Google Speed Update w końcu ruszył

Google Speed Update w końcu ruszył!

Zapowiadana na początku roku aktualizacja algorytmu Google dotycząca prędkości ładowania stron w końcu ruszyła. Czym właściwie jest Speed Update i co to dla nas oznacza?

9 lipca Google umieściło tweeta z informacją o wdrożeniu aktualizacji Speed Update.

Pełną treść komunikatu możemy zobaczyć na oficjalnym blogu Google – LINK.

Czym jest Speed Update?

Aktualizacja Speed Update to nic innego jak poprawka mająca obniżać pozycje wolno ładujących się stron. Co bardzo istotne, update ma wpływ tylko na mobilne wyniki wyszukiwania. Google zapewnia również , że Speed Update na dzień dzisiejszy „dotknie” tylko kilka procent najwolniejszych stron w internecie.

Dodatkowo, Google przypomina m.in. o swoich narzędziach, które mogą nam pomóc przy optymalizacji strony. Chodzi głównie o narzędzia PageSpeed Insights oraz Lighthouse. To właśnie dzięki tym narzędziom, możemy sprawdzić prędkość ładowania naszej strony (i nie tylko) oraz zobaczyć podpowiedzi, co należy poprawić.

My w MAYKO dbamy o prędkość naszej strony, a WY? 🙂

PageSpeed Insights MAYKO
 

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

5 wypowiedzi:
  1. Teraz należy zadać sobie pytanie – nie „czy”, ale „kiedy” nastąpi obniżanie pozycji stron dla wyników deskopowych. Nadal jest tendencja zbyt przeładowanych stron, nawet jak na realia szybkiego internetu.
    W sumie dobrze, że już od jakiegoś czasu Google udostępniło narzędzie. Dlatego teraz raczej przezorni nie będą zaskoczeni 🙂

  2. Dzięki za przypomnienie. Dawniej korzystałem z tego narzędzia. Ale przenosiłem bloga na nową domenę i nowy szablon WP. Tutaj widzę, że muszę popracować nad pewnymi kwestiami. I zabieram się do roboty 🙂

  3. Biorąc pod uwagę jak często temat szybkości ładowania stron się pojawia, było kwestią czasu uznanie tego elementu za czynnik rankingowy również na urządzeniach mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *