Buyer persona w e-commerce: dlaczego jej potrzebujesz?

Jeśli chcesz skutecznie zarządzać marketingiem i sprzedażą, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój przekaz i kto jest w twojej grupie odbiorców. Czym kierują się potencjalni klienci? Jakie mają cele i bolączki? Czy będą zainteresowani oferowanymi produktami? W odpowiedzi na wszystkie te pytania pomóc może buyer persona, a ten artykuł przeprowadzi Cię przez tajniki jej tworzenia.

więcej...

7 najważniejszych KPI e-commerce managera

Jak stwierdził jeden ze specjalistów od Google: Większość firm jest bogata pod względem danych, ale biedna, jeśli chodzi o informacje. Takie zjawisko może być szczególnie widoczne w e-commerce, gdzie zawsze obraca się dużą ilością danych. Które z nich zatem monitorować, aby wyciągnąć najbardziej przydatne wnioski?

więcej...

Jak uniknąć błędów SEO w e-commerce?

Prowadzenie ecommerce to trudna sztuka, która wymaga posiadania wiedzy z wielu obszarów – w tym przede wszystkim wiedzy o marketingu internetowym. Warto też wiedzieć, co potencjalnie może pójść nie tak, by w razie kłopotów móc stosunkowo szybko zareagować. Choć wychodzimy z założenia, że lepiej uczyć się cudzych błędach niż swoich, to zdajemy sobie sprawę z

więcej...

Czy warto optymalizować strony kategorii w sklepie internetowym?

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych zwykle dużą uwagę poświęca się stronom produktów. To w końcu one stanowią główną ofertę, do której sprzedawcy chcą przyciągnąć klientów. Sam asortyment jest jednak skategoryzowany według stron kategorii. Co z nimi? Czy warto skupić się na nich podczas pozycjonowania? Co warto mieć wtedy na uwadze? Tego dowiesz się z poniższego

więcej...

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

Opisy produktów mogą spędzać sen z powiek niejednemu copywriterowi, ale i właścicielowi sklepu internetowego. A nawet jeśli śpisz spokojnie, to musisz mieć świadomość, tego, jak istotną rolę w procesie zakupowym pełnią te podstawowe informacje o oferowanych produktach. Traktowanie opisów po macoszemu, a co gorsze zignorowanie samego procesu ich tworzenia może przynieść opłakane skutki – pod

więcej...

Rola automatyzacji w customer experience

Jako właściciel firmy, chcesz mieć pewność, że oferowane przez Ciebie doświadczenie klienta tak dobre, jak to możliwe. To naturalne! Ale jak to osiągnąć? Z pomocą przychodzi automatyzacja! Z tego artykułu dowiesz się, jak automatyzacja może pomóc w obsłudze klienta i dlaczego stała się tak ważną częścią branży. 

więcej...

5 porad jak optymalizować zdjęcia pod SEO

W przypadku sklepów internetowych zdjęcia mają duże znaczenie. Stanowią jeden z głównych elementów, który pozwala zaprezentować Twoją ofertę. Z drugiej strony zajmują sporo miejsca na serwerze i wpływają na szybkość ładowania się stron.

więcej...

5 platform B2B e-commerce godnych polecenia

Prowadzenie sklepu internetowego to trudne przedsięwzięcie. Staje się ono jeszcze bardziej skomplikowane w przypadku handlu B2B. Z tego powodu potrzebujesz sprawdzonej platformy, która pomoże Ci prowadzić biznes.

więcej...

5 prostych sposobów na poprawę konwersji w e-commerce na przykładzie porzuconych koszyków

Każdego dnia ¾ koszyków na całym świecie zostaje porzuconych przez klientów sklepów internetowych. Powody są bardzo różne i warto jest mieć świadomość, co przyczynia się do tak częstego rezygnowania z zakupów. Według badań Baymard Institute z kwietnia 2021 już ponad 69,80% klientów porzuca proces zakupowy. Obserwując wyniki badań na przestrzeni lat zauważymy, że z roku na

więcej...