Case study: kampania sezonowa sklepu z roślinami i akcesoriami ogrodniczymi

Na zadowalające efekty optymalizacji kampanii adwords, zwykle trzeba czekać od kilku do kilkunastu miesięcy – wszystko zależy od branży. W tym przypadku, zostaliśmy postawieni przed nie lada wyzwaniem, ponieważ kampania początkowo miała trwać miesiąc, a jej wyniki przesądziłyby o dalszej, długofalowej współpracy.

Nasz klient to sklep internetowy, który zaopatruje rynki lokalne, krajowe i zagraniczne w rośliny ozdobne do nasadzeń jesiennych, nawozy oraz akcesoria ogrodnicze.

Celem klienta była sezonowa sprzedaż roślin do nasadzeń jesiennych na terenie kraju. Zwrot z inwestycji ROAS, nie mógł spaść poniżej 800% – takie były ustalenia między nami, a klientem.

Budżet jaki mieliśmy do dyspozycji to 1500 zł.

Nasze działania rozpoczęliśmy 2 tygodnie przed startem kampanii. Skuteczna analiza rynku oraz Google Analytics, pozwoliła zweryfikować, które kampanie sprawdzą się najlepiej i na które produkty trzeba położyć nacisk.

Remarketing dynamiczny

Po przeanalizowaniu długości ścieżek w interakcjach oraz upływu czasu w dniach, zobaczyliśmy, że klienci potrzebują więcej niż jednej interakcji oraz więcej niż jednego dnia, aby dokonać zakupu. Na pierwszy rzut poszedł remarketing dynamiczny. Dwa tygodnie wcześniej utworzyliśmy listy remarketingowe na wszystkie osoby / 7 + wykluczenie osób które dokonały zakupu. Wyniki po miesiącu prowadzenia kampanii przedstawiają się następująco:

Przy koszcie 202,40 zł uzyskaliśmy 11 330,81 zł przychodu.

Kampania produktowa

Na drugi rzut poszła kampania produktowa, a w zasadzie dwie. W pierwszej umieściliśmy produkty na sprzedaży których zależało klientowi najbardziej, a w drugiej wyselekcjonowaliśmy produkty o konkurencyjnej cenie i najlepiej się sprzedające – resztę produktów ustawiliśmy na mniejszą stawkę. W trakcie trwania kampanii wykonywaliśmy standardowe operacje, takie jak: dodawanie wykluczających słów, dostosowywanie stawek dla konkretnych produktów, czy dostosowanie stawek na urządzenia. Wyniki przedstawiają się następująco:

Przy koszcie 817,39 zł wygenerowaliśmy 9 956,21 zł przychodu.

Kampania w sieci wyszukiwania (linki sponsorowane)

Trzecim kanałem sprzedaży była kampania w sieci wyszukiwania. Klient chciał uruchomić tą kampanię bez względu na to czy będzie przynosiła zyski. Od początku wiedzieliśmy że ta kampania będzie najmniej rentowna ze wszystkich, przynajmniej w obrębie tego miesiąca, dlatego największy nacisk położyliśmy na kampanię produktową i remarketing. W ciągu miesiąca wdrożyliśmy harmonogram reklam oraz dostosowanie stawek na lokalizacje i urządzenia, oraz testowaliśmy różne teksty reklamowe.

Wyniki przedstawiają się następująco:

Przy koszcie 320,89 zł wygenerowaliśmy 1 437,69 zł przychodu.

Podsumowanie

Przy koszcie 1 340,68 zł wygenerowaliśmy 22 724,71 zł przychodu. Zwrot z inwestycji w reklamę ROAS wynosił 1690% – dwukrotność tego, czego oczekiwał klient. Wyniki zadowalające jak na pierwszy miesiąc działań, dla nas, a przede wszystkim dla klienta.

Starszy Specjalista SEM. Od 2 lat związany z branżą SEM. Z powodzeniem prowadził wiele złożonych kampanii reklamowych oraz służy fachową pomocą swoim klientom.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij