Zmiany w dopasowaniu słów kluczowych w Google Ads
Pod koniec lipca support Google zapowiedział zmiany w dopasowaniu słów kluczowych w kampaniach Ads, które mają pomóc w zwiększaniu wartościowego ruchu. Co nas w praktyce czeka?
Sposoby wyszukiwania tych samych fraz zmieniają się z biegiem czasu, dlatego Google stara się być maksymalnie elastycznym i dostosowywać wyświetlane wyniki, do tego, czego oczekują użytkownicy wyszukiwarki. Tym razem na celowniku znalazły się słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia oraz modyfikator dopasowania przybliżonego w Google Ads – to właśnie ich działanie ulegnie zmianie w najbliższych tygodniach.
Dopasowanie do wyrażenia – jak to działa i co się zmieni
Słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia pozwalają wyświetlać reklamy, gdy zapytanie wpisane w wyszukiwarkę zawiera słowo kluczowe lub jego zbliżone odmiany plus dodatkowe słowa. Po zapowiadanych przez Google zmianach reklama będzie się wyświetlać również w przypadku, gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisane zapytanie ze słowami o tym samym znaczeniu, co słowo kluczowe.
Modyfikator dopasowania przybliżonego
Słowa kluczowe z modyfikatorem dopasowania przybliżonego pasują do zapytań zawierających słowa kluczowe i ich odmiany (przede wszystkim błędy, literówki, skróty, liczbę pojedynczą i mnogą). Po zmianach, podobnie jak w przypadku dopasowania do wyrażenia, reklamy będą wyświetlane również, gdy użytkownicy wpiszą w wyszukiwarkę zapytania zawierające słowa o tym samym znaczeniu, co słowo kluczowe.
Podsumowanie – co oznaczają te zmiany?
W oficjalnym komunikacie Google twierdzi, że dzięki wprowadzonym zmianom w działaniu dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego nastąpi wzrost liczby kliknięć i konwersji w granicach 3-4%, a 85% tych kliknięć będzie wyszukiwaniami nowymi, a zatem nieobjętymi zakresem naszych słów kluczowych.
Zmiany pozwolą na większą kontrolę nad budżetami i kampaniami. Oczywiście należy dokładnie studiować raporty, by monitorować skuteczność. Warto regularnie sprawdzać raport wyszukiwanych haseł i na jego podstawie przygotować listę wykluczających słów kluczowych, dzięki którym wykluczymy mało trafne dopasowania.
Komunikat supportu Google: https://support.google.com/google-ads/answer/9426627
Komentarze
Jedna wypowiedźTo świetna wiadomość! Przy takim samym budżecie będzie teraz można osiągnąć jeszcze większą skuteczność. To z pewnością zachęci większą liczbę osób do skorzystania z Google Ads.