Największe wzrostyspadki SEO – WRZESIEŃ 2019

Największe wzrosty/spadki SEO – WRZESIEŃ 2019

We wrześniu sporo się działo 🔥 Po pierwsze, informacja że po prawie 15 latach Google wprowadza 2 nowe atrybuty linków, po drugie, wdrożenie aktualizacji algorytmu „September 2019 Core Update”. Przyznajcie, dawno tak ciekawie nie było 🙂

Tymczasem, nasza comiesięczna analiza wyników Google gotowa. Zobaczmy które serwisy zanotowały wzrosty, a które spadki SEO we wrześniu.

Ranking SEO – WRZESIEŃ 2019

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

Na samym początku trzeba wspomnieć o istotnej aktualizacji narzędzia SEMSTORM. Miała ona miejsce pod koniec września 2019, a dotyczyła rozszerzenia liczby sprawdzanych fraz. Obecnie SEMSTORM kładzie szczególny nacisk na słowa e-commercowe. Dlatego słownik został rozbudowany o 3 mln fraz głównie z platform e-commerce, takich jak Amazon, Allegro, OLX, Ceneo, Aliexpress i jeszcze 5 najbardziej popularnych w Polsce.

Piszę o tym, ponieważ ma to duże przełożenie na wykresy szacunkowego ruchu poszczególnych domen. Spora liczba serwisów zaliczyła bardzo duże wzrosty (więcej fraz na jakie narzędzie „wyłapuje” domenę = większy szacunkowy ruch). Także SEMSTORM uaktualnił współczynnik CTR zgodnie z nowymi badaniami, co też wpływa na wyniki ruchu w systemie — teraz dane są jeszcze bardziej precyzyjne. W niektórych przypadkach uaktualnione wyniki mogą wydawać się mało wiarygodne. Jest to efekt przejściowy i w najbliższym miesiącach wykresy powinny się ustabilizować.

Dodatkowo SEMSTORM rozszerzył bazę o 5 mln fraz typu long tail. Ta aktualizacja nie ma dużego wpływu na dane o ruchu, jednak zdecydowanie daje większe możliwości dla analizy i pozycjonowania. Tak czy siak, powiększenie bazy słów kluczowych to dla nas bardzo dobra informacja, ponieważ mamy jeszcze więcej danych do analizy dla naszych domen 🙂

aktualizacja_semstorm1

Liderem września zostaje serwis oglaszam.pl ze wzrostem szacunkowego ruchu o ponad 800%.

oglaszam_pl

Ciekawe i warte odnotowania wzrosty

  • adidas.pl – pozycja 7 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 906 000 (+396,25%).
  • adidas_pl
  • kler.eu – pozycja 10 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 75 000 (+305,22%).
  • kler_eu
  • meblobranie.pl – pozycja 16 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 65 000 (+229,06%).
  • meblobranie_pl
  • ozonee.pl – pozycja 19 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 98 000 (+221,78%).
  • ozonee_pl
  • meble.pl – pozycja 23 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 397 000 (+212,11%).
  • meble_pl
  • cocolita.pl – pozycja 24 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 444 000 (+210,26%).
  • cocolita_pl
  • mediaexpert.pl – pozycja 25 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 537 000 (+209,22%).
  • mediaexpert_pl
  • moodo.pl – pozycja 28 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 50 000 (+197,59%).
  • moodo_pl

    Spadki SEO

    Mimo znacznie powiększonej liczby analizowanych fraz w narzędziu SEMSTORM, nie obyło się również bez spadków SEO. Kilka z nich wydają się naprawdę ciekawe 😉

    Liderem spadków został serwis bph.pl. Spadek szacunkowego ruchu o ponad 92% wydaje się dotkliwy (spadek wartości szacunkowego ruchu o 299 201).

    bph_pl

    Ciekawe i warte odnotowania spadki

  • matras.pl – pozycja 7 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 72 000 (-51,96%).
  • matras_pl
  • gino-rossi.com – pozycja 9 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 39 000 (-46,22%).
  • gino-rossi_com
  • stylowebuty.pl – pozycja 11 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 5 900 (-42,75%).
  • stylowe-buty_pl
  • legolas.pl – pozycja 13 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 8 700 (-37,03%).
  • legolas_pl
  • superkoszyk.pl – pozycja 15 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (-32,66%).
  • superkoszyk-pl
  • upolujebooka.pl – pozycja 28 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 14 000 (-20,84%).
  • upolujebooka_pl
  • perfumeria.pl – pozycja 29 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 500 (-17,85%).
  • perfumeria_pl
  • merlin.pl – pozycja 34 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 48 000 (-15,2%).
  • merlin-pl

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2019 do SIERPNIA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      •  
      •  
      •  
      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Jedna wypowiedź
      1. Ciekawe zestawienie. U mnie na blogu od wielu miesięcy duży wzrost. Co cieszy mnie bardzo, ponieważ już w pełni zrezygnowałem z dawniej stosowanych technik SEO, które już nie są ważne dla Google(np. katalogowanie, budowanie nieciekawego zaplecza seo itp.)

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *