Największe wzrostyspadki SEO - wrzesień 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – WRZESIEŃ 2018

Co ciekawego przyniósł nam wrzesień w serpach Google? Zapraszam do naszej comiesięcznej analizy największych wzrostów i spadków SEO.

Ranking SEO – WRZESIEŃ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

Liderem miesiąca został serwis wszystkodlawarsztatu.pl. Jest to jeden z serwisów grupy Inter Cars czyli jednego z największych dystrybutorów części zamiennych do samochodów, który oferuje również wyposażenie warsztatowe.

[wszystkodlawarsztatu.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

To, że serwis jest związany z grupą Inter Cars ma bezpośredni wpływ na tak znaczący wzrost serwisu w serpach Google. Mianowicie, serwis zanotował skok pozycji na frazy brand’owe, a że mają dużą ilość wyszukiwań… tabela poniżej powinna wszystko wyjaśnić.

inter-cars-semstorm-com

Lider poprzedniego miesiąca, czyli ultima.pl, nie zwalnia tempa. Mimo, że procentowy wzrost jest mniejszy niż w sierpniu, to wg SEMSTORM’a zanotował przybliżony skok wartości szacunkowego ruchu jak miesiąc temu.

[ultima.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Skąd taka „hossa”? Odpowiedź wydaje się taka sama jak poprzednio – kolejny wzrost pozycji na frazę „gry”. W sierpniu była to pozycja 16, we wrześniu już 9. Kto wie, może w paźdzoierniku zobaczymy sklep już w TOP5?

[ultima.pl] gry Analiza stron _ SEMSTORM
 
Warte odnotowania są również gigantyczne wzrosty wartości szacunkowego ruchu 2 domen. Czyli:

  • bonito.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (+38,86%).
  • [bonito.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • allani.pl – pozycja 22 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 180 000 (+18,90%).
  • [allani.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     
    Pora na największe spadki. Liderem tego niechlubnego rankingu został sklep al.to. Co ciekawe, sklep w rankingu z poprzedniego miesiąca znalazł się w TOP10 największych wzrostów.

    [al.to] Analiza stron _ SEMSTORM

    Trudno jednoznacznie stwierdzić czym tak duży spadek jest spowodowany. Tym bardziej spoglądając na wykresy dotyczące ilości słów kluczowych na jakie sklep jest widoczny w Google.

    [al.to] Analiza stron _ SEMSTORM - słow kluczowe

    Analizując spadki na konkretne słowa kluczowe można jednak odnieść wrażenie, że to spadki pozycji na słowa kluczowe związane z kategorią „Gry i zabawki” mogą mieć tu kluczowe znaczenie. Zbliża się sezon na tego typu asortyment, a konkurencja „podkręca” swoje działania? Trudno powiedzieć…

    słowa kluczowe spadki

    Nie tylko al.to zanotowało taką sinusoide. Również sklep-presto.pl z TOP wzrostów w poprzedniej edycji, w obecnej jest już w największych spadkach. Biorąc pod uwagę skalę wartości tego spadku, jest on jeszcze bardziej dotkliwy niż w przypadku al.to.

    [sklep-presto.pl] Analiza stron

    Co w tym przypadku sie stało? Sklep „wyleciał” na 2 frazy, które mają bardzo dużą ilość wyszukiwań i to wydaje się głównym powodem.

    [sklep-presto.pl] SEO lost Keywords - utracone _ SEMSTORM
     

    Inne znaczące spadki możemy zauwać przy takich domenach jak:

  • jysk.pl – pozycja 7 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (-22,78%).
  • [jysk.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • decathlon.pl – pozycja 8 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 330 000 (-22,75%).
  • [decathlon.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • bzwbk.pl – pozycja 9 wśród największych spadków. Po przejęciu banku przez Santander widzimy już przekierowanie.
  • [bzwbk.pl] Analiza stron _ SEMSTORM - Google Chrome
     

  • otodom.pl – pozycja 16 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 210 000 (-22,75%).
  • [otodom.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2018 do SIERPNIA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *