14 wskazówek jak budować kampanie Google AdWords z małym budżetem
Niewielki budżet PPC to wyzwanie dla wielu reklamodawców. Z mojego artykułu dowiesz się jak skutecznie zoptymalizować kampanię Google AdWords mając do dyspozycji mały budżet.
1. Przygotuj grunt pod reklamy dla konta PPC
Określ liczbę kliknięć jaką prawdopodobnie otrzymasz. Przykładowo: jeśli Twój budżet wynosi 2000 zł miesięcznie, a średni koszt kliknięcia to 2,5 zł, można uzyskać 800 kliknięć miesięcznie. Dziennie jest to 26 kliknięć (66 zł).
Wydatki kampanii będą mogły przekroczyć dwukrotnie średni budżet dzienny, by pomóc Ci osiągnąć cele reklamowe. Jednak nie przekroczą one nigdy miesięcznego limitu obciążeń: kwoty równej średniej liczbie dni w miesiącu (30,4) pomnożonej przez średni budżet dzienny.
2. Ustal priorytety celów
Często jest tak że mamy wiele celów na 1 konto, a niewielki budżet ogranicza liczbę kampanii i liczbę celów.
Wspólnymi celami mogą być:
- budowanie świadomość marki,
- kierowanie na potencjalnych klientów,
- sprzedaż.
Na poniższym przykładzie reklamodawca wykorzystuje niewielki budżet do promowania swojej usługi. Korzysta z kombinacji celu potencjalni klienci (linki sponsorowane) oraz budowaniu świadomości (kampania w sieci reklamowej).
3. Zawęź lokalizację wyświetlania reklam
Im jest mniejszy obszar geograficzny w którym wyświetlamy reklamy, tym mniej uzyskamy ruchu, co w efekcie pomoże nam, aby zrównoważyć budżet. Pamiętaj o dodaniu wykluczających się lokalizacji w przypadku gdy nie prowadzisz na ich terenie swojej działalności.
4. Utwórz harmonogram reklam
Harmonogram reklam pozwoli Ci kontrolować budżet wyświetlając reklamy w odpowiednie dni czy godziny. Za pomocą raportów możesz ustalić o jakiej porze dnia jest najmniejszy zwrot z inwestycji.
Jeśli Twoja firma działa w określonych godzinach, pomyśl o tym aby wyświetlać reklamy tylko i wyłącznie wtedy gdy jest otwarta.
5. Dodaj dopasowania słów kluczowych
Typy dopasowania są niezbędne do kontrolowania budżetu, zwłaszcza jeśli fundusze są ograniczone. Zapoznaj się z typami dopasowania i sposobem, w jaki każda z nich uruchamia reklamy.
W połączeniu z harmonogramem reklam i kierowaniem na lokalizacje, aby uzyskać właściwą równowagę, konieczne może być przetestowanie różnych typów dopasowań.
6. Kampania „Tylko połączenie”
Jeśli połączenia telefoniczne są ważne dla Twojej firmy, to pomyśl o uruchomieniu kampanii “tylko połączenie”. Reklamy nie kierują klientów do strony docelowej a dają możliwość bezpośrednich połączeń z firmą.
7. Użyj remarketingu
Dzięki remarketingowi Twoja reklama dla odbiorcy, który odwiedza Twoją witrynę, będzie wydawała się być wszędzie. Jeśli płacisz za kliknięcie, wyświetlanie nic Cię nie kosztuje.
Te kampanie mogą zapewnić większy zasięg i zwiększyć świadomość marki. Pamiętaj że warto ustawić również ograniczenia liczby wyświetleń dla jednego użytkownika. Nękanie non stop reklamami też męczy i może zrazić odbiorcę.
8. Przelicytuj konkurencję
Użyj ustawień strategii określania stawek, aby zawsze pokonać głównych konkurentów za pomocą opcji „Docelowy udział wygranych aukcji”.
Regułę tworzysz, dodając domenę, którą chcesz pokonać, odsetek aukcji w których chcesz przelicytować reklamy w sieciach wyszukiwania oraz limit maksymalnej stawki.
9. Ustaw śledzenie konwersji
Upewnij się że skonfigurowałeś śledzenie konwersji. Zebrane dane będą kluczowe do optymalizacji konta. Dzięki nim dowiesz się, co się stało po interakcji klienta z reklamą – czy kupił on produkt, zapisał się do newsletter’a, zadzwonił do Twojej firmy czy pobrał aplikację.
10. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Ogólne słowa kluczowe mogą mieć bardzo wysoką stawkę – staraj się ich unikać. Dobierz unikalne i dobrze sprecyzowane słowa kluczowe, aby skutecznie konkurować przy mniejszym budżecie. Pomoże Ci w tym Planer słów kluczowych oraz autouzupełnianie Google.
11. Ustaw limit dla konkurencyjnych słów kluczowych
Konkurencyjne słowa kluczowe mogą stać się drogie i mogą źle wpłynąć na budżet. Zastanów się nad postawieniem limitu (maks. Stawki) na kwotę, którą chcesz zapłacić. Innymi słowy, zaakceptuj niższy ranking reklamy, aby płacić mniej za kliknięcie, w zależności od celów.
12. Dodaj rozszerzenia reklam
Rozszerzenia reklam mogą zwracać uwagę na reklamę, a także dostarczać dodatkowych informacji, które nie mieszczą się w treści reklamy.
Te szczegóły mogą obejmować:
- rozszerzenie lokalizacji,
- linki do podstron,
- objaśnienia,
- numer telefonu,
- informacji w witrynie.
13. Dodaj słowa wykluczające
Kluczowe znaczenie dla kontrolowania budżetu będą miały również wykluczające słowa kluczowe. Pozwoli Ci to uniknąć błędnych wyszukiwań reklam, które w konsekwencji przepalają budżet. Staraj się regularnie aktualizować tą listę przeglądając raporty z wyszukiwanych haseł.
14. Testuj strony docelowe
Ukierunkowane i zoptymalizowane pod kątem konwersji strony docelowe mogą być niezbędne. Google ocenia jakość strony docelowej na podstawie parametrów trafności, oryginalności treści, przejrzystości i łatwości nawigacji. Nie uzyskasz konwersji ze źle skonstruowanych lub przestarzałych stron docelowych.
Może to stanowić problem w przypadku niektórych mniejszych firm, które nie mają dostępu do pracowników zajmujących się tworzeniem stron internetowych. Jeśli opracowywanie stron docelowych jest dla Ciebie utrudnieniem, weź pod uwagę tę wskazówkę dotyczącą „tylko połączenia”.
Wniosek
Konta o niskim budżecie mogą być skuteczne, jeśli są zarządzane prawidłowo. Mam nadzieje, że ten artykuł okazał się pomocny przy tworzeniu takich kampanii.
Komentarze
2 wypowiedzi:Warto aby firmy, które mają mały budżet na Google Ads i dopiero startują miały świadomość tego, że istnieją jeszcze kupony Google, które zwykle Google prezentuje początkującym. Dają one również możliwość jeszcze lepszego wykorzystania budżetu na kampanie w internecie.
Najlepiej jednak taką formę reklamy powierzyć specjalistą, nawet najlepsze intencje nie będą wystarczające.