raport seo blog ecommerce 2021

Liderzy e-commerce 2021: najnowszy raport od Mayko

Które sklepy poradziły sobie najlepiej w minionym roku? Odpowiedź na to ważne pytanie znajdziesz w specjalnym raporcie SEO od Mayko.pl! Nasi specjaliści przeanalizowali wyniki blisko 3 000 polskich sklepów internetowych z dziewięciu branż. Poznaj TOP20 najlepszych e-commerce w Polsce i sprawdź, które sklepy uzyskały największy ruch z bezpłatnych wyszukiwań Google w 2021 roku!

Co znajdziesz w najnowszym raporcie dla e-commerce:

W najnowszym raporcie SEO dla e-commerce znajdziesz listę TOP 20. sklepów z największym szacunkowym ruchem w Google w 9. kategoriach:

– Dom, ogród, biuro;
– Dzieci i macierzyństwo;
– FMCG i sklepy zoologiczne;
– Motoryzacja;
– Odzież, obuwie, dodatki;
– Rozrywka i hobby;
– Elektronika, RTV i AGD;
– Sport i Rekreacja;
– Zdrowie i uroda.

Ponadto oprócz zestawień tabelarycznych, w raporcie znajdziesz także ocenę widoczności i analizę profilu linkowego zwycięskich sklepów. Poznasz najpopularniejsze przykładowe słowa z TOP3 każdej kategorii. W tegorocznej edycji raportu po raz pierwszy przygotowaliśmy także szczegółowe analizy SEO. Nasi specjaliści SEO sprawdzili sklepy pod kątem optymalizacji i budowy profilu linkowego. Analizy on-site i off-site wskażą na co szczególnie warto zwrócić uwagę!



W raporcie nie mogło zabraknąć także podsumowania minionego roku oraz prognoz na 2022 rok w e-commerce. Co było zaskakującego w 2021 roku? Jakie wyzwania czekają branżę e-commerce w 2022 roku? O to zapytaliśmy osoby związane z branżą. Swoimi przemyśleniami podzielili się:

Artur Nowiński

Artur Nowiński
E-marketing Consulting
Manager
Pierre René

Bartłomiej Gajdzis

Bartłomiej Gajdzis
Specjalista ds. e-Marketingu

OBI

Monika Szatyłowicz

Monika Szatyłowicz
E-commerce Director

Tania Książka

Michał Barczyk

Michał Barczyk
Perfomance & B2B
Marketing Manager
X-KOM

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska
Vice CEO & COO & CTO
Co-founder
Kubota

Katarzyna Kozłowska

Katarzyna Kozłowska
SEO Team Leader

Oponeo

Zbigniew Sieczka

Zbigniew Sieczka
Specjalista ds. e-commerce

Nowa Farmacja

Jakub Gierszyński

Jakub Gierszyński
Sales Director for E‑commerce
Poland and Czech Republic
Sephora

Grzegorz Sienkiewicz

Grzegorz Sienkiewicz
Dyrektor Zarządzający

Cztery Szpaki

Gabriel Niesterowicz

Gabriel Niesterowicz
Koordynator ds. rozwoju
e-commerce
GreenBike

Martyna Sakowicz

Martyna Sakowicz
Marketing Specialist

Solier

Szymon Bujalski

Szymon Bujalski
Członek Rady Nadzorczej

MODIVO S.A.

Katarzyna Pytyś

Katarzyna Pytyś
SEO Specialist

Zagatto

Piotr Pliszka

Piotr Pliszka
Właściciel butikowej Agencji

DP Media

 

Kilka słów o naszym raporcie:

Raport, który przygotowujemy co roku, dedykujemy szczególnie osobom zaangażowanym w rozwój e-commerce: przede wszystkim ecommerce managerom, product ownerom jak i inwestorom, tudzież dyrektorom do spraw e-commerce i marketingu, którzy pośrednio lub bezpośrednio zarządzają rozwojem sklepu internetowego.

Dzięki naszej analizie zbliżymy się do uzyskania odpowiedzi co takiego sprawiło, że dany ecommerce stał się liderem w swoim segmencie. Łatwiej uczyć się na przykładzie innych i wdrażać to, co u kogoś już działa niż wymyślać koło od początku! Ten raport może zatem oszczędzić sporo czasu, pokazujemy bowiem to, co już działa w danym e-commercie pod kątem widoczności w wyszukiwarce. Dane rozwiązanie można następnie zaimplementować w swoim sklepie i obserwować jakie przyniesie rezultaty.

maciej kosierkiewicz

Maciej Kosierkiewicz
CEO
mayko.pl

Jak powstał raport?

Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM, które śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2021 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży była średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google. W tej edycji analizowane były tylko sklepy internetowe, bez stron firmowych i korporacyjnych. Dokładnej analizie objętych zostało ponad 3000 sklepów, których średnia wartość szacunkowego ruchu w 2021 roku wynosiła minimum 1000.

Partnerzy merytoryczni raportu SEO

 

semstorm
auroracreation

 

Patronat medialny

 

whitepress
Portalmedialny.pl
OOH Magazine
MarketerPlus.pl
Linkhouse
o-m.pl
SprawnyMarketing.pl

W raporcie wypowiedzieli się:

Katarzyna Ambrożewicz

Katarzyna Ambrożewicz
Marketing Manager

Semstorm

Wojciech Przekop

Wojciech Przekop
Head of SEO

Mayko

Tomasz Niezgoda

Tomasz Niezgoda
Marketing Executive
& Partner
SurferSEO

Jan Jankowski

Jan Jankowski
Marketing Manager

Linkhouse

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek
CEO

Zgred.pl

Tobiasz Szlęk

Tobiasz Szlęk
International SEO Manager

WhitePress

Szymon Słowik

Szymon Słowik
Założyciel Agencji SEO

Takaoto

Aleksander Cierniewski

Aleksander Cierniewski
Prezes Zarządu

Semcore

 

Edycję raportu SEO 2020 dla e-commerce znajdziesz tutaj.

Autor artykułu:Olga Gołaszewska

Content manager w firmie Mayko. Zajmuje się zarządzaniem treściami wszelkiego rodzaju.  Z wykształcenia filolog.

Komentarze

Jedna wypowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *