Podsumowanie SEO i e-commerce w 2021 roku

Jako że wchodzimy w rok 2022, czas na podsumowanie tego, co w branży SEO i e-commerce działo się w 2021 roku. W tym artykule przedstawiam najciekawsze newsy wyciągnięte z naszej serii wiadomości i prasówek (znajdziesz je tutaj) wraz z podsumowaniem i wnioskami. W 2020 roku punktem wspólnym wielu wiadomości był COVID-19. W 2021 dalej miał

więcej...

Buyer persona w e-commerce: dlaczego jej potrzebujesz?

Jeśli chcesz skutecznie zarządzać marketingiem i sprzedażą, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój przekaz i kto jest w twojej grupie odbiorców. Czym kierują się potencjalni klienci? Jakie mają cele i bolączki? Czy będą zainteresowani oferowanymi produktami? W odpowiedzi na wszystkie te pytania pomóc może buyer persona, a ten artykuł przeprowadzi Cię przez tajniki jej tworzenia.

więcej...

3 mity na temat duplikacji treści

Duplikacja treści to często przewijający się termin w kontekście SEO. Jednocześnie wokół tej kwestii narosło sporo mitów, które zaburzają to, jak należy zapatrywać się na tę kwestię. W tym artykule się z nimi rozprawimy.

więcej...

Podsumowanie miesiąca w e-commerce: listopad 2021

Co działo się w branży e-commerce w listopadzie? W podsumowaniu tym dowiesz się o ostatnich najważniejszych wydarzeniach ze świata handlu. Oprócz tego znajdziesz tu przydatne informacje z ciekawych raportów oraz nowe porady z najlepszych źródeł, które pomogą Ci pozycjonować sklep.

więcej...

7 najważniejszych KPI e-commerce managera

Jak stwierdził jeden ze specjalistów od Google: Większość firm jest bogata pod względem danych, ale biedna, jeśli chodzi o informacje. Takie zjawisko może być szczególnie widoczne w e-commerce, gdzie zawsze obraca się dużą ilością danych. Które z nich zatem monitorować, aby wyciągnąć najbardziej przydatne wnioski?

więcej...

Podsumowanie miesiąca w e-commerce: październik 2021

Co działo się w branży e-commerce w październiku? W podsumowaniu tym dowiesz się o ostatnich najważniejszych wydarzeniach ze świata handlu. Oprócz tego znajdziesz tu przydatne informacje z ciekawych raportów oraz nowe porady z najlepszych źródeł, które pomogą Ci pozycjonować sklep.

więcej...

Jak uniknąć błędów SEO w e-commerce?

Prowadzenie ecommerce to trudna sztuka, która wymaga posiadania wiedzy z wielu obszarów – w tym przede wszystkim wiedzy o marketingu internetowym. Warto też wiedzieć, co potencjalnie może pójść nie tak, by w razie kłopotów móc stosunkowo szybko zareagować. Choć wychodzimy z założenia, że lepiej uczyć się cudzych błędach niż swoich, to zdajemy sobie sprawę z

więcej...

Czy warto optymalizować strony kategorii w sklepie internetowym?

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych zwykle dużą uwagę poświęca się stronom produktów. To w końcu one stanowią główną ofertę, do której sprzedawcy chcą przyciągnąć klientów. Sam asortyment jest jednak skategoryzowany według stron kategorii. Co z nimi? Czy warto skupić się na nich podczas pozycjonowania? Co warto mieć wtedy na uwadze? Tego dowiesz się z poniższego

więcej...

Podsumowanie miesiąca w e-commerce: wrzesień 2021

Co działo się w branży e-commerce we wrześniu? W podsumowaniu tym dowiesz się o ostatnich najważniejszych wydarzeniach ze świata handlu. Oprócz tego znajdziesz tu przydatne informacje z ciekawych raportów oraz nowe porady z najlepszych źródeł, które pomogą Ci pozycjonować sklep.

więcej...

ROI, ROAS czy ERS: jak mierzyć wynik kampanii reklamowych?

W czym kampanie PPC są podobne do gry w pokera? Podobieństwo upatruję w tym, że inwestowanie w reklamę (ale nie tylko) to sztuka wymagająca strategicznego myślenia, analizy trendów, zachowań społecznych oraz umiejętności szacowania niepewności związanej z danym przedsięwzięciem. Profesjonalne inwestowanie ma wiele wspólnego z zawodowa grą w pokera, bo opiera się na myśleniu w kategoriach

więcej...