Fresh content to inaczej nowe treści, które są publikowane na danej stronie. Termin ten oznacza także aktualizowanie istniejących już treści.

Tworzenie i publikacja świeżych treści jest bardzo ważna z punktu widzenia SEO. Proces ten daje znać Google, że dana strona jest aktywna oraz posiada treści związane z danym tematem.

Regularność, jaką należy zachować przy dodawaniu treści, zawsze będzie kwestią indywidualną. Jeżeli przykładowo dana strona dotyczy newsów sportowych, to nowe treści powinny pojawiać się praktycznie kilka-kilkanaście razy w ciągu dnia. Jeżeli jednak jest to niszowa strona, która porusza temat jedynie nowych telefonów z danej marki, nowe treści będą publikowane jedynie wraz z wprowadzeniem nowego modelu telefonu, czyli stosunkowo rzadko.

W przypadku większości blogów (zwłaszcza firmowych) dąży się zwykle do publikacji treści przynajmniej raz w tygodniu.

Aktualizowanie treści

Aktualizowanie obecnych treści może być dobrym sposobem na odświeżenie swojego contentu. Google w niektórych przypadkach pozycjonuje wyżej dane artykuły jedynie dlatego, że zostały stosunkowo wcześnie opublikowane.

Oczywiście w celu aktualizacji contentu wymagane są zwykle bardziej rozbudowane działania jak choćby zmiana struktury artykułu czy dodanie do niego nowych fragmentów.

Tak samo i w tym przypadku znaczenie ma nisza, w której się funkcjonuje – strona publikująca informacje ze świata będzie musiała znacznie częściej aktualizować swoje treści niż producent mebli, którego artykuły będą zależne od aktualnie panującej mody.

Google śledzi trzy różne typy wyszukiwań:

  • Powracające zapytania – są to wydarzenia, które odbywają się regularnie jak na przykład Liga Mistrzów. W tym przypadku pożądane są jak najaktualniejsze informacje.
  • Częste aktualizacje – zapytania o informacje, które zmieniają się co jakiś czas, ale są stosunkowo regularne. Przykładem mogą być premiery nowych gier elektronicznych.
  • Gorące tematy – wszystko, co staje się w sieci trendy i o czym użytkownicy powinni dowiedzieć się od razu. Może to być viralowe wideo albo głośna krajowa afera.

Jeżeli dany content spełnia jedno z tych kryterium, może zyskać wysokie pozycje w Google.