Jak odpowiednie treści wpływają na pozycjonowanie stron?
Widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Część uwagi należy poświęcić technicznym aspektom, skupiając się na kodzie źródłowym czy też właściwościach domeny.
Nie do przecenienia są też odpowiednie linki. Absolutnie fundamentalną rolę odgrywają jednak treści. Dowiedz się, jak mogą one wpłynąć na pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie stron a bieżąca zawartość
Gdy rozpoczyna się kampania SEO na stronie internetowej, należy wziąć pod lupę istniejące treści. Mogą być to opisy widniejące w poszczególnych zakładkach, a także artykuły opublikowane na blogu firmowym. Treści zamieszczone na stronie są swoistym fundamentem, od którego warto zacząć porządkowanie jej struktury. Gdy już to zrobisz, będziesz mógł skupić się na nowych treściach.
Porządek w tej materii jest wyrażany głównie przez zgodność z technicznymi standardami. Trzeba jednak pamiętać też o wartości merytorycznej i aktualności przedstawionych informacji. Jeżeli zamierzasz pozyskiwać ruch na swoją stronę internetową, nie możesz pozwolić sobie na odstraszenie odwiedzających przestarzałymi tekstami. W związku z tym zacznij od aktualizacji (jeśli zachodzi taka potrzeba).
Pozycjonowanie stron i napływ nowych treści
Można powiedzieć, że paliwem dla wyszukiwarki Google jest tekst. Cały czas przeczesuje ona sieć w poszukiwaniu nowych treści. W związku z tym nie powinno się pozostawać jedynie przy podstawowym zakresie opisów. Warstwa tekstowa strony powinna być sukcesywnie poszerzana, gdyż stanowi motor napędowy w kontekście pozycjonowania.
Nowe treści mogą przybierać różne formy. Absolutną podstawą są wyczerpujące opisy znajdujące się we wszystkich zakładkach na stronie internetowej. Poza tym warto pokusić się o założenie bloga firmowego – gwarantuje on dużą ilość przestrzeni sprzyjającej realizowaniu strategii SEO. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, konieczne będzie również konsekwentne dodawanie opisów kategorii oraz poszczególnych produktów.
Czym muszą charakteryzować się treści, aby pozycjonowanie stron przebiegało w poprawny sposób?
Przy zapełnianiu strony internetowej tekstami musisz pójść na swoisty kompromis. Z jednej strony warto, aby treści były przystępne w odbiorze dla użytkowników. Z drugiej strony konieczne jest zachowanie standardów technicznych wpływających na pozycjonowanie sklepów internetowych. Wśród kluczowych czynników należy wskazać:
- unikatowość (za wszelką cenę unikaj duplikowania treści),
- nasycenie tekstu uprzednio wybranymi słowami kluczowymi,
- gradacyjną strukturę nagłówków,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- zróżnicowane style tekstu,
- wypunktowania i listy numeryczne,
- czytelność,
- stosowanie grafik.
Pamiętaj, że jednym z fundamentów marketingu jest odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Należy kierować się tym założeniem przy doborze tematów do nowych tekstów. Niech treści będą odpowiedzią na zapytania wprowadzane przez użytkowników w wyszukiwarce. Ważną rolę odgrywa zatem zdolność do spojrzenia na teksty oczami potencjalnego klienta.
Komentarze