Największe wzrostyspadki SEO - MAJ 2019

Największe wzrosty/spadki SEO – MAJ 2019

Czy w maju byliśmy świadkami jakiś większych roszad w serpach Google? Tego dowiesz się dzięki naszej comiesięcznej analizie największych wzrostów i spadków SEO.

Ranking SEO – MAJ 2019

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

W kwietniowej edycji naszego zestawienia byliśmy świadkami bardzo dużych wzrostów serwisów z kategorii „Zdrowie i uroda”. W obecnej edycji, już tak wyraźnego trendu nie widzimy. Możemy jednak zauważyć, że serwisy te raczej podtrzymały to co zyskały, a nawet jeżeli spadki były, to raczej mało znaczące. Wydaje się więc, że korekta odnośnie „Medic Update”, bo za taką głównie uznaje marcową aktualizacje, została definitywnie zakończona.

Wyraźnym liderem wzrostów SEO został serwis auchandirect.pl. Serwis odnotował bardzo duży wzrost na poziomie 80,95%. Jednocześnie, serwis awansował na 6 pozycje w całej branży FMCG (zastosuj filtr „Kategoria” oraz posortuj wartości wg szacunkowego ruchu, aby zobaczyć ranking danej branży).

[auchandirect.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Ciekawe i warte odnotowania wzrosty

  • domy.pl – pozycja 4 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 10 000 (+37,72%).
  • [domy.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • hairstore.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 37 000 (+35,83%).
  • [hairstore.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • aptekaolmed.pl – pozycja 10 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 57 000 (+32,13%).
  • [aptekaolmed.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • videotesty.pl – pozycja 14 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 27 000 (+25,98%).
  • [videotesty.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • esky.pl – pozycja 18 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 90 000 (+18,87%).
  • [esky.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • ozonee.pl – pozycja X w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 7 000 (+17,76%).
  • [ozonee.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • kasastefczyka.pl – pozycja 19 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 7 000 (+18,48%).
  • [kasastefczyka.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Jeżeli chodzi o spadki SEO, największym spadkiem może „pochwalić” się lider poprzedniej edycji, czyli serwis tablica.com. Spadek dość przewidywalny, ponieważ każda zmiana pozycji nawet o jedno „oczko” na frazę „tablica”, generuje tego typu wahania.

    [tablica.com] Analiza stron _ SEMSTORM

    Ciekawe i warte odnotowania spadki

  • bgzbnpparibas.pl – pozycja 2 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 505 000 (-47,56%).
  • [bgzbnpparibas.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • decathlon.pl – pozycja 3 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 805 000 (-46,95%).
  • [decathlon.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • bankbps.pl – pozycja 5 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 33 000 (-36,17%).
  • [bankbps.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • rozklad-pkp.pl – pozycja 7 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 779 000 (-32,58%).
  • [rozklad-pkp.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • michelin.pl – pozycja 8 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 9 000 (-31,46%).
  • [michelin.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • deichmann.com – pozycja 11 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 107 000 (-27,03%).
  • [deichmann.com] Analiza stron _ SEMSTORM
  • bigstar.pl – pozycja 15 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (-25,23%).
  • [bigstar.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • hrs.com – pozycja 17 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 34 000 (-24,13%).
  • [hrs.com] Analiza stron _ SEMSTORM
  • noclegowo.pl – pozycja 20 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 45 000 (-20,29%).
  • [noclegowo.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z MAJA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie MAJA 2019 do KWIETNIA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *