Optymalizacja tekstu pod kątem SEO

Już dawno odeszliśmy od stosowania archaicznych zasad polegających na tym, aby trzymać się ściśle określonego zagęszczenia słów kluczowych na stronie. W tej chwili najważniejszy jest użytkownik i to, aby treści publikowane w serwisie były merytoryczne i prezentowały wysoką jakość.

Optymalizacja tekstu pod kątem SEO

Już dawno odeszliśmy od stosowania archaicznych zasad polegających na tym, aby trzymać się ściśle określonego zagęszczenia słów kluczowych na stronie. W tej chwili najważniejszy jest użytkownik i to, aby treści publikowane w serwisie były merytoryczne i prezentowały wysoką jakość. O optymalizację najlepiej zadbać na etapie ostatnich szlifów (za wyjątkiem wyboru głównego tematu artykułu), chyba że materiał jest opracowywany przez osobę z doświadczeniem w kwestii SEO. W przeciwnym wypadku treść może być sztucznie nasycana powtórzeniami tych samych słów.

Jaka treść wzbudzi największe zainteresowanie wśród użytkowników i będzie czytelna zarówno na użytkownika, jak i wyszukiwarek? Taka, która zawiera:

  • tytuł i podtytuł, a także nagłówki (H1-H6) oddzielające poszczególne sekcje artykułu;
  • podział na akapity;
  • materiały w postaci obrazków, wykresów, zrzutów ekranu, tabeli, nagrań video;
  • podpis autora, odwołania do wypowiedzi ekspertów z branży oraz do wyników badań;
  • wyróżnienia najważniejszych fragmentów, wypunktowanie list.

We wspomnianych elementach (tytuł, nagłówki, treść, wyróżnienia, opisy alternatywne zdjęć itp.) należy także uwzględnić najważniejsze słowa kluczowe, pamiętając o tym, aby:

  • wkomponować je w treść w sposób naturalny, pasujący do kontekstu;
  • używać zarówno głównej formy słów kluczowych, jak i ich odmian;
  • używać synonimów, liczby pojedynczej i mnogiej, a także ogólnie dopasowanych fraz.

Wszystko to sprawi, że język będzie naturalny i bogaty w powiązane hasła, co tym samym zwiększy liczbę kombinacji różnych słów kluczowych, które wygenerują ruch z Google i innych wyszukiwarek. To, co istotne, to aby w pierwszej kolejności i w najważniejszych sekcjach używać najważniejszych fraz, a dopiero później tych uzupełniających.

[źródło: seostation.pl]

Warto również stosować linki CTA zachęcające np. do rejestracji w serwisie oraz odsyłać do innych artykułów na naszej stronie, dzięki czemu na dłużej zatrzymamy czytelnika. Szybki powrót do wyników wyszukiwania może być bowiem sygnałem dla wyszukiwarek wskazującym na to, że znaleziona w Google treść nie była trafna, stąd potrzebne jest przejrzenie pozostałych wyników.

Więcej wskazówek na ten temat znajdziesz we wpisie “Podstawy SEO copywritingu” w bazie wiedzy narzędzia SeoStation.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *