Google wprowadza nowe atrybuty linków

Google wprowadza nowe atrybuty linków

W 2005 roku Google wprowadził atrybut “nofollow”, którym oznaczane są linki sponsorowane, komentarze na forach czy blogach. Powstał, by walczyć ze spamem. Teraz, po prawie 15 latach nadchodzi nowe! Google wprowadza 2 nowe atrybuty!

Sponsored i UGC – nowe atrybuty od Google

Nowe atrybuty wprowadzone właśnie przez Google przede wszystkim uściślają dobrze znany atrybut nofollow – pozwoli to na jeszcze dokładniejszą analizę linków.

Atrybut rel=”sponsored” używamy do oznaczania linków sponsorowanych czy też utworzonych w ramach reklam.

Atrybut rel=”ugc” (UGC – User Generated Content, co oznacza treść generowaną przez użytkowników) odnosi się do linków z komentarzy użytkowników czy też postów na forach internetowych.

Atrybut rel=”nofollow” może być nadal stosowany, na przykład w sytuacji, gdy nowo wprowadzone atrybuty niekoniecznie pasują, a zależy nam, by link był ignorowany przez Google.

Co dalej z nofollow?

Ważną zmianą jest też koniec z marginalizowaniem linków z atrybutem nofollow, tak jak to było do tej pory. Teraz rel=”nofollow”, podobnie jak pozostałe atrybuty, będzie wskazówką dla algorytmu. Jeszcze nie wiadomo, jakie będą konsekwencje tych zmian dla pozycji strony w wyszukiwarce.

Jak stosować nowe atrybuty?

Według oficjalnego komunikatu od Google:

  • nie trzeba zmieniać atrybutu nofollow w już istniejących linkach
  • wszystkie atrybuty linków już działają jako wskazówki rankingowe
  • atrybut nofollow będzie brany pod uwagę jako wskazówka przy crawlowaniu i indeksowaniu dopiero od 1 marca 2020 roku
  • można stosować więcej niż jeden atrybut jednocześnie
  • jeśli przy linkach nie będzie żadnego z atrybutów, trzeba się liczyć z możliwością kary ręcznej od Google

Wprowadzane zmiany na pewno pomogą w lepszej analizie linków. Jednak czas pokaże, jakie będą skutki pojawienia nowych atrybutów.

Więcej informacji tutaj: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/evolving-nofollow-new-ways-to-identify.html

 

Autor artykułu:Monika Zahorowska

W Mayko odpowiada za content marketing. Na koncie ma kampanie dla największych marek. Po godzinach - joginka i muzyk.

Komentarze

5 wypowiedzi:
  1. Zmiany, zmiany, zmiany. Google ciągle wprowadza swe nowe pomysły. Miejmy nadzieje że to wszystko zostało poddane dogłębnym analizom. Mimo wszystko ciekawe co z tego tym razem wyniknie.

  2. Mloim zdaniem ozanacza to, że Google nie za bardzo radzi sobie z rozpoznawaniem jakości linków i nofollow zwyczajnie się nie sprawdza. Dużo zalezy też, czy nowe strybuty będą wykorzystywane i w jaki sposób Google będzie to sprawdzać/egzekwować.

  3. Korzyść z nowych atrybutów mogą uzyskać wydawcy dorzucając dodatkową płatność za link bez dodatkowych atrybutów. Trzeba trochę poczekać na możliwości większych testów wpływu tej nowości na pozycjonowanie stron.

  4. Będzie ładne zamieszanie w wynikach jak wydawcy to wdrożą hehe… Np. taka Grupa Polska Press już dawno poprawiła linki z dofollow na nofollow (bez naszej wiedzy), teraz dodatkowo oznaczą artykuły jako sponsorowane… Ale zawsze możemy ich zgłosić do disavow ;]]]

  5. Oby jak najmniej wydawców wprowadziło rel=sponsored. Sami sobie narobią do gniazda i oznaczą własne strony. Zobaczymy jakie będą trendy. Na razie jeszcze reperkusje są niewielkie. Być może wynika to z niewiedzy większości wydawców. Nie każdy przecież zajmuje się SEO. Pożyjemy zobaczymy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *