Prasówka SEO/e-commerce 03.2020 #2

Kolejny tydzień, a więc i czas na kolejną prasówkę SEO/e-commerce. Koronawirus dalej wywiera coraz większy wpływ na rynek handlu internetowego, jak i marketingu w sieci. Z kolei Google wprowadza kolejne usprawnienia do swoich usług.

więcej...

Prasówka SEO/e-commerce 03.2020 #1

Od dzisiaj w marketingwsieci.pl zaczynamy nowy cykl prasówek SEO/e-commerce. Wcześniej szerzej opisywaliśmy pojedynczo wybrane wydarzenia. W tym formacie z kolei w jednym wpisie będziemy przedstawiać znacznie więcej wiadomości, odsyłając jednocześnie Czytelników do źródeł, jeśli chcą zapoznać się ze szczegółami.

więcej...

Czy Amazon rozpocznie działalność w Polsce?

Obecnie Polacy mogą kupować na Amazonie, ale muszą w tym celu wykorzystywać niemiecką wersję w języku polskim. Na sprzedaż negatywnie wpływają także różnice w VAT (Polska – 23%, Niemcy – 19%). Okazuje się jednak, że istnieją realne szanse na to, że Amazon chce w całości rozpocząć swoją działalność w Polsce.

więcej...
Porady od Google na temat danych strukturalnych

Porady od Google na temat danych strukturalnych

W 2011 roku uruchomiono projekt Schema.org, który tworzy uniwersalny język kodowania dla fragmentów rozszerzonych. Dzięki tej inicjatywie umieszczanie na stronie danych strukturalnych różnego rodzaju jest bardziej ujednolicone. Z drugiej strony tylko mała część typów danych strukturalnych znajdujących się na Schema.org jest wymienionych w dokumentacjach pomocy dla programistów. Temat ten został poruszony na jednym z ostatnich

więcej...
Aktualizacja Google dotycząca wyróżnionych fragmentów z odpowiedzią – badanie wskazuje na zmiany, jakie miały miejsce

Aktualizacja Google dotycząca wyróżnionych fragmentów z odpowiedzią

22 stycznia Google wprowadziło ważną aktualizację. Otóż strony internetowe, które to pojawiały się w wyróżnionych fragmentach z odpowiedzią (featured snippets), nie będą zamieszczane po raz drugi w organicznych wynikach wyszukiwania (rzadko może jednak do tego dojść). Czy efekty wynikłe z wprowadzenia tej aktualizacji są już widoczne? Co jeszcze ważniejsze, czy owa zmiana w dużym stopniu

więcej...
W listopadzie zapewne miała miejsce aktualizacja Google, która wprowadziła sporo zamieszania

W listopadzie zapewne miała miejsce aktualizacja Google, która wprowadziła sporo zamieszania

W dniach od 7 do 8 listopada 2019 wśród wielu SEO-wców oraz webmasterów rozpoczęły się dyskusje na temat tego, czy nie miała miejsce większa aktualizacja od Google. Zmiany w widoczności w największym stopniu dotknęły małe i średnie strony tworzone w celu realizowania marketingu afiliacyjnego, zwłaszcza z branż dotyczących podróży, jedzenia oraz zdrowia.

więcej...
Poczta Polska chce zangażować się w obsługę e-commerce

Poczta Polska chce zaangażować się w obsługę e-commerce

Jak podaje Statista Digital Market Outlook, Polska zajmuje 13 miejsce, jeśli chodzi o najszybciej rozwijające się rynki handlu internetowego. Większość transakcji e-commerce generuje także konieczność zrealizowania wysyłki produktu, co prowadzi do większego zapotrzebowania na usługi kurierskie. Widząc takie trendy, Poczta Polska chce przestawić się na obsługę e-commerce.

więcej...
Carrefour inwestuje w możliwość robienia zakupów spożywczych przez Internet

Carrefour inwestuje w możliwość robienia zakupów spożywczych przez Internet

Carrefour inwestuje w e-grocery. Sieć popularnych sklepów poszerza zasięg zakupycodzienne.carrefour.pl oraz uruchamia dostawę produktów kurierem. Jak, co, kiedy i gdzie? Już wcześniej na początku tego roku Carrefour otworzył e-sklepy w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Teraz podejmuje kolejne kroki w ekspansji na Śląsk, która będzie dotyczyć mieszkańców Siemianowic Śląskich, Czeladzi, Chorzowa oraz Sosnowca. Asortyment obejmuje ponad

więcej...