Co ciekawego przyniósł nam wrzesień w serpach Google? Zapraszam do naszej comiesięcznej analizy największych wzrostów i spadków SEO.
Ranking SEO – WRZESIEŃ 2018
Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.
Liderem miesiąca został serwis wszystkodlawarsztatu.pl. Jest to jeden z serwisów grupy Inter Cars czyli jednego z największych dystrybutorów części zamiennych do samochodów, który oferuje również wyposażenie warsztatowe.
To, że serwis jest związany z grupą Inter Cars ma bezpośredni wpływ na tak znaczący wzrost serwisu w serpach Google. Mianowicie, serwis zanotował skok pozycji na frazy brand’owe, a że mają dużą ilość wyszukiwań… tabela poniżej powinna wszystko wyjaśnić.
Lider poprzedniego miesiąca, czyli ultima.pl, nie zwalnia tempa. Mimo, że procentowy wzrost jest mniejszy niż w sierpniu, to wg SEMSTORM’a zanotował przybliżony skok wartości szacunkowego ruchu jak miesiąc temu.
Skąd taka „hossa”? Odpowiedź wydaje się taka sama jak poprzednio – kolejny wzrost pozycji na frazę „gry”. W sierpniu była to pozycja 16, we wrześniu już 9. Kto wie, może w paźdzoierniku zobaczymy sklep już w TOP5?
Warte odnotowania są również gigantyczne wzrosty wartości szacunkowego ruchu 2 domen. Czyli:
bonito.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (+38,86%).
allani.pl – pozycja 22 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 180 000 (+18,90%).
Pora na największe spadki. Liderem tego niechlubnego rankingu został sklep al.to. Co ciekawe, sklep w rankingu z poprzedniego miesiąca znalazł się w TOP10 największych wzrostów.
Trudno jednoznacznie stwierdzić czym tak duży spadek jest spowodowany. Tym bardziej spoglądając na wykresy dotyczące ilości słów kluczowych na jakie sklep jest widoczny w Google.
Analizując spadki na konkretne słowa kluczowe można jednak odnieść wrażenie, że to spadki pozycji na słowa kluczowe związane z kategorią „Gry i zabawki” mogą mieć tu kluczowe znaczenie. Zbliża się sezon na tego typu asortyment, a konkurencja „podkręca” swoje działania? Trudno powiedzieć…
Nie tylko al.to zanotowało taką sinusoide. Również sklep-presto.pl z TOP wzrostów w poprzedniej edycji, w obecnej jest już w największych spadkach. Biorąc pod uwagę skalę wartości tego spadku, jest on jeszcze bardziej dotkliwy niż w przypadku al.to.
Co w tym przypadku sie stało? Sklep „wyleciał” na 2 frazy, które mają bardzo dużą ilość wyszukiwań i to wydaje się głównym powodem.
Inne znaczące spadki możemy zauwać przy takich domenach jak:
jysk.pl – pozycja 7 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (-22,78%).
decathlon.pl – pozycja 8 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 330 000 (-22,75%).
bzwbk.pl – pozycja 9 wśród największych spadków. Po przejęciu banku przez Santander widzimy już przekierowanie.
otodom.pl – pozycja 16 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 210 000 (-22,75%).
Metodologia powstania rankingu
Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2018 do SIERPNIA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.
Dodaj serwis!
Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!
Czy masz świadomość, w jaki sposób móc podnosić pozycję własnej strony w internecie? Jeżeli nie, to niniejszy tekst został przyszykowany specjalnie z myślą o Tobie! W poniższym artykule przedyskutujemy kilka podstawowych etapów, które pomogą Ci zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarkach online. Dowiesz się, czym jest optymalizacja dla wyszukiwarek, jak funkcjonuje, jakie metody są najbardziej
Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, usługa pozycjonowania może być niezbędna. Takie działania niestety generują koszty. Informacje na temat cen usług SEO pomogą Ci świadome podjąć decyzje, we właściwy sposób zainwestować środki na zwiększenie widoczności firmy w sieci. Od czego więc uzależniona jest cena pozycjonowania? Czynniki
Przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej można zacząć praktycznie od zaraz, jeśli oczywiście macie do tego odpowiednią wiedzę. Wiele firm nie czuje się na tyle wyuczonych do tego zadania, więc zatrudniają agencje SEO. Jeśli jednak robicie to na własną rękę, to ogromnie ważne jest to, abyście znali wszelkie pojęcia w tym zakresie. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne
Czy pozycjonowanie faktycznie może przynieść Twojej firmie nowych klientów, czy też jest tylko biznesową modą? Jak to w praktyce wygląda i czy pozycjonowanie może zastąpić inne formy marketingu internetowego? Spójrzmy na sprawę bliżej. Co to jest pozycjonowanie? Pozycjonowanie to proces działań przeprowadzanych zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią, którego celem jest uzyskanie
Widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Część uwagi należy poświęcić technicznym aspektom, skupiając się na kodzie źródłowym czy też właściwościach domeny. Nie do przecenienia są też odpowiednie linki. Absolutnie fundamentalną rolę odgrywają jednak treści. Dowiedz się, jak mogą one wpłynąć na pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie stron a bieżąca zawartość Gdy rozpoczyna się kampania
Polskie firmy działające w sektorze handlu e-commerce, chcąc utorować sobie drogę do zachodnich rynków i ich zamożnych konsumentów, często celują w strategię rozszerzania swojej działalności na rynek niemiecki. Niemcy – jako jeden z najważniejszych partnerów gospodarczych Polski – okazują się być kierunkiem atrakcyjnym nie tylko pod kątem możliwości nabywczych tamtejszych klientów, ale również ze względu
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Akceptujęwięcej informacji
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Komentarze