7 działań, dzięki którym zwiększysz konwersje w swoim e-sklepie

7 działań, dzięki którym zwiększysz konwersje w swoim e-sklepie

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż online? Postaw na optymalizację konwersji, czyli działania, które mają ułatwić finalizację transakcji i zmniejszyć liczbę tzw. “porzuconych koszyków”, czyli wizyt w e-sklepie, które nie kończą się dokonaniem zakupu. Poznaj 7 działań, dzięki którym zwiększysz konwersje w swoim sklepie internetowym.

Konwersje i optymalizacja konwersji – co to jest?

Pod pojęciem konwersji rozumiemy realizację celu biznesowego danej firmy. W przypadku sklepów internetowych takim celem jest sprzedaż produktu. Z kolei optymalizacja konwersji obejmuje działania, których celem jest poprawa współczynnika konwersji, czyli zwiększenie liczby klientów, którzy finalizują transakcję.

Analiza strony i użytkowników kluczem do wzrostu sprzedaży sklepie online

Działania, których celem jest wzrost konwersji, czyli sprzedaży, w sklepie internetowym, polegają głównie na optymalizacji strony i wprowadzaniu ulepszeń. Pierwszym krokiem powinno być jednak poznanie rynku, a przede wszystkim potrzeb i oczekiwań klientów. W tym celu warto wykorzystać darmowe narzędzia Google, czyli Google Analytics oraz Google Search Console, które zbierają informacje o klientach i ich drodze do zakupu. Dane analizują m.in.:

  • ścieżkę klienta od wejścia na stronę do ewentualnej finalizacji transakcji,
  • podstrony, z których użytkownicy opuszczają stronę,
  • najczęściej odwiedzane podstrony
  • oraz wiele innych elementów ścieżki zakupowej klienta.

Na tej podstawie można ocenić, co powstrzymuje użytkownika przed zakupem, a następnie wprowadzić działania optymalizacyjne.

Screen celów

Jak zwiększyć konwersję w swoim sklepie? Poznaj 6 skutecznych sposobów!

1. Zadbaj o atrakcyjny wygląd sklepu internetowego

W celu zwiększenia sprzedaży w sklepie online warto pracować nad szybkością strony oraz jej wyglądem. Witryna powinna być zoptymalizowana pod urządzenia stacjonarne, a także posiadać wersję mobilną, która zapewnia możliwość finalizacji transakcji na smartfonie lub tablecie. Co więcej, czasem zmiana czcionki, kolorystyki lub odstępów pomiędzy wierszami może poprawić wrażenia użytkownika (tzw. User Experience) i wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Warto stworzyć także widoczne wezwania do działania (Call to Action), które przyciągają uwagę i zachęcają do konwersji (np. “Skorzystaj z darmowej dostawy”, “Dodaj do koszyka”, “Kup teraz”).

2. Stwórz interesującą prezentację produktu

Klienci w sklepie online nie mają możliwość zapoznania się z fizycznym produktem, dlatego istotna jest dla nich jego prezentacja. By zwiększyć konwersję w postaci sprzedaży w swoim sklepie, warto zadbać o aspekt wizualny produktów – estetyczne zdjęcia pokazujące produkt z różnych perspektyw. Równie istotne są rozbudowane i unikalne opisy produktów prezentujące ich możliwości i korzyści, które odniesie klient na skutek zakupu.

3. Uprość proces zakupowy

Badania pokazują, że im prostszy proces zakupowy, tym większa szansa na uzyskanie konwersji w postaci sprzedaży produktu. Dlatego też ogranicz liczbę kroków, które musi wykonać użytkownik w celu dokonania zakupu, a także liczbę podstron, które musi w tym celu odwiedzić. Najlepiej, aby proces zakupowy zamykał się w trzech krokach i by użytkownik mógł go sfinalizować również bez rejestracji w sklepie.

4. Zaplanuj intuicyjną nawigację

Intuicyjna nawigacja oraz budowa sklepu internetowego zgodna z przyzwyczajeniami użytkownika mogą być jednym z działań podejmowanych w celu zwiększenia konwersji i sprzedaży. Pewne elementy powinny znajdować się w miejscach, w których użytkownik się ich spodziewać – na przykład koszyk i panel logowania do sklepu znajdują się zazwyczaj w prawym górnym rogu. Nie warto zmuszać klienta do korzystania z innego układu, lepiej trzymać się znanych standardów. Użytkownicy doceniają także intuicyjną wyszukiwarkę, która udostępnia:

  • sugerowanie nazw produktów,
  • rozbudowane możliwości filtrowania wyników,
  • możliwość wyszukiwania produktów w danej kategorii.

5. Wprowadź rekomendacje produktów

Wartość koszyka zakupowego pojedynczego użytkownika nie jest duża? Możesz ją powiększyć poprzez udostępnianie klientowi informacji o powiązanych produktach do tych, które zdecydował się dodać do koszyka. Taką rekomendację można umieścić:

  • w widocznym miejscu na karcie produktu, po jego dodaniu do koszyka,
  • w koszyku,
  • na blogu, poprzez wskazane produktów wspomnianym we wpisie.

By zminimalizować liczbę porzuconych koszyków, warto także wdrożyć wyświetlanie się produktów podobnych, w przypadku gdyby w sklepie nie było dokładnie tego produktu, którego szuka użytkownik.

Przykładowa karta produktu

6. Wprowadź jak najszerszy katalog metod płatności i wysyłki

Twoi klienci są różnorodni – jedni wolą nowoczesne metody płatności i wysyłki, a inni preferują te bardziej tradycyjne. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję w swoim sklepie, powinieneś wdrożyć jak najwięcej metod płatności i dostarczenia produktu. Klienci doceniają płatność:

  • szybkim przelewem,
  • BLIKiem,
  • tradycyjnym przelewem.

Użytkownikom zależy również na szybkiej i wygodnej dostawie. Jakie warianty pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Między innymi:

  • wysyłka towaru z płatnością nie tylko z góry, ale i za pobraniem,
  • dostarczenie produktu zarówno przez kuriera pod wskazany adres, jak i przez Pocztę Polską (z możliwością odbioru wybranej placówce) oraz do Paczkomatu,
  • maksymalnie skrócenie procesu przygotowania i wysyłki zamówienia – wielu klientów liczby na dostawę towaru w 24h, tygodniowa realizacja zamówienia to stanowczo zbyt długo.

Warto na etapie zakupu poinformować klienta, jakie opcje płatności i dostawy towaru oferujesz oraz jakie są ich koszty. Transparentność działań jest jednym z elementów, które warto wprowadzić w celu wygenerowania większej sprzedaży w sklepie.

7. Zainwestuj w remarketing

Remarketing to jeden z kolejnych sposobów na wzrost konwersji oraz sprzedaży w Twoim sklepie. Polega on na tworzeniu reklam w sieci wyszukiwania, skierowanych do tych użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej Twój sklep i nie sfinalizowali transakcji. W ten sposób “przypominasz” im o niedokończonych zakupach i możesz zachęcić ich do finalizacji transakcji na przykład poprzez zaoferowanie rabatu czy darmowej dostawy.

Optymalizacja konwersji – ciągły proces w celu poprawy wyników sprzedażowych

Działania mające na celu poprawę konwersji w sklepie internetowym powinny być podejmowane w sposób stały. Należy również na bieżąco analizować ich skuteczność, ponieważ może się okazać, że po jakimś czasie przestały one generować wzrost sprzedaży. Co więcej, usprawnienia należy dopasowywać indywidualnie do branży oraz konkretnego sklepu online, a także potencjalnych klientów i ich oczekiwań. Tylko takie kompleksowe podejście pozwoli Ci wygenerować stałą sprzedaż i utrzymać ją na wysokim poziomie.

 

Autor: Katarzyna Nowak, widoczni.com

Autor artykułu:Olga Gołaszewska

Content manager w firmie Mayko. Zajmuje się zarządzaniem treściami wszelkiego rodzaju.  Z wykształcenia filolog.

Komentarze

Jedna wypowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *