
Case study: pozycjonowanie nowego sklepu i ponad 160 fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu przez MAYKO
Na zadowalające efekty pozycjonowania sklepu trzeba zwykle czekać co najmniej kilka/kilkanaście miesięcy. W trudnych branżach, może to trwać nawet kilka lat. Zobacz efekty pozycjonowania nowego sklepu przez MAYKO, który po niecałym roku pojawia się na ponad 160 słów kluczowych w TOP10!
Nasz klient to sklep internetowy z dekoracjami do domu, który posiada w swoim asortymencie bardzo skonkretyzowany rodzaj produktu. Mimo, że branża wydaje się dość niszowa, a konkurencja mała, na najbardziej konkurencyjne frazy możemy zobaczyć takie brandy jak ikea.com, agatameble.pl czy jysk.pl.
Pozycjonowanie sklepu rozpoczęliśmy w czerwcu 2017 roku, a przy sklepie nie były wcześniej prowadzone żadne działania promocyjne.
Wprowadzone zmiany
Standardowo, na samym początku wykonaliśmy szczegółowy audyt SEO. Klient na podstawie naszych wytycznych, zoptymalizował sklep pod kątem m.in.:
- tytułów podstron/TITLE,
- zmiany adresów URL wraz z przekierowaniami 301,
- rozbudowa contentu na poszczególnych podstronach,
- opisy ALT grafik,
- odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków H,
- wprowadzenia znaczników Canonical,
- poprawy szybkości wczytywania sklepu.
Z dodatkowych zmian, zasugerowaliśmy klientowi rozbudowę drzewa kategorii o bardziej skonkretyzowany podział produktów. Potencjał we frazach z tzw. długiego ogona był na tyle duży, że wg nas gra była warta świeczki. Utworzone zostało ok. 30 nowych podkategorii. Dodatkowo, przygotowaliśmy klientowi treści/opisy na wszystkie nowo utworzone podkategorie.
Link building
Oczywiście w ramach naszego pozycjonowania, zdobywamy systematycznie wartościowe linki przychodzące do sklepu. W każdym miesiącu rozliczeniowym, zdobywamy kilkadziesiąt mocnych odnośników. Główne źródła takich linków to:
- publikacje artykułów wraz z linkiem na zewnętrznych serwisach – szukamy jak najbardziej wartościowych i tematycznych serwisów, na których wykupujemy publikacje sponsorowaną. W ramach tego, przygotowujemy również we własnym zakresie wartościowy artykuł.
- publikacje artykułów wraz z linkiem na własnym zapleczu – posiadamy własne zaplecze stron tematycznych, na których umieszczamy publikacje wraz z linkiem do naszych klientów. Dzięki takim działaniu, możemy w ramach abonamentu zdobywać co miesiąc więcej wartościowych linków przychodzących. Oczywiście i w tym wypadku, artykuł przygotowujemy sami.
- posty na forach dyskusyjnych – umieszczamy odnośniki wewnątrz postów, które piszemy na forach dyskusyjnych. Staramy się komentować wątki jak najbardziej zbliżone tematyką do asortymentu klienta.
- mocne katalogi firm/stron – sporadycznie zamieszczamy linki na najmocniejszych katalogach stron i firm.
Efekty naszych działań
W przeciągu 10 miesięcy intensywnego pozycjonowania przez naszą firmę, sklep internetowy notował systematyczny wzrost we wszystkich aspektach. Poniżej zamieszczam wykresy oraz dane z różnych narzędzi analitycznych.
SEMSTORM – szacunkowy ruch z wyników naturalnych Google
SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP10
SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP50
SEMSTORM – zbiorcze dane całościowe
SEMSTORM – przykładowe pozycje na konkretne słowa kluczowe
Ahrefs – ilość linków przychodzących
Ahrefs – szacunkowy ruch organiczny oraz ilość słów kluczowych
Google Search Console – łączna liczba kliknięć
Google Search Console – łączna liczba wyświetleń
Google Analytics – kanały odwiedzin
Podsumowanie
Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO. Wszystkie te cechy posiada właściciel opisywanego sklepu. To głównie dlatego realizujemy wszystkie cele naszego pozycjonowania oraz mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie trwała latami.
Komentarze
7 wypowiedzi:To tylko świadczy o tym, że proces pozycjonownaia zajął wiecej niż rok aby dojśc do takich rezultatów. Tylko tyle i aż tyle.
Jak to mówił Frank Underwood: „Ciężka praca jest sensowna tylko w odpowiednich warunkach”.
Byłem bardzo zadowolony że wszedłem na tę stronę w sieci. Chciałbym co najmniej wyrazić uznanie za twoją pracę . Gratki. Ja koniecznie będę rekomendował to miejsce i regularnie wpadał zeby zobaczyć nowe posty
To nie tylko moja praca, a praca całego zespołu MAYKO 🙂
„Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO” – lepiej bym tego nie ujął. Wiele osób oczekuje natychmiastowych efektów i nie zdaje sobie sprawy że pozycjonowanie strony to długi i złożony proces
No ok, wygląda to na dobrze wykonaną pracę, ale jaki jest budżet takich działań? Czytam Wasze case study i wszystko fajnie, ale brakuje mi tylko info w jakich „ramach” budżetowych działania w konkretnym przypadku zostały osiągnięte.
Niestety nie mogę tego ujawnić, ale stosunkowo niewielki abonament miesięczny.