SEO to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych, co przekłada się na poprawę widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania. SEO to działania mające na celu pozycjonowanie stron internetowych. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób do niej dociera. Efektem jest zwiększenie ilości odwiedzin strony, a dzięki temu wzrasta szansa na zainteresowanie nowych użytkowników, którzy mogą stać się klientami danej firmy lub marki. SEO to elementarna część marketingu internetowego. Odnosi się do szeregu strategii opracowywanych w ramach content marketingu i social media marketingu.

Co to jest SEO (pozycjonowanie stron)

Działania w obrębie SEO

  • optymalizacja strony – działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony dla jej odbiorców i zapewniające większą widoczność oraz czytelność dla robotów wyszukiwarek. Jedną z kluczowych ról odgrywa kod strony. Konieczne jest jej dostosowywanie do jakościowych wymogów wyszukiwarek i wprowadzanie technicznych modyfikacji. Optymalizacji podlegają elementy budowy strony oraz jej treść. Działania gwarantują sprawne indeksowanie strony przez wyszukiwarki i zwiększenie jej wyświetleń dla określonych słów kluczowych. Użyteczność witryny jest ściśle związana z content marketingiem, czyli z jej zawartością – treścią, która stanowi wartość dla odbiorców. Unikalny content strony wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Rozwój technologii wymusza optymalizację stron również pod urządzenia przenośne.
  • link Building – linkowanie jest procesem polegającym na zdobywaniu odnośników z różnych stron internetowych dla pozycjonowanej witryny. Jakość linków obecnie ma większe znaczenie niż ich ilość. Pod uwagę należy brać tematyczną zbieżność z pozycjonowaną stroną.

Cele SEO

  • zdobywanie jak najlepszych pozycji na konkretne słowa kluczowe,
  • generowanie jak największej ilości unikalnych wejść użytkowników,
  • zwiększenie ogólnej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Efekty SEO

  • zwiększona ilość unikalnych wejść użytkowników,
  • zwiększone zyski poprzez np. sprzedaż towarów lub usług,
  • rozpoznawalność marki.

Zobacz:
1. Po co firmie pozycjonowanie strony w Google?
2. Jak przebiega proces pozycjonowania sklepu internetowego?
3. Ile kosztuje pozycjonowanie strony? INFOGRAFIKA
4. Case study: 175% więcej fraz w TOPach oraz 90% większy ruch – to wszystko w okresie 3 miesięcy!
5. Case study: pozycjonowanie nowego sklepu i ponad 160 fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu przez MAYKO

  • 4
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena