Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce, gdy struktura informacyjna danej strony jest oparta o jedno słowo kluczowe lub frazę na wielu podstronach danej witryny.

Choć może to zdarzyć się nieumyślnie, to jednak posiadanie tego samego słowa kluczowego w wielu tytułach czy nagłówkach może wedle wytycznych od Google powodować problemy. Algorytmy mogą uznać taki przypadek za keyword stuffing, którego celem jest nieraz sztuczne wypozycjonowanie się na jedną konkretną frazę.

Dla przykładu załóżmy, że na stronie web developera na niemal wszystkich podstronach (FAQ, o nas, oferta itp.) oraz wpisach na blogu pojawia się fraza tanie strony internetowe. W takim przypadku Google może mieć problemy z ustaleniem, która strona jest odpowiedzią na pytanie związane z danym słowem kluczowym.

Możliwe, że w wyniku tego Google nada większy priorytet stronie o nas (na której będzie rozsiane owo słowo kluczowe) zamiast dokładnie przygotowanej stronie sprzedażowej.

W takiej sytuacji strona sprzedażowa nie pracuje na siebie, a Google może nadać większy priorytet stronom konkurencji.

Rozwiązaniem takiej sytuacji może do pewnego stopnia być używanie tagów kanonicznych. W ten sposób Google będzie mógł lepiej określić, która wersja jest najbardziej powiązana z danym zapytaniem.

Innym rozwiązaniem jest użycie przekierowania 301, które przenosi tzw. link juice do wybranej strony. Należy zidentyfikować wszystkie strony, które mogą sprawiać problem i wybrać najlepszą opcję.

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena