Jaką karę Google może wymierzyć za Black Hat SEO? Prasówka SEO/e-commerce #32!
W tej prasówce o tym, jaką najgorszą karę Google może wymierzyć w przypadku Black Hat SEO, garść przydatnych porad od Google oraz ciekawe spojrzenie na logistykę w europejskim e-commerce w roku 2020.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Google na temat wpływu komentarzy na pozycjonowanie stron
- 2 Google wprowadza 12 nowych typów ręcznie nakładanych kar
- 3 Raport: w 2026 roku wartość e-commerce w Polsce przekroczy 162 miliardy złotych
- 4 W ciągu ostatniego roku liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła o 21,5%
- 5 Jaką najgorszą karę Google może wymierzyć w przypadku Black Hat SEO?
- 6 Jak tagi wpływają na pozycjonowanie?
- 7 Kim są przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenckimi?
- 8 Inwestycje w europejską logistykę w 2020 roku wyniosły niemal 39 miliardów euro
Google na temat wpływu komentarzy na pozycjonowanie stron
John Mueller w niedawnym Google Search Central SEO hangout zaznaczył, że usunięcie wszystkich komentarzy ze strony internetowej może negatywnie wpłynąć na jej pozycjonowanie. Jest tak, gdyż dla Google mają one duże znaczenie i są traktowane jako element contentu witryny.
Jeśli zatem zastanawiasz się, czy je usunąć, zwróć uwagę przede wszystkim na to, czy informacje zawarte w komentarzach na Twojej stronie są faktycznie bardzo przydatne dla odwiedzających. W tym celu przeanalizuj, z jakich zapytań generujesz wejścia i jak treść komentarzy ma się do nich.
Z całą dyskusją na ten temat możesz zapoznać się tutaj.
Google wprowadza 12 nowych typów ręcznie nakładanych kar
Dotychczasowe ręcznie nakładane kary od Google dotyczyły nadużyć, które mogły mieć miejsce w przypadku podstawowych wyników wyszukiwań. 12 nowych działań dotyczy z kolei kategorii Wiadomości oraz Discover. Zwykle tego rodzaju kara skutkowała znacznym spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak nie jest do końca jasne, jak dokładnie będą wyglądać konsekwencje w przypadku nowych kategorii.
Nowe ręczne działania będą stosowane m.in. z takich powodów jak przekazywanie niekompletnych informacji dotyczących źródeł, autorów lub wydawcy (Wiadomości), czy zamieszczanie contentu zawierającego nagość, pornografię lub przemoc (Discover).
Więcej informacji możesz znaleźć tutaj w kategorii Naruszenia zasad dotyczących Wiadomości i Discover.
Raport: w 2026 roku wartość e-commerce w Polsce przekroczy 162 miliardy złotych
Badanie konsumentów przeprowadzone przez Strategy & Operations PwC zawiera ciekawe prognozy na najbliższe lata, jeśli chodzi o e-commerce w naszym kraju. Wspomniana w tytule przyszła wartość rynku będzie wynikać ze średniorocznego wzrostu wynoszącego 12%. Badanie wskazało także na to, że 74% Polaków po zakończeniu pandemii zamierza dalej często kupować przez Internet, a nawet robić to częściej.
Na pewno do tego wzrostu przyczyni się wejście Amazonu na nasz rynek. Już dzisiaj ponad 33% polskich sklepów internetowych prowadzi sprzedaż także na Allegro, poszerzając w ten sposób swój zasięg, lub traktując tę platformę jako główne miejsce do prowadzenia handlu.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
W ciągu ostatniego roku liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła o 21,5%
Analiza przeprowadzona przez Bisnode A Dun & Bradstreet Company pokazuje, że w 2020 roku liczba sklepów internetowych w Polsce osiągnęła rekordową ilość – jest ich obecnie blisko 44 500. W 2019 roku liczba ta wynosiła ok. 36 600, co stanowi wzrost o 21,5%. Wzrost ten na pewno wynika z tego, że wielu sprzedawców z powodu epidemii przenosi się do Internetu.
Nie wszystkim jednak dobrze się powodzi, gdyż w ubiegłym roku zawiesiło działalność ponad 5 600 sklepów internetowych. Jedynie 1 200 z nich z czasem wznowiło sprzedaż.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Jaką najgorszą karę Google może wymierzyć w przypadku Black Hat SEO?
John Mueller we wpisie na forum Reddit szczegółowo wyjaśnił wspomnianą kwestię. Wyraźnie zaznaczył, że Google nigdy nie usuwa na stałe stron z indeksu. Właściciele witryn zawsze mają możliwość odzyskania zaufania. Oczywiście, jeśli dana strona nie podejmie żadnych działań w kierunku poprawy, kara pozostanie na stałe. Nie jest to jednak wina Google, gdyż wszystko zależy od właściciela.
Oprócz tego Google zamiast automatycznie karać za naruszenia zasad, stara się zamiast tego po prostu nagradzać jakościowe strony, a ignorować te złe. Dzięki takiemu podejściu łatwiej jest zapobiec przypadkowemu nałożeniu ograniczeń na „niewinną” witrynę. Mueller dodał też, że pozycje strony zawsze mogą gwałtownie spaść, nawet jeśli nie dojdzie do wyraźnego naruszenia zasad. Stanie się tak, gdy Google po prostu przestanie traktować witrynę jako dobre źródło informacji na dany temat.
Wątek na forum Reddit możesz znaleźć tutaj. Mueller widocznie jednak usunął swój wpis, jednak poniżej znajduje się screenshot z jej całą treścią:
Jak tagi wpływają na pozycjonowanie?
John Mueller wyjaśnił, czy tagi we wpisach blogowych mogą usprawnić SEO. Strona zwykle tak organizuje content, aby użytkownikom łatwo było po nim nawigować, wybierając to, co ich interesuje. Swego czasu wiele witryn na końcu wpisów dodawało tagi przekierowujące do archiwum wpisów, do których także przyporządkowano tego typu tag.
Mueller zaznaczył, że dodawanie wielu tagów i kategorii do poszczególnych artykułów samo w sobie nie wpływa szczególnie na rankingi. Warto jednak z umiarem je zamieszczać, gdyż w ten sposób Google może odkryć więcej stron o tej samej tematyce.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w tym filmie.
Kim są przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenckimi?
Według nowych przepisów, które wprowadzone w życie zostały 1 stycznia 2021 roku, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą w niektórych przypadkach są traktowane jako zwykli konsumenci, dysponując przy tym częścią ich praw.
Jakie ma to znaczenie z punktu widzenia sklepów internetowych? Jeśli przedsiębiorca nabywa produkt, który nie jest ściśle powiązany z prowadzeniem działalności, przysługują mu takie prawa jak zwykłemu konsumentowi (np. niemal 3 lata na zgłoszenie reklamacji). Sprzedawcy muszą dlatego pamiętać, aby do tego typu nowych klientów kierować odpowiednie klauzule i informować ich o nowych prawach.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Inwestycje w europejską logistykę w 2020 roku wyniosły niemal 39 miliardów euro
Wspomniana w tytule liczba stanowi najwyższą wartość tego typu inwestycji od 2013 roku. Największe kwoty pod tym względem wydali Amazon, DHL, SF Express oraz XPO Logistics.
Oprócz tego wskaźnik pustostanów w magazynach spadł do rekordowo niskich 5%. Amazon oraz Alibaba najbardziej generowały zapotrzebowanie na nowe powierzchnie.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z tego raportu.
Komentarze