PPS (Pay Per Sale) to w sposób rozliczenia reklamy internetowej, gdzie reklamodawca ponosi koszt reklamy (zwykle w postaci wypłacanej prowizji) w zależności od wygenerowanej sprzedaży. Model ten jest często spotykany w marketingu afiliacyjnym.

Większość reklam internetowych korzysta z modelu PPC, w którym to reklamodawca ponosi koszt za każde kliknięcie baneru reklamy lub określonego linku. Tego typu reklamy zwykle przynoszą duży ruch na docelową stronę, lecz stosunkowo rzadko dochodzi do konwersji. W modelu rozliczenia PPS handlowcy płacą jedynie za takie kliknięcia reklamy, które doprowadziły do sprzedaży.

Jako że sprzedawcy wypłacają prowizję jedynie za wygenerowaną sprzedaż, prowizje są zwykle stosunkowo wysokie. W przeciwnym wypadku osobie/firmie reklamującej może nie opłacać rozliczać się w ten sposób, skutkiem czego będzie preferować model PPC.

W wielu przypadkach spotyka się zatem prowizje wynoszące nawet i 50%. Jest tak szczególnie w przypadku oprogramowania czy usług. Fizyczne produkty zwykle mają mniejszą prowizję – często poniżej 10%. Mimo tego, jeżeli owe produkty są zwykle zamawiane w dużych ilościach, to nawet i taki niski próg prowizyjny może być opłacalny.

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena