Buyer persona w e-commerce: dlaczego jej potrzebujesz?

Jeśli chcesz skutecznie zarządzać marketingiem i sprzedażą, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój przekaz i kto jest w twojej grupie odbiorców. Czym kierują się potencjalni klienci? Jakie mają cele i bolączki? Czy będą zainteresowani oferowanymi produktami? W odpowiedzi na wszystkie te pytania pomóc może buyer persona, a ten artykuł przeprowadzi Cię przez tajniki jej tworzenia.

więcej...
raport seo blog ecommerce 2021

Liderzy e-commerce 2021: najnowszy raport od Mayko

Które sklepy poradziły sobie najlepiej w minionym roku? Odpowiedź na to ważne pytanie znajdziesz w specjalnym raporcie SEO od Mayko.pl! Nasi specjaliści przeanalizowali wyniki blisko 3 000 polskich sklepów internetowych z dziewięciu branż. Poznaj TOP20 najlepszych e-commerce w Polsce i sprawdź, które sklepy uzyskały największy ruch z bezpłatnych wyszukiwań Google w 2021 roku!

więcej...

Jak systemy PIM mogą pomóc w e-commerce

Asortyment produktów to centralny element Twojego sklepu internetowego. Liczne towary stanowią jednocześnie ogromny zbiór danych, którymi trzeba sprawnie zarządzać. Jak to zrobić? W tym celu najlepiej jest skorzystać z oprogramowania PIM. W tym artykule dowiesz się, jakie są jego największe zalety w kontekście e-commerce.

więcej...

Systemy PIM w e-commerce – co warto o nich wiedzieć?

Sklepy internetowe muszą zarządzać ogromną ilością danych. Jak zatem sprawnie realizować to zadanie? W tym celu najlepiej skorzystać ze specjalnych narzędzi jak PIM – Product Information Management. W tym artykule dowiesz się, czym jest tego typu oprogramowanie oraz dlaczego warto z niego korzystać.

więcej...

7 najważniejszych KPI e-commerce managera

Jak stwierdził jeden ze specjalistów od Google: Większość firm jest bogata pod względem danych, ale biedna, jeśli chodzi o informacje. Takie zjawisko może być szczególnie widoczne w e-commerce, gdzie zawsze obraca się dużą ilością danych. Które z nich zatem monitorować, aby wyciągnąć najbardziej przydatne wnioski?

więcej...

Jak uniknąć błędów SEO w e-commerce?

Prowadzenie ecommerce to trudna sztuka, która wymaga posiadania wiedzy z wielu obszarów – w tym przede wszystkim wiedzy o marketingu internetowym. Warto też wiedzieć, co potencjalnie może pójść nie tak, by w razie kłopotów móc stosunkowo szybko zareagować. Choć wychodzimy z założenia, że lepiej uczyć się cudzych błędach niż swoich, to zdajemy sobie sprawę z

więcej...

Czy warto optymalizować strony kategorii w sklepie internetowym?

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych zwykle dużą uwagę poświęca się stronom produktów. To w końcu one stanowią główną ofertę, do której sprzedawcy chcą przyciągnąć klientów. Sam asortyment jest jednak skategoryzowany według stron kategorii. Co z nimi? Czy warto skupić się na nich podczas pozycjonowania? Co warto mieć wtedy na uwadze? Tego dowiesz się z poniższego

więcej...

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

Opisy produktów mogą spędzać sen z powiek niejednemu copywriterowi, ale i właścicielowi sklepu internetowego. A nawet jeśli śpisz spokojnie, to musisz mieć świadomość, tego, jak istotną rolę w procesie zakupowym pełnią te podstawowe informacje o oferowanych produktach. Traktowanie opisów po macoszemu, a co gorsze zignorowanie samego procesu ich tworzenia może przynieść opłakane skutki – pod

więcej...

Rola automatyzacji w customer experience

Jako właściciel firmy, chcesz mieć pewność, że oferowane przez Ciebie doświadczenie klienta tak dobre, jak to możliwe. To naturalne! Ale jak to osiągnąć? Z pomocą przychodzi automatyzacja! Z tego artykułu dowiesz się, jak automatyzacja może pomóc w obsłudze klienta i dlaczego stała się tak ważną częścią branży. 

więcej...

5 porad jak optymalizować zdjęcia pod SEO

W przypadku sklepów internetowych zdjęcia mają duże znaczenie. Stanowią jeden z głównych elementów, który pozwala zaprezentować Twoją ofertę. Z drugiej strony zajmują sporo miejsca na serwerze i wpływają na szybkość ładowania się stron.

więcej...