Google Ads dodaje 2 nowe sposoby na targetowanie odbiorców

Google Ads dodaje 2 nowe sposoby na targetowanie odbiorców

Google Ads zamierza wprowadzić nowe sposoby, które pomogą lepiej targetować docelowe grupy. Opcje te nazwano odbiorcy o podobnych zainteresowaniach oraz odbiorcy na rynku. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach (affinity audience)

W skład osób o podobnych zainteresowaniach wliczają się wszyscy potencjalni klienci, którzy wykazują zainteresowanie powiązaną tematyką. Google w celu rozpoznania ich bierze pod uwagę takie czynniki jak historia przeglądania, często odwiedzane witryny itp.

Nowa funkcja pozwoli dodać odbiorców o podobnych zainteresowaniach do obecnej grupy fraz kluczowych. Dzięki temu reklamodawcy będą w stanie jednocześnie targetować osoby wpisujące wybrane słowa kluczowe, jak i te, które mogą być zainteresowane daną tematyką.

Google w swoim komunikacie podaje jako przykład sklep sprzedający sprzęt kempingowy. Oczywiście jest on przeznaczony dla pasjonatów turystyki, jednak zapewne zainteresuje także osoby, które lubią wypoczywać na świeżym powietrzu. Dzięki nowej opcji sprzedawca będzie mógł zatem skierować swoje reklamy nie tylko w stronę fanów kempingu, ale i osób, które potencjalnie mogą się nim zainteresować.

Odbiorcy na rynku (in-market audiences)

Kolejna podkategoria dotyczy osób, które szukają produktów w ramach przygotowań do określonego wydarzenia. Dzięki tej funkcji będziesz w stanie odróżnić osoby, które ogólnie interesują się Twoją ofertą od tych, którzy będą nią zainteresowani z konkretnego powodu.

Google powołuje się tutaj na przykład Toyoty. Wykorzystała ona takie zapytania jak Czarny Piątek oraz Boże Narodzenie, by skoncentrować się na osobach aktywnie poszukujących nowego samochodu. Dzięki takim zabiegom firma zwiększyła swój wskaźnik konwersji o 67%, a sam koszt konwersji spadł o 34%.

Podsumowanie

Google ogłosił nowe aktualizacje, zapewne mając na uwadze zbliżający się okres wzmożonej sprzedaży. Wszystkie funkcje zostaną w pełni wprowadzone w najbliższych tygodniach.

Link do oficjalnego komunikatu: https://support.google.com/google-ads/answer/9546093?hl=pl

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *