Pierwszy polski sklep pozwalający na robienie zakupów za pomocą Asystenta Google

Pierwszy polski sklep pozwalający na robienie zakupów za pomocą Asystenta Google

Wiele osób przewidywało, że jednym z trendów SEO w roku 2019 będzie wyszukiwanie głosowe. Na zachodzie funkcje te są oczywiście znacznie popularniejsze niż w Polsce i przyjęły się szybciej. Niemniej jednak rewolucja ta nie omija naszego kraju. Sklep Frisco.pl wprowadza możliwość robienia zakupów spożywczych przy pomocy asystenta Google.

Lider innowacji

Frisco.pl jest liderem, jeśli chodzi o zamawianie produktów spożywczych przez Internet w Polsce. Nie dziwne zatem, że stosunkowo szybko zdecydował się na inwestycję w możliwości wyszukiwania głosowego. Wdrażając nową technologię, wyprzedził tym samym takich gigantów jak Carrefour, Auchan, Tesco, Piotr i Paweł itp.

Firma już od długiego czasu stawiała na nowe rozwiązania w customer experience. Przykładem może być choćby możliwość przesyłania listy zakupów z takich serwisów jak vitalia.pl oraz przepisy.pl do koszyka omawianego sklepu.

Jak i dla kogo?

Możliwość zamawiania produktów w nowy sposób otrzymają obecni klienci sklepu, którzy już mają historię zakupów. Opcja wykorzystania Asystenta Google będzie dostępna zarówno dla osób korzystających z desktopów, jak i urządzeń mobilnych poprzez specjalną aplikację. Wstępna data to wrzesień bieżącego roku.

Po ustaleniu terminu dostawy i zawartości koszyka asystent odczyta jego zawartość i umożliwi dodawanie, usuwanie oraz zmianę liczby towarów. Poda także informacje o ostatnich promocjach.

Gdy koszyk zostanie skompletowany, asystent odczyta listę zakupów, po czym użytkownik dokona akceptacji zamówienia. Asystent będzie także w stanie odpowiedzieć na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie będzie znał odpowiedzi, przekieruje kupującego na odpowiednią stronę w sklepie.

Podsumowanie

Pisaliśmy już wcześniej, że popularność funkcji głosowych stale rośnie. Zwrócił na to uwagę także prezes zarządu Frisco.pl, Grzegorz Bielecki:

Warto zauważyć, że obecni użytkownicy tych urządzeń (obsługujących funkcje głosowe) bardzo chętnie kupują w ten sposób produkty spożywcze – kategoria ta jest trzecią najczęściej zamawianą, tuż za elektroniką i rozrywką.

To tak naprawdę nie koniec innowacji, jakie wprowadza Frisco.pl. Sklep nawiązuje także współpracę z Samsungiem. Ma ona zaowocować możliwością zamawiania produktów ze sklepu za pomocą ekranu dotykowego lodówek koreańskiego giganta.

Jak zatem widać, rok 2019 będzie rewolucyjny dla Polski pod względem voice e-commerce.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *