InPost uruchamia kanał obsługi klienta za pomocą Asystenta Google

InPost to obecnie jeden z liderów na rynku logistyki oraz przesyłek w Polsce. W ostatnim czasie uruchomił on nowy, innowacyjny kanał obsługi klienta – z InPost będzie można kontaktować się za pomocą Asystenta Google.

Asystent Google w InPost – jak to działa?

Aby skorzystać z omawianej funkcji, należy wywołać bota nazywającego się ChatBot Mat. W tym celu wystarczy wypowiedzieć frazę „Porozmawiaj z InPost”. Do jakich funkcji mamy wtedy dostęp? Otóż ChatBot Mat pomoże:

  • Ustalić status przesyłki
  • Podać lokalizację najbliższego paczkomatu InPost
  • Podać numer do kuriera

Ciekawą funkcjonalnością jest także to, że ChatBot Mat pozwoli zlokalizować paczkę w dość problematycznych sytuacjach, gdy np. paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony czy też dostarczona przesyłka nie została odebrana w ciągu 48 godzin. Otóż gdy do tego dojdzie, paczka nie powraca do oddziału InPost, lecz do konkretnych Punktów Odbioru Paczek, co pomoże ustalić omawiana funkcja.

Wszystkie wspomniane tutaj funkcjonalności bota są dostępne także na Messengerze.

InPost podejmuje się także innych inwestycji w kolejne usprawnienia – Paczkomatem oraz swoją skrytką można od niedawna zarządzać także z poziomu aplikacji. Dzięki temu przesyłki z jednego paczkomatu w danym czasie będzie mogło odbierać nawet wiele osób jednocześnie. Na dzień 10 grudnia 2019 w takie rozwiązanie było wyposażonych 95% maszyn InPostu. Reszta urządzeń ma być stale modernizowana, aby stać się kompatybilna z najnowszym standardem.

Podsumowanie

Jak ujął to Rafał Brzoska, prezes InPost:

ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów – dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu® aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek.

InPost stale rośnie w siłę. Obecnie liczba posiadanych przez niego paczkomatów przekroczyła 6000 urządzeń, co stanowi większą liczbę niż w przypadku Poczty Polskiej (4600).

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *