E-commerce w Europie 2019: najważniejsze dane
Czym jest raport?
European Ecommerce Report 2019 zawiera obszerny opis stanu handlu elektronicznego w Europie. Raport ten został stworzony przez Ecommerce Operations for Ecommerce Europe i EuroCommerce na podstawie dokładnie dobranych danych. Zebrane w ten sposób informacje mają pomóc krajowym i zagranicznym sprzedawcom detalicznym ocenić potencjał handlowy w Europie.
Raport można za darmo pobrać tutaj. Do pobrania wymagane jest jednak założenie konta. Pewna część informacji zawartych w raporcie nie jest dostępna. Aby je uzyskać, konieczny jest zakup płatnej wersji.
Najważniejsze dane z European Ecommerce Report 2019
Przewiduje się, że obroty w handlu B2C wyniosą 621 miliardów euro w tym roku. Jeśli tak się stanie, będzie to oznaczać wzrost o 13,6% w skali roku.
Okazuje się także, że większość obrotu w handlu elektronicznym koncentruje się w Europie Zachodniej – 66%.
Inne ciekawe informacje to:
- Średnie wydatki na zakupy przez Internet wynoszą 1 346 euro rocznie na osobę.
- W Europie Północnej notuje się pod tym względem najwyższą średnią – 2 046 euro rocznie.
- W Kosowie oraz Czarnogórze najwięcej osób preferuje dokonywanie zakupów tradycyjnie niż przez Internet – 55%.
- Po drugiej stronie skali znajduje się Polska – jedynie 2% z nas preferuje tradycyjne formy zakupów. Co ciekawe, tuż za Polską znajduje się Wielka Brytania, gdzie odsetek ten wynosi jednak już 10%. Wychodzi na to, że wyjątkowo przyzwyczailiśmy się do kupowania przez Internet.
- Największy odsetek osób kupujących przez Internet – Szwajcaria, 88%.
- Najmniejszy odsetek osób kupujących przez Internet – Ukraina, 22%.
Oto najważniejsze dane dotyczące Polski:
Podsumowanie
Raport zawiera wiele innych ciekawych danych, jak i sekcję z wypowiedziami ekspertów. Same wyniki badania, jak i widoczne w Europie trendy zostały podsumowane w ten sposób:
Europa musi kształtować swoją politykę, aby umożliwić konsumentom i przedsiębiorcom maksymalne wykorzystanie potencjału rynku liczącego 500 milionów Europejczyków, przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom wygody w korzystaniu z możliwości, jakie niesie ze sobą handel elektroniczny. W międzyczasie będziemy nadal naciskać na wprowadzenie ram regulacyjnych, które stworzą właściwe warunki dla wzrostu we wszystkich kanałach sprzedaży i pomogą europejskim detalistom we wprowadzaniu innowacji i konkurowaniu na rynku światowym.
Christian Verschueren
Director-General EuroCommerce
Komentarze