Case study pozycjonowanie nowego sklepu i ponad 160 fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu przez MAYKO

Case study: pozycjonowanie nowego sklepu i ponad 160 fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu przez MAYKO

Na zadowalające efekty pozycjonowania sklepu trzeba zwykle czekać co najmniej kilka/kilkanaście miesięcy. W trudnych branżach, może to trwać nawet kilka lat. Zobacz efekty pozycjonowania nowego sklepu przez MAYKO, który po niecałym roku pojawia się na ponad 160 słów kluczowych w TOP10!

Nasz klient to sklep internetowy z dekoracjami do domu, który posiada w swoim asortymencie bardzo skonkretyzowany rodzaj produktu. Mimo, że branża wydaje się dość niszowa, a konkurencja mała, na najbardziej konkurencyjne frazy możemy zobaczyć takie brandy jak ikea.com, agatameble.pl czy jysk.pl.

Pozycjonowanie sklepu rozpoczęliśmy w czerwcu 2017 roku, a przy sklepie nie były wcześniej prowadzone żadne działania promocyjne.

Wprowadzone zmiany

Standardowo, na samym początku wykonaliśmy szczegółowy audyt SEO. Klient na podstawie naszych wytycznych, zoptymalizował sklep pod kątem m.in.:

  • tytułów podstron/TITLE,
  • zmiany adresów URL wraz z przekierowaniami 301,
  • rozbudowa contentu na poszczególnych podstronach,
  • opisy ALT grafik,
  • odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków H,
  • wprowadzenia znaczników Canonical,
  • poprawy szybkości wczytywania sklepu.

Z dodatkowych zmian, zasugerowaliśmy klientowi rozbudowę drzewa kategorii o bardziej skonkretyzowany podział produktów. Potencjał we frazach z tzw. długiego ogona był na tyle duży, że wg nas gra była warta świeczki. Utworzone zostało ok. 30 nowych podkategorii. Dodatkowo, przygotowaliśmy klientowi treści/opisy na wszystkie nowo utworzone podkategorie.

Link building

Oczywiście w ramach naszego pozycjonowania, zdobywamy systematycznie wartościowe linki przychodzące do sklepu. W każdym miesiącu rozliczeniowym, zdobywamy kilkadziesiąt mocnych odnośników. Główne źródła takich linków to:

  • publikacje artykułów wraz z linkiem na zewnętrznych serwisach – szukamy jak najbardziej wartościowych i tematycznych serwisów, na których wykupujemy publikacje sponsorowaną. W ramach tego, przygotowujemy również we własnym zakresie wartościowy artykuł.
  • publikacje artykułów wraz z linkiem na własnym zapleczu – posiadamy własne zaplecze stron tematycznych, na których umieszczamy publikacje wraz z linkiem do naszych klientów. Dzięki takim działaniu, możemy w ramach abonamentu zdobywać co miesiąc więcej wartościowych linków przychodzących. Oczywiście i w tym wypadku, artykuł przygotowujemy sami.
  • posty na forach dyskusyjnych – umieszczamy odnośniki wewnątrz postów, które piszemy na forach dyskusyjnych. Staramy się komentować wątki jak najbardziej zbliżone tematyką do asortymentu klienta.
  • mocne katalogi firm/stron – sporadycznie zamieszczamy linki na najmocniejszych katalogach stron i firm.

Efekty naszych działań

W przeciągu 10 miesięcy intensywnego pozycjonowania przez naszą firmę, sklep internetowy notował systematyczny wzrost we wszystkich aspektach. Poniżej zamieszczam wykresy oraz dane z różnych narzędzi analitycznych.

SEMSTORM – szacunkowy ruch z wyników naturalnych Google


szacunkowy ruch1
 
 

SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP10


słowa kluczowe w TOP10
 
 

SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP50


słowa kluczowe TOP50
 
 

SEMSTORM – zbiorcze dane całościowe


zbiorczy screen
 
 

SEMSTORM – przykładowe pozycje na konkretne słowa kluczowe


pozycje słów kluczowych
 
 

Ahrefs – ilość linków przychodzących


ilość linków przychodzących
 
 

Ahrefs – szacunkowy ruch organiczny oraz ilość słów kluczowych


ahrews ruch i pozycje
 
 

Google Search Console – łączna liczba kliknięć


kliknięcia
 
 

Google Search Console – łączna liczba wyświetleń


wyświetlenia
 
 

Google Analytics – kanały odwiedzin


odwiedziny
 
 

Podsumowanie

Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO. Wszystkie te cechy posiada właściciel opisywanego sklepu. To głównie dlatego realizujemy wszystkie cele naszego pozycjonowania oraz mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie trwała latami.

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

7 wypowiedzi:
  1. Byłem bardzo zadowolony że wszedłem na tę stronę w sieci. Chciałbym co najmniej wyrazić uznanie za twoją pracę . Gratki. Ja koniecznie będę rekomendował to miejsce i regularnie wpadał zeby zobaczyć nowe posty

  2. „Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO” – lepiej bym tego nie ujął. Wiele osób oczekuje natychmiastowych efektów i nie zdaje sobie sprawy że pozycjonowanie strony to długi i złożony proces

  3. No ok, wygląda to na dobrze wykonaną pracę, ale jaki jest budżet takich działań? Czytam Wasze case study i wszystko fajnie, ale brakuje mi tylko info w jakich „ramach” budżetowych działania w konkretnym przypadku zostały osiągnięte.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *