UPS opublikowało badanie na temat oczekiwań polskich kupujących online

UPS opublikowało badanie na temat oczekiwań polskich kupujących online

Niedawno opublikowano wyniki badania UPS Pulse of the Online Shopper. Wykazało ono kilka ciekawych faktów odnośnie oczekiwań kupujących online. Wiedza ta na pewno pomoże sprzedawcom, jak i producentom dostosować swoją ofertę do wymagań rynku.

Na czym polegało badanie?

Badanie UPS Pulse of the Online Shopper przeanalizowało nawyki kupujących, zaczynając od tego, co robią przed dokonaniem zakupu aż do etapu po dostawie. Badanie zostało przeprowadzone na początku 2019 roku z wykorzystaniem ankiety PwC. Objęła ona ponad 18 000 kupujących z 15 państw (w tym z Polski). Uczestnicy ankiety w okresie trzech miesięcy dokonali przynajmniej dwóch zakupów przez Internet.

Najważniejsze wnioski z badania

Nie jest to w sumie dużym zaskoczeniem, gdyż wiele innych analiz też już na to wskazywało – 96% klientów w Polsce przed dokonaniem zakupu przez Internet, szuka informacji o danym produkcie. W przypadku młodszego pokolenia najważniejsze znaczenie mają opinie innych. Taki sam odsetek Polaków oczekuje jasnych informacji odnośnie do kosztu wysyłki i podatków podczas kupowania w sklepach zagranicznych.

Badanie przyjrzało się także programom lojalnościowym. 10% polskich konsumentów jest członkiem 5 takich programów.

Ciekawie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o kwestie dostawy produktów. W zasadzie każdy ceni sobie szybkie dostawy, jednak na tym polu najbardziej wyróżniają się millenialsi. Jednocześnie wielu Polaków chętnie poczeka dłużej na zamówiony produkt, jeśli zyska dzięki temu na kosztach, czy też przyznane mu zostaną inne korzyści.

Jednocześnie w porównaniu do innych krajów Polacy niechętnie płacą za dostawę. Z tego powodu 30% czeka dłużej na produkt, aby uzyskać darmową dostawę, także 30% wybiera odbiór osobisty, a 27% decyduje się na alternatywny produkt, którego większa cena pozwala już na uzyskanie darmowej dostawy.

Możliwość zwrotu towaru to kluczowe wymaganie wśród kupujących. Według 73% Polaków to, jak wygląda kwestia zwrotu produktów, ma duże znaczenie w kontekście tego, czy dalej będzie kupować u danego sprzedawcy. Co z kolei przyczynia się do zwracania towaru? Są to najczęściej:

  • Wady i uszkodzenia – 37%.
  • Niska jakość – 30%.
  • Niezgodność z opisem – 28%.

Podsumowanie

Jak ujął to Piotr Sitarek, Dyrektor Generalny UPS Polska:

Jako wiarygodny partner naszych klientów, staramy się nie tylko sprawnie dostarczać przesyłki, ale także dzielić się naszą wiedzą. Cieszę się, że dzięki badaniu nasi klienci z Polski mogą poznać szerzej preferencje kupujących online, a przez to dalej rozwijać swój biznes nie tylko w Polsce, ale także wkraczać na rynki zagraniczne.

Więcej ciekawych wniosków z badania można zdobyć, pobierając je tutaj: https://solutions.ups.com/pl-ecommerce-transparency.html

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *