Pozycjonowanie strony internetowej - fanaberia czy konieczność?

Pozycjonowanie strony internetowej – fanaberia czy konieczność?

Czy pozycjonowanie faktycznie może przynieść Twojej firmie nowych klientów, czy też jest tylko biznesową modą? Jak to w praktyce wygląda i czy pozycjonowanie może zastąpić inne formy marketingu internetowego? Spójrzmy na sprawę bliżej.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces działań przeprowadzanych zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią, którego celem jest uzyskanie lepszej widoczności w wyszukiwarkach internetowych, a w konsekwencji uzyskanie większej liczby przejść z wyników wyszukiwania na stronę docelową.

Działania na samej stronie to tak zwany on-site – i składa się na nie między innymi optymalizacja techniczna witryny, ale też na przykład poprawienie jej linkowania wewnętrznego, poprawienie stanu indeksacji, czy dopracowanie i rozbudowanie treści, które się na niej znajdują właśnie z myślą o lepszej ich ocenie przez algorytmy Google.

Z kolei działania na zewnątrz to pozyskiwanie wartościowych linków, dzięki którym wyszukiwarka uzyska sygnał, że strona jest polecana na innych witrynach.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Zdecydowanie tak! Choć pozycjonowanie może się początkowo wydawać drogie, na dłuższą metę okazuje się jedną z najtańszych form promocji w internecie. Skąd więc ewentualne obiekcje? Wynikają one głównie z faktu, że działania SEO to tak naprawdę coś, czego nie wykonuje się jednorazowo i co nie działa natychmiast. Przeciwnie – to długi proces złożony z wielu etapów. Proces ciągły, którego nie można uznać za w pełni zakończony, ponieważ cały czas rozwija się tez konkurencja, a wyszukiwarka Google co jakiś czas przechodzi zmiany związane z modyfikacjami algorytmu wyszukiwania.

Jeśli jednak działania SEO będą prowadzone konsekwentnie, uzyskane w ich trakcie efekty z czasem będą się coraz bardziej kumulować, aby w końcu doprowadzić do uzyskania zadowalających wyników, a potem… pozwalają rosnąć dalej. Tym samym choć po miesiącu można mieć obawy, to już po roku lub dwóch całość często nie tylko się zwraca, ale i przynosi znaczące korzyści, tworząc przewagę konkurencyjną.

Warto jednak przy tym zauważyć, że nadmierna oszczędność może doprowadzić do zbyt wolnych działań, nie nadążających za działaniami innych firm. Dlatego też wycena działań SEO powinna uwzględniać fakt, ze realne działania wiążą się z wykorzystaniem narzędzi i poświęceniem czasu. Dlatego unikaj najtańszych ofert i skup się na tych agencjach, które proponują kompleksowe działania.

Pozycjonowanie czy Google Ads?

Ten odwieczny dylemat najlepiej rozwiązać krótką odpowiedzią – obie formy promocji są bardzo dobre i najlepiej je po prostu łączyć (co tez robi wiele agencji, między innymi https://pikseo.pl). Dlaczego? Ponieważ kampanie Google Ads pozwalają pozyskiwać wejścia potencjalnych klientów jeszcze na etapie, na którym dopiero budujesz pozycje i widoczność w wynikach organicznych.

Co więcej, dane uzyskiwane w trakcie emisji kampanii reklamowych Google Ads, pozwalają zdobyć dodatkowe dane analityczne, które później pomagają w określaniu tego, na które obszary oferty i które kategorie warto zwrócić szczególną uwagę – tak pod kątem generowanego przez nie ruchu, jak i dobrze rokują z punktu widzenia tego, czy internauci faktycznie dokonują zakupu.

Z kolei już po uzyskaniu widoczności, dalsza obecność w obszarze linków sponsorowanych przekłada się na większa dominację w wynikach wyszukiwania – a to z kolei prowadzi do jeszcze większego poziomu docierania do potencjalnych klientów. No i cały czas można wykorzystywać Google Ads do szukania kolejnych nisz i reagowanie na sezonowe okazje.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *