Nowe badanie na temat popularności asystentów głosowych – 33% populacji USA korzysta z nich regularnie

Nowe badanie na temat popularności asystentów głosowych – 33% populacji USA korzysta z nich regularnie

Popularność takich asystentów głosowych jak Google Assistant, Siri, czy Alexa ciągle rośnie. Nowa technologia zdobywa coraz większy segment rynku. Wskazuje na to nowy raport opublikowany przez eMarketer.

Najważniejsze dane z badania

Korzystanie z asystentów głosowych w 2019 roku w USA wzrosło o 9,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dla porównania, z roku 2016 na 2017 miał miejsce wzrost o 42,9%, a z roku 2017 na 2018 o 27,8%. Wzrost zatem nie jest już tak gwałtowny, jak poprzednio, ale osiąga bardziej ustabilizowany poziom.

Wykres popularności asystentów głosowych w USA

eMarketer szacuje także, że 111,8 mln osób w USA będzie korzystać z asystentów głosowych przynajmniej raz w miesiącu w tym roku. Stanowi to 39,4% amerykańskich internautów i 33,8% całej populacji USA.

eMarketer przewiduje także, że liczba użytkowników asystentów głosowych w USA osiągnie 122,7 mln osób do 2021 roku. Będzie to stanowić 42,2% tamtejszych użytkowników Internetu i 36,6% populacji Stanów Zjednoczonych. Według autorów badania coraz większy wzrost ma wynikać także z faktu, że asystenci głosowi zaczną pojawiać się w coraz większej liczbie typów urządzeń elektronicznych – urządzeniach ubieralnych, telewizorach smart, sprzęcie RTV i AGD, a nawet w samochodach.

Ciekawe jest również to, że według badania w USA odpowiednio 34,4% kobiet i 33,3% mężczyzn korzysta z asystentów głosowych. Wcześniej wykorzystanie tej technologii było zdecydowanie bardziej popularne wśród kobiet, jednak to właśnie odsetek mężczyzn w tym aspekcie wzrósł w większym tempie w ostatnich latach.

Należy pamiętać, że badanie uwzględnia użytkowników asystentów głosowych, a nie użytkowników samych smart speakerów. Obecnie większość ludzi korzysta ze swoich asystentów na obu wspomnianych typach urządzeń elektronicznych, ale to smartfony stanowią w tym większy udział. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że penetracja rynku amerykańskiego przez smartfony wynosi 70,5%. Większość obecnych modeli jest już wyposażonych w asystentów głosowych lub pozwala na pobranie takiego oprogramowania.

Podsumowanie

eMarketer powołał się także na badanie przeprowadzone w 2018 roku przez Social Lens. Wskazało ono, że z asystentów głosowych najczęściej korzysta się w następujących sytuacjach:

  • Słuchanie muzyki
  • Nawigacja
  • Wykonywanie połączeń telefonicznych
  • Wyszukiwanie pobliskich sklepów

Twórcy badania oceniają, że technologia asystentów głosowych w końcu wyszła z wczesnego etapu rozwoju i może w końcu stać się mainstreamowa.

Link do raportu: https://www.emarketer.com/content/voice-assistant-use-reaches-critical-mass

Inne niedawne badanie na temat szczegółowego wykorzystania funkcji głosowych: https://marketingwsieci.pl/badanie-popularnosc-funkcji-glosowych-rosnie-z-roku-na-rok/

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź
  1. Osobiście uważam, że asystenci głosowi za bardzo ciekawy gadżet. Nie da się im odmówić funkcjonalności. Więc można się spodziewać rozwoju tej technologi. Miło widzieć, że część patentów znanych tylko z S-F staje się powszechnie dostępne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *