Rel Canonical to metatag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML, czyli podstrony. Inaczej mówiąc – jest to atrybut znacznika w nagłówkach witryn internetowych. Informuje wyszukiwarkę, który URL jest oryginalny (kanoniczny). Jest to skuteczna metoda ograniczania problemu, jakim jest duplicate content.

Rel Canonical jest określeniem znanym także jako: rel=canonical, tag rel canonical, canonical tag, canonical url tag i link canonical tag. Bez względu na nazewnictwo istnieje jedna definicja.

Przykład canonical tag

Do jednej strony internetowej prowadzi często kilka linków o identycznej lub niemal identycznej treści, np.:

http://przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie

http://www.przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie (podstrony są często dostępne również z adresu www)

http://przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie/print (wersja podstrony do druku)

W celu uniknięcia duplicate content rel=canonical może być zamieszczony w nagłówkach każdej z przedstawionych wyżej stron.

Rel canonical nie jest dyrektywą, która zobowiązuje wyszukiwarki do wyświetlania wskazanej strony, jest wyłącznie sugestią. Sugestia podana w rel=canonical będzie skuteczna tylko, gdy wskazana strona została już zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Jeśli jeszcze nie jest zaindeksowana, wtedy sugestia zawarta w rel=canonical zostanie rozważona po indeksacji.

  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena