Mobile First Index – początek indeksu mobilnego

Mobile First Index – początek indeksu mobilnego

Doczekaliśmy się. Zapowiadany od 2016 roku Mobile First Index wchodzi w życie. Oczywiście powoli, ostrożnie, jak to Google ma w zwyczaju.

Algorytm ten ma za zadanie możliwie jak największe ujednolicenie wyników wyszukiwania. Wcześniej wersje mobilne stron www potrafiły znacząco (na niekorzyść odbiorcy) różnić się od ich wersji desktopowych.

Od teraz – jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu Googlealgorytm w celach indeksowania i klasyfikowania będzie brał pod uwagę wersję mobilną danej witryny. Strony objęte zasięgiem mobile-first indexing będą otrzymywać powiadomienia o tym fakcie przez Google Search Console. Ich szybkość indeksowania przez Googlebot:smartfon zwiększy się zauważalnie, a w wynikach wyszukiwania będą wyświetlane z pamięci podręcznej Google.

Google jak zwykle też uspokaja:

Mobile First Index - początek indeksu mobilnego

Na pocieszenie dowiadujemy się że:

  • pozostanie jeden główny indeks wyszukiwarki; indeks mobilny nie będzie osobnym klasyfikatorem,
  • strony mobilne objęte indeksem nie będą (przynajmniej oficjalnie) wyżej rankowane niż wersje mobilne jeszcze nie zaindeksowane lub wersje desktopowe,
  • nawet jeśli nie posiadamy wersji mobilnej, ale content naszej strony będzie spełniał wiele innych czynników rankingowych wyszukiwarki, nasza strona znajdzie się w indeksie,
  • indeks mobilny jest formą porządkowania zasobów, a nie czynnikiem rankingowym samym w sobie – „Mobile-first indexing is about how we gather content, not about how content is ranked.

W skrócie: najlepiej posiadać stronę z idealną wersją mobilną i idealnym czasem ładowania. Czyli po prostu spełniać wszelkie wytyczne Google dla webmasterów. Jakie to proste, prawda?

Autor artykułu:Jakub Olszewski

Specjalista SEO w firmie Mayko. Posiada duże doświadczenie przy prowadzaniu kampanii SEO. Bakcyla złapał gdy uświadomił sobie jak wielki wpływ na marketing ma pozycjonowanie. Lubi patrzeć na rosnące dzięki pozycjonowaniu pozycje klientów.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *