Treści w e-commerce – jak zwiększyć widoczność dzięki SEMSTORM?

Celem każdego, kto prowadzi sklep internetowy, jest oczywiście sprzedaż. Aby cieszyć się wysokimi wynikami konwersji, trzeba działać wielotorowo, a więc nie polegać tylko na płatnej reklamie i wykorzystywać różnorodne działania. Świetnie sprawdza się w tym wypadku marketing treści, który pomoże Ci poprawić widoczność, zdobywać wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe oraz przyciągnie ruch organiczny na Twoją stronę.

 

 Przedstawiamy kolejny artykuł, który powstał w ramach naszego cyklu Startujemy w e-commerce 🚀
Katarzyna ŻołnaSEMSTORM dzieli się z Wami poradami o tym, jak pisać skuteczne teksty w e-commerce przy pomocy narzędzi SRMSTORM

 Owocnej lektury! 🍏

 

Opowiem Ci, jak tworzyć skuteczne teksty dla e-commerce z pomocą narzędzi SEMSTORM, ponieważ znacząco ułatwiają i skracają one cały proces pisania oraz optymalizacji pod kątem SEO. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, który możesz wykorzystać do realizacji innych zadań.

Jaki content tworzyć dla e-commerce?

Wyobraź sobie sytuację, w której robisz tylko opisy produktów i kategorii. Zdecydowani klienci są w stanie do Ciebie dotrzeć, jednak nie masz żadnego kontaktu z potencjalnymi nabywcami Twoich produktów. Kim są tacy potencjalni nabywcy? To zwykle osoby, które jeszcze nie wiedzą, że mogą być zainteresowane konkretnym przedmiotem, który oferujesz. Poza tym często nie mają pojęcia o istnieniu Twojego e-commerce. Takie osoby szukają informacji o rzeczach rozwiązujących ich problem, a następnie potrzebują zachęty do podjęcia decyzji. Działania przyciągające nowe osoby oraz przeprowadzające użytkowników przez kolejne etapy tzw. lejka sprzedażowego opierają się głównie na:

  • Wpisach blogowych;
  • E-bookach, zwykle wykorzystywanych jako zachęta do zapisu na newsletter;
  • Płatnych reklamach;
  • E-mail marketingu;
  • Publikacjach w social media;
  • Filmach czy webinarach;

Warto więc zainwestować trochę własnego czasu na tworzenie różnego rodzaju contentu lub nieco budżetu na zlecenie treści copywriterowi. Musisz opisywać oczywiście takie rzeczy, których ludzie szukają, czyli wykorzystywać zapytania użytkowników. Będziesz więc potrzebować odpowiednich słów kluczowych. Do tego celu możesz wykorzystać wiedzę o konkurencyjnych sklepach.

Zacznij od sprawdzenia konkurencji

Możesz działać na własną rękę w oderwaniu od rzeczywistości, jednak posiadanie informacji na temat tego, co się dzieje w branży, ułatwi Ci prowadzenie biznesu. Na pewno znasz witryny internetowe, które rywalizują z Tobą o ruch. Pytanie jednak:

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że możesz wykorzystać słowa kluczowe konkurencji do pozycjonowania własnej strony i takim sposobem prześcignąć ich w Google?

W SEMSTORM przede wszystkim zobaczysz, jaka jest widoczność Twojego serwisu. Poznasz tematycznie dopasowaną konkurencję, ale co ważniejsze porównasz się z rywalem oraz sprawdzisz jego słowa kluczowe. Analiza Stron zaprezentuje wspólne frazy oraz brakujące u Ciebie hasła wraz z numerem pozycji w wyszukiwarce Google.

Dostajesz więc na tacy szczegółowe dane o tym, na jakie słowa kluczowe pokazuje się konkurencja, a Twoja strona jeszcze nie. Wykorzystując je odpowiednio w swoich tekstach, zyskasz widoczność na większą liczbę możliwych zapytań użytkowników i pojawisz w wynikach na nowe hasła. Możesz też poprawić pozycję dla już istniejącej podstrony, redagując nieco tekst i dodając do niego wybrane wyrażenia.

Dobieraj zawsze trafne słowa kluczowe

Odpowiednie frazy, używane przez internautów, to istotny element skutecznej strategii SEO. Musisz na początku wyzbyć się przekonania o tym, jak według Ciebie ludzie szukają produktów oraz informacji w sieci. Zamiast tego wykorzystać twarde dane, czyli informacje od Twojej konkurencji i rzeczywiste zapytania kierowane do wyszukiwarki.

Takie podpowiedzi słów kluczowych oczywiście otrzymasz, chociażby z narzędzi Google. Najprostszym sposobem jest wpisanie wybranego hasła i sprawdzenie autouzupełniania. Na dole strony z wynikami zobaczysz też podobne wyszukiwania. Nazwy wyskakujących podstron również mogą być dla Ciebie drogowskazem. Trzeba jednak zrozumieć intencję, jaka kryje się za danym hasłem.

