Przeniesienie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Przeniesienie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Migracja sklepu internetowego może być dużą szansą dla biznesu. Niekiedy stanowi natomiast jedyną opcję pozwalającą na dalszy rozwój firmy. Niezależnie od przyczyn przeniesienia e-sklepu, należy to zrobić w pełni profesjonalny sposób. Warto zatem dowiedzieć się, jak przenieść sklep internetowy w prawidłowy sposób.

Na czym polega przeniesienie sklepu online?

Przeniesienie e-commerce to po prostu migracja z jednego oprogramowania na inne. Odbywa się wraz z domeną. Podczas migracji najważniejsza jest wiedza na temat tego, jak przenieść sklep internetowy w całości, bez utraty jakichkolwiek cennych danych. Należy przenieść przede wszystkim: domenę sklepu, bazę klientów, szczegółowe dane produktowe, linkowanie (wykonanie przekierowań linków pozwoli uniknąć utraty ruchu w sklepie), strukturę kategorii oraz ewentualne konto Allegro, jeśli dotychczasowe oprogramowanie było wykorzystywane do jego obsługi.

Na co zwrócić uwagę, przenosząc sklep internetowy?

Na to, jak przenieść sklep internetowy w prawidłowy sposób, wpływa wiele czynników. Należy zacząć od komunikacji w projekcie. Konieczne jest stwierdzenie, kto i co powinien wiedzieć o migracji. Do osób i grup, które należy powiadomić, należą przede wszystkim pracownicy, ale też aktualny dostawca oprogramowania i powiązani dostawcy. Dobrze też, aby wiedzieli o tym klienci – warto ich powiadomić, aby nie byli zaskoczeni, zwłaszcza w sytuacji, gdy nowa strona będzie się znacznie różniła od poprzedniej.

Konieczne jest też określenie czasu migracji. Warto wziąć pod uwagę sezonowość i powiązane projekty. Najlepiej to zrobić poza sezonem. W większości sklepów największy boom produktowy odnotowywany jest w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia, dlatego przynajmniej na miesiąc czy dwa przed grudniem nie zaleca się wykonywania migracji. Czas przeniesienia powinien być możliwie najkrótszy.

Podczas planowania, jak przenieść sklep internetowy, warto pamiętać też o zmianach związanych z marketingiem i SEO. Wszystkie kategorie i produkty w e-sklepie mają swoje indywidualne adresy URL. Adresy są jednak różnie konstruowane, w zależności od platformy. Warto zatem o tym pamiętać, przenosząc stronę. Właściwie przeprowadzona migracja pozwoli uniknąć ruchu organicznego i pozycji w Google. Należy zadbać o to, aby użytkownik wchodzący na stary adres towaru bądź kategorii został przekierowany na nową stronę, a nie na stronę błędu 404 albo stronę główną. Warto też zaktualizować linki w płatnych kampaniach. Zmiany powinny dotyczyć nie tylko samej aplikacji, ale też wszystkiego, co jest z nią połączone.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *