Google Speed Update w końcu ruszył!

Zapowiadana na początku roku aktualizacja algorytmu Google dotycząca prędkości ładowania stron w końcu ruszyła. Czym właściwie jest Speed Update i co to dla nas oznacza?

9 lipca Google umieściło tweeta z informacją o wdrożeniu aktualizacji Speed Update.

Pełną treść komunikatu możemy zobaczyć na oficjalnym blogu Google – LINK.

Czym jest Speed Update?

Aktualizacja Speed Update to nic innego jak poprawka mająca obniżać pozycje wolno ładujących się stron. Co bardzo istotne, update ma wpływ tylko na mobilne wyniki wyszukiwania. Google zapewnia również , że Speed Update na dzień dzisiejszy “dotknie” tylko kilka procent najwolniejszych stron w internecie.

Dodatkowo, Google przypomina m.in. o swoich narzędziach, które mogą nam pomóc przy optymalizacji strony. Chodzi głównie o narzędzia PageSpeed Insights oraz Lighthouse. To właśnie dzięki tym narzędziom, możemy sprawdzić prędkość ładowania naszej strony (i nie tylko) oraz zobaczyć podpowiedzi, co należy poprawić.

My w MAYKO dbamy o prędkość naszej strony, a WY? 🙂

PageSpeed Insights MAYKO

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Może Ci się również spodoba

5 komentarzy

  1. Michał Ptak napisał(a):

    Teraz należy zadać sobie pytanie – nie “czy”, ale “kiedy” nastąpi obniżanie pozycji stron dla wyników deskopowych. Nadal jest tendencja zbyt przeładowanych stron, nawet jak na realia szybkiego internetu.
    W sumie dobrze, że już od jakiegoś czasu Google udostępniło narzędzie. Dlatego teraz raczej przezorni nie będą zaskoczeni 🙂

  2. Szymon Owedyk napisał(a):

    Dzięki za przypomnienie. Dawniej korzystałem z tego narzędzia. Ale przenosiłem bloga na nową domenę i nowy szablon WP. Tutaj widzę, że muszę popracować nad pewnymi kwestiami. I zabieram się do roboty 🙂

  3. Tomasz napisał(a):

    Ciekawym jest, że dotyczy to tylko stron mobilnych

  4. Iga napisał(a):

    Biorąc pod uwagę jak często temat szybkości ładowania stron się pojawia, było kwestią czasu uznanie tego elementu za czynnik rankingowy również na urządzeniach mobilnych.

  5. Tomasz napisał(a):

    Czas ładowania strony odgrywa istotną rolę. Mobile to teraz top ruch, a więc warto się skupiać głównie na nim.

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij