Case study: kampania sezonowa sklepu z roślinami i akcesoriami ogrodniczymi

Case study: kampania sezonowa sklepu z roślinami i akcesoriami ogrodniczymi

Na zadowalające efekty optymalizacji kampanii adwords, zwykle trzeba czekać od kilku do kilkunastu miesięcy – wszystko zależy od branży. W tym przypadku, zostaliśmy postawieni przed nie lada wyzwaniem, ponieważ kampania początkowo miała trwać miesiąc, a jej wyniki przesądziłyby o dalszej, długofalowej współpracy.

Nasz klient to sklep internetowy, który zaopatruje rynki lokalne, krajowe i zagraniczne w rośliny ozdobne do nasadzeń jesiennych, nawozy oraz akcesoria ogrodnicze.

Celem klienta była sezonowa sprzedaż roślin do nasadzeń jesiennych na terenie kraju. Zwrot z inwestycji ROAS, nie mógł spaść poniżej 800% – takie były ustalenia między nami, a klientem.

Budżet jaki mieliśmy do dyspozycji to 1500 zł.

Nasze działania rozpoczęliśmy 2 tygodnie przed startem kampanii. Skuteczna analiza rynku oraz Google Analytics, pozwoliła zweryfikować, które kampanie sprawdzą się najlepiej i na które produkty trzeba położyć nacisk.

Remarketing dynamiczny

Po przeanalizowaniu długości ścieżek w interakcjach oraz upływu czasu w dniach, zobaczyliśmy, że klienci potrzebują więcej niż jednej interakcji oraz więcej niż jednego dnia, aby dokonać zakupu. Na pierwszy rzut poszedł remarketing dynamiczny. Dwa tygodnie wcześniej utworzyliśmy listy remarketingowe na wszystkie osoby / 7 + wykluczenie osób które dokonały zakupu. Wyniki po miesiącu prowadzenia kampanii przedstawiają się następująco:

Przy koszcie 202,40 zł uzyskaliśmy 11 330,81 zł przychodu.

Kampania produktowa

Na drugi rzut poszła kampania produktowa, a w zasadzie dwie. W pierwszej umieściliśmy produkty na sprzedaży których zależało klientowi najbardziej, a w drugiej wyselekcjonowaliśmy produkty o konkurencyjnej cenie i najlepiej się sprzedające – resztę produktów ustawiliśmy na mniejszą stawkę. W trakcie trwania kampanii wykonywaliśmy standardowe operacje, takie jak: dodawanie wykluczających słów, dostosowywanie stawek dla konkretnych produktów, czy dostosowanie stawek na urządzenia. Wyniki przedstawiają się następująco:

Przy koszcie 817,39 zł wygenerowaliśmy 9 956,21 zł przychodu.

Kampania w sieci wyszukiwania (linki sponsorowane)

Trzecim kanałem sprzedaży była kampania w sieci wyszukiwania. Klient chciał uruchomić tą kampanię bez względu na to czy będzie przynosiła zyski. Od początku wiedzieliśmy że ta kampania będzie najmniej rentowna ze wszystkich, przynajmniej w obrębie tego miesiąca, dlatego największy nacisk położyliśmy na kampanię produktową i remarketing. W ciągu miesiąca wdrożyliśmy harmonogram reklam oraz dostosowanie stawek na lokalizacje i urządzenia, oraz testowaliśmy różne teksty reklamowe.

Wyniki przedstawiają się następująco:

linki sponsorowane

Przy koszcie 320,89 zł wygenerowaliśmy 1 437,69 zł przychodu.

Podsumowanie

kampania adwords

Przy koszcie 1 340,68 zł wygenerowaliśmy 22 724,71 zł przychodu. Zwrot z inwestycji w reklamę ROAS wynosił 1690% – dwukrotność tego, czego oczekiwał klient. Wyniki zadowalające jak na pierwszy miesiąc działań, dla nas, a przede wszystkim dla klienta.

  • 4
  •  
  •  
  •  
Autor artykułu:Grzegorz Grochowski

Starszy Specjalista SEM. Od 3 lat związany z branżą SEM. Z powodzeniem prowadził wiele złożonych kampanii reklamowych oraz służy fachową pomocą swoim klientom.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Darmowa wycena