Co warto wiedzieć o BOPIS (Buy Online, Pick up in Store) w eCommerce?

Aby spełniać rosnące wymagania klientów Twojego sklepu internetowego, musisz dostarczać im rozwiązań, które dają swobodę wyboru. Dostawa i odbieranie produktów to bardzo ważny element całego procesu zakupowego. W tym artykule dowiesz się, jak pod tym względem może pomóc Ci BOPIS.

BOPIS – definicja

BOPIS to skrót od Buy Online, Pick up in Store, czyli kup przez Internet, odbierz w sklepie. Strategia ta daje klientom możliwość korzystania z zalet zarówno zakupów internetowych, jak i tych tradycyjnych. Dzięki temu proces zakupowy może stać się wygodniejszy dla jeszcze większej ilości osób.

Inne pochodne BOPIS to:

  • BORIS (Buy Online, Return in Store) – kup przez Internet, zwróć w sklepie.
  • ROPIS (Reserve Online, Pickup in Store) – zarezerwuj przez Internet, odbierz w sklepie.

BOPIS – najważniejsze zalety

Przyjrzyjmy się powodom, dla których warto zaimplementować BOPIS w swoim sklepie internetowym:

  1. Niższe koszty i szybsza dostawa

Badanie zrealizowane przez Offers wskazuje, że w BOPIS klienci cenią sobie głównie to, że nie ponoszą kosztów przesyłki.

Główne powody korzystania z BOPIS

Źródło

Praktycznie taka sama ilość ankietowanych korzysta z BOPIS, gdyż nie muszą dzięki temu martwić się, kiedy (i czy w ogóle) dotrze do nich produkt, gdyż sami mogą się po niego udać.

  1. Większa pewność co do zakupu

Niektórzy kupujący nie lubią tego, że w przypadku zakupów internetowych nie są w stanie samodzielnie zobaczyć produktu i go ocenić. Taki stan rzeczy zwiększa ryzyko tego, że go zwrócą. BOPIS daje im jednak możliwość przyjrzenia się towarowi, zanim go odbiorą, dzięki czemu mogą podjąć ostateczną, świadomą decyzję.

Oczywiście jest to korzystne także i dla Ciebie, gdyż procedura reklamacji i zwrotów towarów zawsze wprowadza komplikacje, których lepiej uniknąć, jeśli tylko to możliwe.

  1. Dodatkowe okazje na zwiększenie wartości zamówienia

Klienci, którzy już zadali sobie wysiłek, aby odwiedzić placówkę Twojego sklepu, ponieśli już pewną inwestycję czasową. Z tego powodu będą bardziej skłonni, aby na miejscu przyjrzeć się innym produktom i także je nabyć.

  1. Mniejsza liczba porzuconych koszyków

Jedno z badań przeprowadzonych przez eMarketer wykazało, że w 50% przypadkach to właśnie wysokie koszty dostawy były głównym powodem porzucenia koszyka. Z kolei dla 40% ankietowanych najbardziej problematyczny był czas oczekiwania na otrzymanie produktu.

W przypadku BOPIS możesz usunąć te dwa główne problemy, gdyż klienci nie płacą za dostawę produktu, a do tego mogą odebrać towar w wygodnym dla siebie czasie.

BOPIS – jak wprowadzić tę strategię w swoim sklepie?

Aby BOPIS sprawnie funkcjonował, Twój sklep musi spełniać następujące wymagania:

  1. Strona internetowa lub aplikacja do składania zamówień oraz system powiadomień

Na stronie internetowej sklepu oraz w aplikacji mobilnej trzeba oczywiście zawrzeć opcję możliwości dokonania zakupu przez Internet i odebrania towaru w wybranym punkcie.

W procesie zakupowym dużą role odgrywają także urządzenia mobilne, dlatego powinieneś wykorzystać ich potencjał. Warto prowadzić proaktywną komunikację z klientami, dostarczając im powiadomień push i informując ich w ten sposób o otrzymaniu zamówienia, przygotowywaniu go oraz możliwości odbioru.

  1. Przynajmniej jedna fizyczna placówka sklepu

Klienci oczywiście muszą gdzieś odebrać produkt. Jeśli wszystkie placówki nie mogą realizować BOPIS, warto wybrać przynajmniej te, które znajdują się w strategicznie położonych miejscach jak galerie handlowe. Warto także pamiętać o wspomnianej wcześniej korzyści omawianej strategii – klienci odwiedzający stacjonarny sklep będą bardziej chętni dokonać innych zakupów, dlatego warto odpowiednio zorganizować wystawy, jak i lokalne promocje.

  1. System inwentaryzacji działający w czasie rzeczywistym

Implementując BOPIS musisz wdrożyć odpowiednie komponenty technologiczne, aby zawsze dostarczać konsumentom aktualny stan magazynowy. Wiąże się to z połączeniem wszystkich elementów systemu realizacji zamówień detalicznych, aby statusy zamówień, ilość produktów, ich dostępność, jak i wiele innych czynników było analizowanych w czasie rzeczywistym.

  1. Kwestie organizacyjne

BOPIS przynosi wiele korzyści, jednak jego prawidłowa implementacja wiąże się z licznymi wyzwaniami. Badania wskazują, że najwięcej problemów sprawia wydzielenie odpowiedniej przestrzeni do gromadzenia oraz wydawania towarów zamówionych w ten sposób.

Niektóre sklepy stacjonarne mogą też napotkać problem z brakiem dostępności produktów, gdyż wiele z nich jest tak naprawdę kupowanych przez klientów internetowych. W ten sposób łatwo może dojść do niedoborów magazynowych.

BOPIS – podsumowanie

Buy Online, Pick up in Store to świetna strategia, która pozwoli Ci zwiększyć zadowolenie wśród klientów i w wielu przypadkach zapobiec porzuceniu koszyków. Przeanalizuj zatem swoją sytuację i ustal, czy warto podjąć wysiłek w celu jej implementacji.

  •  
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *