Case study: pozycjonowanie nowego sklepu i ponad 160 fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu przez MAYKO

Na zadowalające efekty pozycjonowania sklepu trzeba zwykle czekać co najmniej kilka/kilkanaście miesięcy. W trudnych branżach, może to trwać nawet kilka lat. Zobacz efekty pozycjonowania nowego sklepu przez MAYKO, który po niecałym roku pojawia się na ponad 160 słów kluczowych w TOP10!

Nasz klient to sklep internetowy, który posiada w swoim asortymencie bardzo skonkretyzowany rodzaj produktu. Mianowicie, sklep sprzedaje głównie ramki na zdjęcia oraz ramy do oprawy obrazów. Mimo, że branża wydaje się dość niszowa, a konkurencja mała, na najbardziej konkurencyjne frazy możemy zobaczyć takie brandy jak ikea.com, agatameble.pl czy jysk.pl.

Pozycjonowanie sklepu rozpoczęliśmy w czerwcu 2017 roku, a przy sklepie nie były wcześniej prowadzone żadne działania promocyjne.

Wprowadzone zmiany

Standardowo, na samym początku wykonaliśmy szczegółowy audyt SEO. Klient na podstawie naszych wytycznych, zoptymalizował sklep pod kątem m.in.:

  • tytułów podstron/TITLE,
  • zmiany adresów URL wraz z przekierowaniami 301,
  • rozbudowa contentu na poszczególnych podstronach,
  • opisy ALT grafik,
  • odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków H,
  • wprowadzenia znaczników Canonical,
  • poprawy szybkości wczytywania sklepu.

Z dodatkowych zmian, zasugerowaliśmy klientowi rozbudowę drzewa kategorii o bardziej skonkretyzowany podział produktów. Potencjał we frazach z tzw. długiego ogona był na tyle duży, że wg nas gra była warta świeczki. Utworzone zostało ok. 30 nowych podkategorii. Dodatkowo, przygotowaliśmy klientowi treści/opisy na wszystkie nowo utworzone podkategorie.

Link building

Oczywiście w ramach naszego pozycjonowania, zdobywamy systematycznie wartościowe linki przychodzące do sklepu. W każdym miesiącu rozliczeniowym, zdobywamy kilkadziesiąt mocnych odnośników. Główne źródła takich linków to:

  • publikacje artykułów wraz z linkiem na zewnętrznych serwisach – szukamy jak najbardziej wartościowych i tematycznych serwisów, na których wykupujemy publikacje sponsorowaną. W ramach tego, przygotowujemy również we własnym zakresie wartościowy artykuł.
  • publikacje artykułów wraz z linkiem na własnym zapleczu – posiadamy własne zaplecze stron tematycznych, na których umieszczamy publikacje wraz z linkiem do naszych klientów. Dzięki takim działaniu, możemy w ramach abonamentu zdobywać co miesiąc więcej wartościowych linków przychodzących. Oczywiście i w tym wypadku, artykuł przygotowujemy sami.
  • posty na forach dyskusyjnych – umieszczamy odnośniki wewnątrz postów, które piszemy na forach dyskusyjnych. Staramy się komentować wątki jak najbardziej zbliżone tematyką do asortymentu klienta.
  • mocne katalogi firm/stron – sporadycznie zamieszczamy linki na najmocniejszych katalogach stron i firm.

Efekty naszych działań

W przeciągu 10 miesięcy intensywnego pozycjonowania przez naszą firmę, sklep internetowy notował systematyczny wzrost we wszystkich aspektach. Poniżej zamieszczam wykresy oraz dane z różnych narzędzi analitycznych.

SEMSTORM – szacunkowy ruch z wyników naturalnych Google


szacunkowy ruch1
 
 

SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP10


słowa kluczowe w TOP10
 
 

SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP50


słowa kluczowe TOP50
 
 

SEMSTORM – zbiorcze dane całościowe


zbiorczy screen
 
 

SEMSTORM – przykładowe pozycje na konkretne słowa kluczowe


pozycje słów kluczowych
 
 

Ahrefs – ilość linków przychodzących


ilość linków przychodzących
 
 

Ahrefs – szacunkowy ruch organiczny oraz ilość słów kluczowych


ahrews ruch i pozycje
 
 

Google Search Console – łączna liczba kliknięć


kliknięcia
 
 

Google Search Console – łączna liczba wyświetleń


wyświetlenia
 
 

Google Analytics – kanały odwiedzin


odwiedziny
 
 

Podsumowanie

Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO. Wszystkie te cechy posiada właściciel opisywanego sklepu. To głównie dlatego realizujemy wszystkie cele naszego pozycjonowania oraz mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie trwała latami.

Szukasz agencji SEO do pozycjonowania swojej strony internetowej? Wypełnij poniżej prosty formularz kontaktowy, a otrzymasz niezobowiązującą wycenę pozycjonowania od MAYKO!

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Może Ci się również spodoba

5 komentarzy

  1. Zgred napisał(a):

    To tylko świadczy o tym, że proces pozycjonownaia zajął wiecej niż rok aby dojśc do takich rezultatów. Tylko tyle i aż tyle.

  2. Maciej napisał(a):

    Jak to mówił Frank Underwood: “Ciężka praca jest sensowna tylko w odpowiednich warunkach”.

  3. Nadobe napisał(a):

    Byłem bardzo zadowolony że wszedłem na tę stronę w sieci. Chciałbym co najmniej wyrazić uznanie za twoją pracę . Gratki. Ja koniecznie będę rekomendował to miejsce i regularnie wpadał zeby zobaczyć nowe posty

  4. Martines napisał(a):

    “Zaufanie, otwartość na proponowane zmiany, cierpliwość – to kluczowe cechy idealnego klienta przy współpracy w zakresie SEO” – lepiej bym tego nie ujął. Wiele osób oczekuje natychmiastowych efektów i nie zdaje sobie sprawy że pozycjonowanie strony to długi i złożony proces

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij