5 platform B2B e-commerce godnych polecenia

Prowadzenie sklepu internetowego to trudne przedsięwzięcie. Staje się ono jeszcze bardziej skomplikowane w przypadku handlu B2B. Z tego powodu potrzebujesz sprawdzonej platformy, która pomoże Ci prowadzić biznes.

W tym artykule poznasz 5 takich rozwiązań, które warto wziąć pod uwagę.

Sprzedaż B2B – specyficzne wyzwania

Dobra platforma e-commerce B2B powinna odznaczać się właściwie wszystkimi funkcjami, jakie można przypisać świetnemu rozwiązaniu B2C. Oprócz tego w grę wchodzą dodatkowe funkcjonalności, które będą wymagane w zależności od specyficznych potrzeb Twojego sklepu. Oto kilka przykładów:

  • Usługi cyfrowe – w niektórych przypadkach przyda się opcja sprzedawania produktów cyfrowych czy przydzielania członkostwa, które daje dostęp do określonych zasobów.
  • Konsultacje i zapytania – formularze pozwalające na sprawny kontakt oraz zamawianie rezerwacji są konieczne w przypadku niektórych typów asortymentu.
  • Zapisywanie się na subskrypcje – możliwość ponownego i regularnego zamawiania pewnych produktów i usług pomaga wygenerować większe zyski, jednak wymaga odpowiedniej infrastruktury.
  • Sprzedaż prowadzona na wielu kanałach – zarządzanie asortymentem, który jest zamawiany przez klientów z różnych źródeł, wymaga złożonego planowania i dobrego systemu.
  • Zamówienia hurtowe – jeśli zamierzasz prowadzić sprzedaż hurtową, potrzebujesz funkcji, które pozwalają automatycznie realizować takie zamówienia i udzielać odpowiednich zniżek.

Powyższe, jak i inne funkcje mogą być konieczne w zależności od tego, jaką sprzedaż prowadzisz. Pamiętaj zatem o tym, gdy będziesz zastanawiał się nad którąś z platform, którym się za chwilę przyjrzymy.

Przejdźmy zatem do omówienia godnych uwagi rozwiązań e-commerce stworzonych z myślą o B2B:

1. Magento 2

Magento jest platformą przeznaczoną głównie dla organizacji z dedykowanym zespołem IT i programistów. Jeśli jednak dysponujesz takimi zasobami, będziesz mógł wykorzystać Magento w pełnym zakresie i zbudować sklep B2B dostosowany idealnie pod swoje potrzeby.

Na uwagę na pewno zasługują też możliwości skalowania platformy, więc nawet jeśli nie będziesz w stanie od razu przeprowadzić dużych inwestycji w rozwój sklepu, zawsze możesz to zrobić później.

2. Shopify Plus

Shopify to rozwiązanie SaaS, które pozwoliło wielu osobom bez umiejętności technicznych w prosty sposób założyć sklep. Nie oznacza to jednak, że omawiana platforma nie oferuje złożonych funkcji, jakie są potrzebne w przypadku B2B. Shopify Plus koncentruje się na zaspokojeniu potrzeb przedsiębiorstw, których roczny przychód wynosi już sześciocyfrowe kwoty.

Dla firm, które prowadzą działalność na wielu kanałach, Shopify Plus to znakomite rozwiązanie. Prosty i intuicyjny interfejs pozwoli szybko zorientować się w nim początkującym osobom.

Oprócz tego Shopify Plus koncentruje się na upraszczaniu procesów transakcyjnych, jednocześnie dając klientom wiele możliwości pod tym względem. Sklep na omawianej platformie można także z powodzeniem skalować, gdyż będzie on w stanie radzić sobie z wahaniami w ilości zakupów i wielkości zamówień.

5 platform B2B e-commerce godnych polecenia

3. WooCommerce B2B

WooCommerce to rozszerzenie do WordPressa, które daje dostęp do funkcji e-commerce. Choć omawiany CMS nie jest stworzony z myślą o handlu w Internecie, to jednak można go polecić, jeśli nie masz wysokich wymagań.

Podobnie też plugin WooCommerce B2B raczej nie pozwoli Ci prowadzić zaawansowanej sprzedaży B2B. Jeśli jednak masz już sklep B2C i chciałbyś w nim jedynie dodać możliwość obsługiwania klientów biznesowych, powinieneś być zadowolony z tego rozwiązania.

Na uwagę zasługuje też atrakcyjna cena, gdyż koszt rocznej licencji wynosi jedynie 69$.

4. BigCommerce

BigCommerce to jedna z czołowych platform SaaS e-commerce dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Do głównych zalet należą przystępne koszty oraz elastyczne interfejsy API.

Omawiana platforma oferuje szereg funkcji i opcji stworzonych z myślą o B2B e-commerce, których próżno szukać u konkurencji. Jeśli chciałbyś połączyć sprzedaż B2C z B2B, BigCommerce świetnie sprawdzi się pod tym względem, gdyż pozwala tworzyć różne cenniki i katalogi dla poszczególnych grup klientów.

5. CS-Cart B2B & B2C

Jeśli prowadzisz hurtownię lub produkujesz towary, CS-Cart to rozwiązanie specjalnie dla Ciebie. Platforma oferuje w pełni funkcjonalny panel administracyjny wypełniony mnóstwem narzędzi do efektywnego zarządzania sklepem. Posiada również wbudowane edytory motywów i układów pozwalające na tworzenie zaawansowanych witryn sklepowych.

Obsługa wielu języków, walut, metod płatności i wysyłki, a do tego liczne narzędzia marketingowe i promocyjne sprawią, że Twoi biznesowi klienci będą zadowoleni z zakupów.

CS-Cart działa jako skrypt, który należy zainstalować na serwerze. Wymaga to nieco umiejętności technicznych, ale dzięki temu daje dużą swobodę w edytowaniu funkcji platformy i integrowaniu jej z innymi rozwiązaniami.

Podsumowanie

Sprzedaż B2B to trudne, ale często bardzo opłacalne przedsięwzięcie. Dobrze zastanów się dlatego nad wyborem platformy, gdyż może ona bardzo pomóc Ci w tym zadaniu.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *