Największe wzrostyspadki SEO – WRZESIEŃ 2019

Największe wzrosty/spadki SEO – WRZESIEŃ 2019

We wrześniu sporo się działo 🔥 Po pierwsze, informacja że po prawie 15 latach Google wprowadza 2 nowe atrybuty linków, po drugie, wdrożenie aktualizacji algorytmu „September 2019 Core Update”. Przyznajcie, dawno tak ciekawie nie było 🙂

Tymczasem, nasza comiesięczna analiza wyników Google gotowa. Zobaczmy które serwisy zanotowały wzrosty, a które spadki SEO we wrześniu.

Ranking SEO – WRZESIEŃ 2019

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Krótka analiza

Na samym początku trzeba wspomnieć o istotnej aktualizacji narzędzia SEMSTORM. Miała ona miejsce pod koniec września 2019, a dotyczyła rozszerzenia liczby sprawdzanych fraz. Obecnie SEMSTORM kładzie szczególny nacisk na słowa e-commercowe. Dlatego słownik został rozbudowany o 3 mln fraz głównie z platform e-commerce, takich jak Amazon, Allegro, OLX, Ceneo, Aliexpress i jeszcze 5 najbardziej popularnych w Polsce.

Piszę o tym, ponieważ ma to duże przełożenie na wykresy szacunkowego ruchu poszczególnych domen. Spora liczba serwisów zaliczyła bardzo duże wzrosty (więcej fraz na jakie narzędzie „wyłapuje” domenę = większy szacunkowy ruch). Także SEMSTORM uaktualnił współczynnik CTR zgodnie z nowymi badaniami, co też wpływa na wyniki ruchu w systemie — teraz dane są jeszcze bardziej precyzyjne. W niektórych przypadkach uaktualnione wyniki mogą wydawać się mało wiarygodne. Jest to efekt przejściowy i w najbliższym miesiącach wykresy powinny się ustabilizować.

Dodatkowo SEMSTORM rozszerzył bazę o 5 mln fraz typu long tail. Ta aktualizacja nie ma dużego wpływu na dane o ruchu, jednak zdecydowanie daje większe możliwości dla analizy i pozycjonowania. Tak czy siak, powiększenie bazy słów kluczowych to dla nas bardzo dobra informacja, ponieważ mamy jeszcze więcej danych do analizy dla naszych domen 🙂

aktualizacja_semstorm1

Liderem września zostaje serwis oglaszam.pl ze wzrostem szacunkowego ruchu o ponad 800%.

oglaszam_pl

Ciekawe i warte odnotowania wzrosty

  • adidas.pl – pozycja 7 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 906 000 (+396,25%).
  • adidas_pl
  • kler.eu – pozycja 10 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 75 000 (+305,22%).
  • kler_eu
  • meblobranie.pl – pozycja 16 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 65 000 (+229,06%).
  • meblobranie_pl
  • ozonee.pl – pozycja 19 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 98 000 (+221,78%).
  • ozonee_pl
  • meble.pl – pozycja 23 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 397 000 (+212,11%).
  • meble_pl
  • cocolita.pl – pozycja 24 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 444 000 (+210,26%).
  • cocolita_pl
  • mediaexpert.pl – pozycja 25 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 537 000 (+209,22%).
  • mediaexpert_pl
  • moodo.pl – pozycja 28 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 50 000 (+197,59%).
  • moodo_pl

    Spadki SEO

    Mimo znacznie powiększonej liczby analizowanych fraz w narzędziu SEMSTORM, nie obyło się również bez spadków SEO. Kilka z nich wydają się naprawdę ciekawe 😉

    Liderem spadków został serwis bph.pl. Spadek szacunkowego ruchu o ponad 92% wydaje się dotkliwy (spadek wartości szacunkowego ruchu o 299 201).

    bph_pl

    Ciekawe i warte odnotowania spadki

  • matras.pl – pozycja 7 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 72 000 (-51,96%).
  • matras_pl
  • gino-rossi.com – pozycja 9 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 39 000 (-46,22%).
  • gino-rossi_com
  • stylowebuty.pl – pozycja 11 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 5 900 (-42,75%).
  • stylowe-buty_pl
  • legolas.pl – pozycja 13 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 8 700 (-37,03%).
  • legolas_pl
  • superkoszyk.pl – pozycja 15 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (-32,66%).
  • superkoszyk-pl
  • upolujebooka.pl – pozycja 28 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 14 000 (-20,84%).
  • upolujebooka_pl
  • perfumeria.pl – pozycja 29 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 500 (-17,85%).
  • perfumeria_pl
  • merlin.pl – pozycja 34 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 48 000 (-15,2%).
  • merlin-pl

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2019 do SIERPNIA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





     

    • 22
    •  
    •  
    Autor artykułu:Wojciech Przekop

    Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

    Komentarze

    Jedna wypowiedź
    1. Ciekawe zestawienie. U mnie na blogu od wielu miesięcy duży wzrost. Co cieszy mnie bardzo, ponieważ już w pełni zrezygnowałem z dawniej stosowanych technik SEO, które już nie są ważne dla Google(np. katalogowanie, budowanie nieciekawego zaplecza seo itp.)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *