O czym pisać na blogu e-commerce 12 przydatnych pomysłów

O czym pisać na blogu e-commerce? 12 przydatnych pomysłów

Prowadzenie bloga firmowego jest wskazane nie tylko w przypadku usługowych firm, ale przyniesie także wiele korzyści sklepom internetowym. Taka platforma przyczynia się do lepszego SEO, pozwala w długofalowej perspektywie zdobywać wiernych klientów poprzez content marketing, jak i pomaga w budowaniu wizerunku firmy.

O czym zatem pisać na takim blogu e-commerce, aby przyciągać klientów i nie skończyć tylko na kilku zwykłych i ogólnikowych wpisach? W tym artykule znajdziesz 12 przydatnych pomysłów.

Blog dla sklepu internetowego – na początek ustal strategię

Sklep internetowy nie może przyciągać po prostu dużego ruchu – musi to być ruch jakościowy i stargetowany, razem z którym przyjdą także potencjalni klienci. Z tego powodu warto na początek bardzo dokładnie przeanalizować profile kupujących – co dokładnie na ich miejscu chciałbyś czytać? Dzięki takiej analizie łatwiej będzie Ci dostosować wymienione niżej porady do swojej sytuacji.

1. Studia przypadku

Całkiem oryginalnym (a jednocześnie generującym dobrą sprzedaż) wpisem na blog e-commerce jest case study. Przeanalizuj w nim, jak Twoje produkty pomogły klientom w rozwiązaniu określonego problemu.

Case study zazwyczaj przyjmuje następującą formę:

  • Problem klienta
  • Cechy Twojego produktu
  • Sposób, w jaki cechy produktu pomogły klientowi
  • Uzyskane efekty
  • Podsumowanie/wnioski

Taki format jest uniwersalny i sprawdzi się praktycznie w każdej branży, choć zwykle studium przypadku łatwiej jest stworzyć wtedy, jeśli Twoje produkty dotyczą klientów biznesowych. Firmy mają jasno sprecyzowane problemy, potrafią określić korzyści z zastosowania danego rozwiązania, mierząc konkretne KPI itd.

2. Poradniki how-to

Choć jest to jeden z najpopularniejszych formatów artykułów w Internecie, to dalej sprawuje się bardzo dobrze. Sprzedajesz buty? Stwórz poradnik „10 sposobów na to, jak dbać o buty”. Czy sprzedajesz sprzęt przeznaczony na wspinaczki górskie? Poradnik „Jak skutecznie zapakować plecak” będzie bardzo przydatny. Nie zakładaj, że skoro klienci trafili na Twoją ofertę, to automatycznie orientują się w najważniejszych niuansach dotyczących produktów. Niekiedy porady i informacje, które z Twojego punktu widzenia są oczywiste, dla nich okażą się dokładnie tym, czego potrzebowali.

3. Wspominaj o kilku produktach w jednym poście

Jeśli zauważasz, że klienci zaczynają często kupować pewne produkty razem, skorzystaj z bloga i zaprezentuj je wszystkie w jednym miejscu. Taka prezentacja dodatkowo zachęca, aby nabywać niektóre produkty przy jednym zamówieniu. Przykładowo, jeśli sprzedajesz sprzęt do campingu, zamiast w danym artykule wspominać jedynie o tym, jaki dobrać plecak na wyprawy, pisz także o dobrych modelach butów, sprzęcie asekuracyjnym itp.

4. Newsy dotyczące firmy

Prosta wzmianka na temat najważniejszych wydarzeń dotyczących Twojego sklepu to dobry materiał na wpis. Wspominaj o wprowadzeniu nowych produktów, a nawet ich całych kategorii. Przedstawienie raz na jakiś czas zdjęć biura firmowego oraz swoich pracowników też nie jest złym pomysłem. Czy Twoja firma otrzymała jakąś nagrodę? Też o tym wspomnij.

Pamiętaj jednak, że wpisy takiego rodzaju nie są aż tak chętnie czytane, jak te z innych wymienionych tu typów, dlatego zachowaj odpowiednie proporcje.

5. „X ulubionych Z naszych pracowników”

Jeśli chciałbyś jeszcze bardziej przedstawić ludzką stronę Twojej firmy, możesz przygotować artykuł, który będzie zestawieniem np. ulubionych książek Twoich pracowników spośród tych, które znajdują się w ofercie sklepu. Jest to sposób na pewne zaprezentowanie członków zespołu, a jednocześnie naturalne zarekomendowanie kilku produktów.

6. Newsy branżowe

Każda branża ma swoje trendy, które z czasem się zmieniają. W niektórych zachodzi to szybciej, a w innych wolniej. Trendy pojawiają się i znikają, więc praktycznie cały czas dzieje się coś ciekawego, o czym można pisać. Pomysły na świetne newsy możesz znaleźć zwłaszcza wtedy, gdy udajesz się na branżowe targi, konferencje oraz inne ważne eventy.

Dla przykładu sklep X-kom regularnie pisze o nowościach sprzętowych, które na pewno interesują ich grupę odbiorców:

Sklep internetowy Xkom regularnie informuje o newsach branżowych

7. Poradniki dobierania prezentów

Artykuły tego typu są zawsze na czasie, nie tylko w przypadku okresów większej sprzedaży, jak choćby w czasie świąt. Poradnik dotyczący tego, jak dobrać prezent spośród produktów z Twojej oferty, będzie także chętnie udostępniany przez innych. Oprócz tego jest on świetnym sposobem na zaprezentowanie Twojej oferty. Jeśli np. Twój poradnik będzie dotyczył dobierania gry jako prezentu, możesz w nim sporządzić listę gier z różnych kategorii i wskazać, kto może gustować w jakich rodzajach.

8. Recenzje książek

Jeśli pozycjonujesz się jako sklep dla pasjonatów danej branży, recenzje książek dotyczących powiązanej niszy mogą być bardzo ciekawym pomysłem na wpis. Zaznacz w takiej recenzji, co jest w danej książce złego, a co dobrego. Podkreśl także informacje, które są przydatne dla grupy docelowej.

9. Napisz o sławnej osobie w Twojej branży

Podobnie jak w przypadku poprzedniego punktu, wpis takiego rodzaju także zaciekawi pasjonatów danej niszy. Możesz pisać zarówno o ludziach żyjących współcześnie, którzy dyktują w niej trendy, jak i o pierwszych pionierach branży.

10. Odpowiedz na pytania klientów

Praktycznie pewne jest, że klienci będą mieć pewne pytania związane z Twoją ofertą. W wielu przypadkach mogą się one powtarzać. Zamiast zatem odpowiadać na nie każdemu z osobna, sporządź wpis, który zaadresuje ową sprawę.

11. Zwracaj uwagę na regularne trendy

Wspomniałem wcześniej o uniwersalnej wartości poradników jako takich czy też tych dotyczących dobierania prezentów. Jeśli jednak chcesz, aby w danym okresie konkretny wpis zyskał jak najwięcej wyświetleń, dobierz jego tematykę do tego, co się aktualnie dzieje:

  • Czy sprzedajesz produkty związane z samochodami, a właśnie nastała zima? Opublikuj w tym czasie poradnik dotyczący tego, jak dbać o lakier auta o tej porze roku.
  • Czy sprzedajesz komputery gamingowe, a właśnie wydano wiele wyczekiwanych gier? Przedstaw w artykule konfiguracje sprzętowe, które pozwolą swobodnie uruchomić dane tytuły.

Swoimi treściami będziesz mógł w taki lub inny sposób pomóc swojej grupie docelowej. Pamiętaj jednak, żeby przygotować taki content z wyprzedzeniem, aby nie okazało się, że opublikujesz go dopiero po czasie.

12. Recenzje produktów

Oczywiście w zasadzie każdy produkt w Twojej ofercie powinien mieć pewien krótki lub nieco dłuższy opis. Jeśli jednak zależy Ci na większym wypromowaniu konkretnej oferty lub też sprzedajesz z reguły droższe towary (np. sprzęt elektroniczny), recenzje mogą okazać się bardzo przydatne klientom w podejmowaniu decyzji zakupowej. Oczywiście powinny one być jak najbardziej obiektywne i uczciwe, a więc przedstawiać nie tylko same zalety, ale także i potencjalne wady.

Taka recenzja to także dobry sposób na wypromowanie nowego produktu, który tyle co znalazł się w Twoim sklepie. Równie dobrze możesz ją zastosowywać w przypadku najlepiej sprzedającego się asortymentu, aby jeszcze zwiększyć generowane dzięki niemu zyski.

Podsumowanie

Jak zatem widać, istnieje wiele pomysłów na to, o czym pisać na blogu e-commerce. Wprowadź zatem niektóre z nich na swoim blogu, a na pewno uda Ci się wygenerować większy ruch, zdobyć nowych klientów i zwiększyć zyski.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *