Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #4

W drugiej prasówce tego miesiąca m.in. o tym, jak Facebook nie radzi sobie z pewnymi wyzwaniami dotyczącymi koronawirusa. Oprócz tego kilka ciekawych wiadomości związanych bezpośrednio z Google.

A co zatem w tej prasówce?

Koronawirus a płatności za pobraniem

Opłata za pobraniem to dla wielu osób metoda płatności, która daje im najwięcej pewności odnośnie do tego, że nie zostaną oszukani przy zakupach. Jednak z powodu trwającej epidemii liczba zakupów realizowanych w ten sposób spadła o jedną czwartą. Znacznie bardziej preferowane stały się płatności online. Czy ten trend się utrzyma? Czy między starszym a młodszym pokoleniem istnieje różnica dotycząca preferowanych form płatności?

Aby dowiedzieć się więcej, zajrzyj tutaj.

Facebook nie jest w stanie rozpoznawać szkodliwych reklam związanych z koronawirusem

Facebook od długiego czasu podejmuje walkę z fake newsami oraz szkodliwymi treściami. Obecnie z powodu epidemii koronawirusa stanął przed poważnym wyzwaniem. Czy jest w stanie sobie z nim poradzić? Jeden z reporterów postanowił to sprawdzić. Niestety, serwis akceptował szkodliwe reklamy o treści typu Koronawirus to kłamstwo. Manipuluje się nami za pomocą strachu. Nie słuchaj propagandy i żyj dalej tak, jak poprzednio. Dlaczego dochodzi do takich sytuacji i jak Facebook stara się jej zaradzić?

By dowiedzieć się więcej, przeczytaj cały raport.

Google na temat tego, czy można linkować do własnego wpisu gościnnego

Podczas Google Webmaster Central Hangouts, które miało miejsce 9 kwietnia, poruszono temat linkowania do własnych wpisów gościnnych. Osoba zadająca pytanie publikowała liczne artykuły gościnne na innych serwisach oraz zamieszczała do nich odnośniki na własnej stronie w kategorii In the media. Czy takie linki powinny być oznaczone jako nofollow? Czy Google może je zinterpretować jako nienaturalne?

Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania, zajrzyj tutaj.

Google rozpoczyna publikację serii studiów przypadków pokazujących wartość SEO

Jeśli masz problem z przekonaniem kogoś co do tego, że warto inwestować w SEO, właśnie otrzymałeś pomoc z najlepszego możliwego źródła. Google będzie publikować studia przypadków pokazujące historie sukcesu firm, które postawiły na skuteczne pozycjonowanie w Internecie. Jeden z przykładów wspomina o przedsiębiorstwie, które dzięki SEO dwukrotnie zwiększyło ruch na swojej stronie w ciągu roku.

Z pierwszym studium przypadku w całości możesz zapoznać się tutaj.

Google nie wyda swoich sekretów branży SEO pomimo ciągnącej się sprawy sądowej

Google od 2006 roku toczy batalię sądową z wyszukiwarką i porównywarką cenową Foundem. Oskarżenie dotyczyło tego, że Google w wynikach wyszukiwania zbytnio faworyzuje płatne reklamy. Na swoją obronę gigant z Kalifornii stwierdził, że algorytmy wyszukiwania pod żadnym pozorem tak nie działają. Sędzia postanowił zatem powołać eksperta SEO, który byłby w stanie przeanalizować owe algorytmy i ocenić ten kontrargument. W rezultacie Google musiałoby wydać swoje sekrety dotyczące działania wyszukiwarki, na co nie chce się zgodzić.

Aby dowiedzieć się więcej o owej batalii sądowej, zajrzyj tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

2 wypowiedzi:
  1. A myślałem, że ze względu na koronawirusa zostały wstrzymane płatności za pobraniem. A tu chyba nie, tylko w moich sklepach je wyłączono 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *