Pozycjonowanie strony internetowej - fanaberia czy konieczność?

Pozycjonowanie strony internetowej – fanaberia czy konieczność?

Czy pozycjonowanie faktycznie może przynieść Twojej firmie nowych klientów, czy też jest tylko biznesową modą? Jak to w praktyce wygląda i czy pozycjonowanie może zastąpić inne formy marketingu internetowego? Spójrzmy na sprawę bliżej. Co to jest pozycjonowanie? Pozycjonowanie to proces działań przeprowadzanych zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią, którego celem jest uzyskanie

więcej...

ROI, ROAS czy ERS: jak mierzyć wynik kampanii reklamowych?

W czym kampanie PPC są podobne do gry w pokera? Podobieństwo upatruję w tym, że inwestowanie w reklamę (ale nie tylko) to sztuka wymagająca strategicznego myślenia, analizy trendów, zachowań społecznych oraz umiejętności szacowania niepewności związanej z danym przedsięwzięciem. Profesjonalne inwestowanie ma wiele wspólnego z zawodowa grą w pokera, bo opiera się na myśleniu w kategoriach

więcej...
Poradnik Google Analytics i Google Ads

Poradnik Google Analytics i Google Ads, cz. 2: listy remarketingowe z Analytics

W poprzednim artykule przeprowadziliśmy Cię, przez proces łączenia konta Google Analytics i Google Ads. Tym razem zajmiemy się jedną z korzyści płynących z połączenia obu platform, czyli wykorzystaniem list remarketingowych. Remarketing, czyli kierowanie reklam do osób, które już widziały naszą witrynę, to ważny element kampanii reklamowych. Dzięki niemu możemy zachęcić do zakupów użytkowników, którzy porzucili

więcej...
Poradnik Google Analytics i Google Ads

Poradnik Google Analytics i Google Ads cz. 1: łączenie kont

Google Analytics to potężne narzędzie wykorzystywane przez firmy do ulepszania strategii marketingowych i rozwoju biznesu. Prawidłowo wykorzystane zapewni nam między innymi wgląd w to, kto odwiedza naszą witrynę, jak się tam dostał i na jakich podstronach spędza najwięcej czasu. Jeśli jesteś początkującym marketerem i zaczynasz swoją przygodę z Google Ads, w poniższym poradniku znajdziesz zestawienie podstawowych

więcej...

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Reklama w sieci uważana jest za jedną najskuteczniejszych form promocji produktów i usług. Zaletą tego kanału jest jego mierzalność. Dzięki temu łatwiej jest oszacować docelową wysokość budżetu reklamowego w zależności od oczekiwanych przez nas rezultatów.

więcej...
Google Analytics w Google Ads - Pierwsze kroki

Google Analytics w Google Ads – Pierwsze kroki

Google Analytics to potężne narzędzie wykorzystywane przez firmy do ulepszania strategii marketingowych i rozwoju biznesu. Prawidłowo wykorzystane zapewni nam między innymi wgląd w to, kto odwiedza naszą witrynę, jak się tam dostał i na jakich podstronach spędza najwięcej czasu. Jeśli jesteś początkującym marketerem i zaczynasz swoją przygodę z Google Ads, w poniższym artykule znajdziesz zestawienie

więcej...

Rozszerzone reklamy i Aktualizacje AdWords

Ostatnio gigant z Mountain View wziął się do roboty i zaczął wprowadzać aktualizację w AdWords. Jedną z ostatnich ważniejszych aktualizacji jest niewątpliwie poprawa tworzenia reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, która pozwala na wykorzystanie większej ilości znaków. Niżej postaram się opisać ostatnie aktualizacje, które zostały zaimplementowane w AdWords i wspomnę też o planowanych aktualizacjach Google. I. Rozszerzone

więcej...
7 sposobów na zwiększenie CTR w kampanii Google Adwords

7 sposobów na zwiększenie CTR w kampanii Google Adwords

Jak maksymalnie zwiększyć współczynnik klikalności w kampaniach Google AdWords? Jednym ze wskaźników mierzenia skuteczności kampanii Google AdWords jest CTR (współczynnik klikalności), który przedstawia stosunek kliknięć do wyświetleń danej reklamy. Współczynnik klikalności odgrywa bardzo dużą rolę w kampanii AdWords. Wysoki CTR informuje nas, że nasze reklamy są trafne i skuteczne. Poprawa współczynnika klikalności wpływa na poprawę

więcej...

Ile kosztuje kampania AdWords?

Ile kosztuje kampania AdWords? To prawdopodobnie najczęściej zadawane pytanie przez osoby, które chcą rozpocząć swoją przygodę z systemem reklamowym Google AdWords. Niestety jedyną dobrą odpowiedzią na to pytanie jest – „to zależy”. Przed uruchomieniem kampanii warto dowiedzieć się jakie są modele płatności za reklamę, jak ustalany jest koszt i jak określić budżet.

więcej...