Mobile First Index – początek indeksu mobilnego
Doczekaliśmy się. Zapowiadany od 2016 roku Mobile First Index wchodzi w życie. Oczywiście powoli, ostrożnie, jak to Google ma w zwyczaju.
Algorytm ten ma za zadanie możliwie jak największe ujednolicenie wyników wyszukiwania. Wcześniej wersje mobilne stron www potrafiły znacząco (na niekorzyść odbiorcy) różnić się od ich wersji desktopowych.
Od teraz – jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu Google – algorytm w celach indeksowania i klasyfikowania będzie brał pod uwagę wersję mobilną danej witryny. Strony objęte zasięgiem mobile-first indexing będą otrzymywać powiadomienia o tym fakcie przez Google Search Console. Ich szybkość indeksowania przez Googlebot:smartfon zwiększy się zauważalnie, a w wynikach wyszukiwania będą wyświetlane z pamięci podręcznej Google.
Google jak zwykle też uspokaja:
Na pocieszenie dowiadujemy się że:
- pozostanie jeden główny indeks wyszukiwarki; indeks mobilny nie będzie osobnym klasyfikatorem,
- strony mobilne objęte indeksem nie będą (przynajmniej oficjalnie) wyżej rankowane niż wersje mobilne jeszcze nie zaindeksowane lub wersje desktopowe,
- nawet jeśli nie posiadamy wersji mobilnej, ale content naszej strony będzie spełniał wiele innych czynników rankingowych wyszukiwarki, nasza strona znajdzie się w indeksie,
- indeks mobilny jest formą porządkowania zasobów, a nie czynnikiem rankingowym samym w sobie – „Mobile-first indexing is about how we gather content, not about how content is ranked.„
W skrócie: najlepiej posiadać stronę z idealną wersją mobilną i idealnym czasem ładowania. Czyli po prostu spełniać wszelkie wytyczne Google dla webmasterów. Jakie to proste, prawda?
Komentarze