Największe wzrosty/spadki SEO – SIERPIEŃ 2018

Sierpień był miesiącem niezwykle upalnym, czasami wręcz nie do wytrzymania. Czy był to równie “gorący” okres w serpach Google? Zapraszam do naszej comiesięcznej analizy wzrostów i spadków SEO.

Ranking SEO – SIERPIEŃ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg “Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra “Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Krótka analiza

Na pierwszy rzut oka zaskakującą wygląda to, że bardzo duża ilość serwisów zanotowała w sierpniu naprawdę duże wzrosty. Nawet pierwsze TOP50 wygląda bardzo okazale jeżeli chodzi o wyniki procentowe. Tego typu dane odnośnie wzrostów widzimy chyba po raz pierwszy w naszym zestawieniu. Czy to oznacza, że Google w sierpniu próżnowało i stroniło od porządków w serpach? Zdecydowanie nie, ale o tym później.

Zdecydowanym TOP1 miesiąca sierpnia został serwis ultima.pl ze wzrostem szacunkowego ruchu aż o 137,31%.

[ultima.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Rewelacyjny wynik, ale czym spowodowany? Bardzo duży skok w serpach na bardzo konkurencyjne frazy – przede wszystkim wysoka pozycja na frazę “gry” (ponad 3,3 mln wyszukań miesięcznie!) wydaje się tu kluczowa.

[ultima.pl] SEO słowa kluczowe - wzrosty _ SEMSTORM

Inne bardzo znaczące wzrosty biorąc pod uwagę skale zyskanego ruchu to m.in.:

  • goeuro.pl
  • [goeuro.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

  • vox.pl
  • [vox.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

  • aptekagemini.pl
  • [aptekagemini.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Powyżej widzimy wykres bardzo dużego wzrostu jednej z największych aptek w Polsce. Patrząc natomiast na TOP10 największych spadków w sierpniu, od razu rzucają nam się w oczy dwie inne apteki. Nowafarmacja.pl oraz aleleki.pl czyli odpowiednio spadek o 55,89% i 42,87%. Dodatkowo, już w drugiej dziesiątce spadków zobaczymy koleją aptekę, czyli wapteka.pl i spadek o 35,17%.

    Skąd takie duże skoki w branży “Zdrowie i uroda”? Z pewnością jest to skutek “Google Medic Update”, czyli dużej aktualizacji Google z początku sierpnia. Dotyczyła ona serwisów własnie z tej branży, a więcej info mamy np. pod tym adresem https://www.seroundtable.com/google-medic-update-26177.html.

    W skrócie, głównym celem update’u było uwiarygodnienie wyników naturalnych na zapytania związane ogólnie z medycyną czyli np. z chorobami, lekami czy zdrowym trybem życia. Google postanowiło ukrócić serwisy z contentem mało wartościowym czy takim, który może wprowadzać ludzi w błąd. Akurat w tak “drażliwej” branży, nieodpowiednie treści mogą doprowadzić do naprawdę poważnych konsekwencji. Coraz więcej ludzi traktuje wyszukiwarkę jako “lekarza pierwszego kontaktu” (poniżej tabela z małą próbką tego co i ile razy średnio w miesiącu wpisują Polacy w Google), więc każda porada dotycząca np. objawów danej choroby czy przyjmowanych leków, powinna być jak najbardziej trafna i wiarygodna. Kierunek Google wydaje się słuszny i odpowiedni, ale czy skuteczny? Czas pokaże…

    Powiązane słowa kluczowe _ SEMSTORM

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z SIERPNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie SIERPNIA 2018 do LIPCA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

    Dodaj swój serwis!

    Chcesz dodać swój serwis do comiesięcznej analizy? A może jakiegoś serwisu po prostu Ci brakuje w zestawieniu? Uzupełnij prosty formularz i jeżeli według nas będzie pasował do danej branży, z chęcią go dodamy!

    Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

    Może Ci się również spodoba

    1 Odpowiedź

    1. Natalia napisał(a):

      Myślałam, że w sierpniu można było zauważyć spadek, a tu takie zaskoczenie. To dobrze, że Google w sierpniu zdecydowało się pozycjonować firmy z wartościowym contentem – powinno być tak cały czas. Jestem bardzo ciekawa jakie największe wzrosty bądź spadki są w tym miesiącu.

    Dodaj komentarz

    You have to agree to the comment policy.

    Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

    Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

    Zamknij