Pozwala to tworzyć content dostosowany do aktualnych potrzeb użytkownika i przeprowadzenie go w lejku sprzedażowym od nieznajomości marki/sklepu, przez wybór najlepszego produktu, po zakup.

  • Osoba wpisująca do wyszukiwarki frazę „co na trądzik” jest na samym początku swojego researchu. Świetnie sprawdzi się tutaj artykuł blogowy zawierający cenne informacje wprowadzające do zagadnienia. Skąd znam hasło i wiem, że jest warte wykorzystania? Z Generatora Tematów SEMSTORM.

Zobacz 3 przykładowe tematy na hasło „trądzik”:

  • „trądzik różyczkowaty”
  • „co na trądzik”
  • „jak wyleczyć trądzik”
  • Internauta pytający o „serum z niacynamidem” dowiedział się, że warto użyć konkretnej substancji przy swojej kłopotliwej cerze i do tego wybrał konkretny kosmetyk. Tutaj przydatny będzie zawężony artykuł, np. z porównaniem produktów, recenzją, listą i oczywiście informacjami o samym niacynamidzie. Trochę sprzedajemy, ale jednak nadal dzielimy się wiedzą. Tego typu podpowiedzi otrzymasz z narzędzia Słów kluczowych.
  • „the ordinary niacinamide 10 + zinc 1” to często używana nazwa produktu, jednocześnie typowa fraza o intencji zakupowej. Trzeba się jednak głęboko zastanowić, czy użytkownik właśnie tak wpisuje do wyszukiwarki produkt. Najlepiej tego typu frazy sprawdzić w Słowach kluczowych z E-commerce, czyli w wynikach wyciągniętych z największych platform sprzedażowych.

Postanowiłam poszukać po marce na 2 sposoby: „ordinary” oraz „the ordinary”.  Okazuje się, że ludzie raczej używają dużo prostszych zapytań, jak: „ordinary serum”, „the ordinary niacinamide” czy „ordinary niacinamide”.



Patrząc po wynikach, nie powinno dziwić, że w nazwie produktu sklepy dopisują słowo „serum”:

Gdy już znasz słabe i mocne strony swojej witryny oraz wiesz, na jakie główne słowa warto pozycjonować swoje teksty, to możesz rozpocząć pisanie treści SEO.

Zbuduj treść w 4 prostych krokach

Oprócz analizy stron konkurencji oraz możliwości doboru najlepszych słów kluczowych, w SEMSTORM znajdziesz inne niezwykle pomocne narzędzie przy budowaniu wszelkiego rodzaju treści – artykułu, opisu produktu czy kategorii, posta na sociale, scenariusza do filmu itd.

Mówię tutaj o Asystencie Contentu – innowacyjnym edytorze SEO, który przeprowadza analizę tekstów z topowych pozycji w Google po dodaniu przynajmniej jednego słowa kluczowego. Następnie pokazuje Ci podpowiedzi generowane na podstawie twardych danych zebranych z konkurencyjnych witryn.

Jak w zaledwie 4 krokach stworzyć dowolną treść? Zobacz na przykładzie opisu produktu:

1. Dodaj swoją główną frazę dla opisu produktu (możesz oczywiście wcześniej wyszukać ją w narzędziu Słów kluczowych) i poczekaj na wyniki analizy.

Pamiętaj, aby użyć tutaj frazy transakcyjnej, czyli posiadającą intencję zakupową.

2. Sprawdź jakie frazy i wartości dla treści pokazuje narzędzie. Im wyższą ocenę będziesz mieć w poszczególnych sekcjach, tym lepiej zoptymalizowany będzie Twój tekst.

Edytor po analizie pokazuje słowa wykorzystywane na stronach z topowych wyników w Google wraz z ich umiejscowieniem lub informacją, ile razy użyć danego hasła. Nie musisz się zastanawiać, czy fraza pasuje do nagłówka, jako pogrubienie lub atrybut alt obrazka.

Zresztą – liczba grafik, wyboldowanych wyrazów, nagłówków różnego typu, znaków i słów pojawia się w sekcji Treść. Dzięki temu wiesz, co najlepiej dodawać do swoich opisów produktów i jakiej długości powinny one być.

3. Zacznij pisać, dodając sugestie z wyników analizy przeprowadzonej przez sztuczną inteligencję, aby pojawiać się na więcej słów kluczowych, których używa konkurencja.

Tworzenie tekstów w Asystencie Contentu jest bardzo wygodne, ponieważ narzędzie na bieżąco monitoruje Twoje postępy i odznacza elementy użyte wystarczającą ilość razy w każdej sekcji. Zlicza również progres w bloku Treść.

Czujesz, że się powtarzasz? Edytor ma wbudowany słownik, który po zaznaczeniu wyrazu pokaże Ci synonimy, a nawet na szybko przeanalizuje je na stronach konkurencji. Wszystko, co potrzebne do pisania znajduje się w jednym miejscu.

O czym warto pamiętać podczas opisywania produktów?

  • Stwórz nazwę, która będzie dobrze określać przedmiot – koniecznie wykorzystaj słowo kluczowe. Podobnie używaj ich w nagłówkach, im bliżej początku zdania, tym lepiej. Nie bój się zmieniać szyku oraz dodawać wyrazy.
  • Wprowadź pogrubienia, wypunktowania, tabele, etc. Takie rzeczy przyciągają wzrok czytelnika i pomagają mu rozeznać się w treści.
  • Nie zapomnij o wypełnieniu atrybutów alt przy grafikach. To opis, na który zwracają uwagę roboty wyszukiwarek oraz tekst, który czytają na głos narzędzia dla niedowidzących. Tam również dodaj frazy, zresztą Asystent pokazuje Ci, które z nich użyć oprócz głównego słowa.
  • Jak długi powinien być tekst? Aż uznasz, że klient ma niezbędne informacje przekonujące go do zakupu, podpowiedzi Asystenta to przede wszystkim sugestia, a nie przymus. Pisz językiem korzyści, jeśli chcesz, mieszaj go z językiem straty. Wytłumacz, dlaczego właśnie Tobie warto przekazać pieniądze. Znajdź swoją wartość. Twój produkt jest w całości tworzony w Polsce? Napisz o tym!
  • Jeśli poprawiasz opis w sklepie, to nie wycinaj z niego zdań, tylko dopisuj nowe. Słowa kluczowe umieść w takich miejscach, aby treść czytało się naturalnie. Pozbywając się tego, co jest napisane, możesz zaszkodzić podstronie. Usuniesz frazy, na które tekst jest już wypozycjonowany.

4. W trakcie tworzenia contentu lub po skończonej pracy sprawdź sekcję Czytelność oraz Poprawność.

W razie potrzeby zrób szybką korektę – pozbądź się literówek i innych błędów oraz zbyt długich zdań i skomplikowanych akapitów.

Czytelność i poprawność Twojego tekstu jest bardzo istotna z punktu widzenia odbiorcy, ale też robotów wyszukiwarki. Jeśli gramatyka jest na bardzo niskim poziomie, to treść może zostać uznana za miernej jakości. Gdy czytelnik nie rozumie, co mu chcesz przekazać lub widzi wiele błędów, słabnie jego zaufanie do Twojej witryny i ją po prostu opuści. A to już jest sygnał dla Google, że podstrona nie nadaje się na wysokie miejsce w rankingu. Wspominał o tym w swojej wypowiedzi z 11 czerwca 2021 John Mueller z Google.

Na bieżąco sprawdzaj swoją pozycję

Masz już wiedzę, która pozwala Ci tworzyć teksty pod SEO. Musisz jednak pamiętać, że weryfikowanie efektów działań jest niezwykle istotne, aby stale poprawiać swoje wyniki. Dzięki temu możesz szybko wyłapać wahania pozycji, spadki lub uzyskanie wyższego miejsca w rankingu na wybrane słowo kluczowe.

W SEMSTORM dodajesz swoje frazy, które stale dla Ciebie sprawdzamy, a dane odświeżamy codziennie. Możesz podłączyć się narzędziem do Monitoringu pod Google Search Console oraz Google Analytics, aby jeszcze lepiej sprawdzać skuteczność Twoich przedsięwzięć. Nie dość, że możesz w porę zareagować na niepokojące informacje z analizy, to jeszcze widzisz swoją konkurencję.

Co jest najważniejsze w pracy nad poprawą widoczności treści?

Podsumowując, na początek musisz wiedzieć jak wygląda sytuacja Twojej konkurencji. Porównaj swoją stronę z innymi witrynami, aby mieć pełen obraz tego co się dzieje w wyszukiwarce. Tak znajdziesz też teksty na stronie, które są źle zoptymalizowane – czyli te znajdujące się na podstronach z dalszych miejsc w wynikach Google. W przypadku sklepu internetowego warto skupić się w pierwszej kolejności na najczęściej kupowanych produktach oraz na opisach kategorii.

Gdy planujesz stworzyć nowy content najpierw dobierz odpowiednie frazy adekwatne do typu treści oraz jej celu. Chcesz sprzedać? Wybieraj słowa z intencją zakupową. Jeśli chcesz edukować swoich odbiorców, szukaj interesujących dla użytkowników tematów.

Pisz przede wszystkim dla klientów! Bierz pod uwagę roboty Google, ale pamiętaj, że to ludzie kupują Twoje towary. Wykorzystuj różnego rodzaju content (w tym wpisy na blogu firmowym) oraz kanały dystrybucji i optymalizuj pod SEO. Dzięki temu masz duże szanse na poprawę widoczności Twojej strony, zwiększenie ruchu oraz wyższą konwersję.

 

  •  
  •  
  •  
Autor artykułu:Katarzyna Żołna

Zajmuje się tworzeniem treści w SEMSTORM. Swoje doświadczenie związane z content marketingiem zdobywała podczas pracy jako specjalista, a następnie koordynator zespołu e-commerce w jednym ze sklepów z branży wyposażenia wnętrz.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *