Tymczasem, nasza comiesięczna analiza wyników Google gotowa. Zobaczmy które serwisy zanotowały wzrosty, a które spadki SEO we wrześniu.
Ranking SEO – WRZESIEŃ 2019
Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.
Na samym początku trzeba wspomnieć o istotnej aktualizacji narzędzia SEMSTORM. Miała ona miejsce pod koniec września 2019, a dotyczyła rozszerzenia liczby sprawdzanych fraz. Obecnie SEMSTORM kładzie szczególny nacisk na słowa e-commercowe. Dlatego słownik został rozbudowany o 3 mln fraz głównie z platform e-commerce, takich jak Amazon, Allegro, OLX, Ceneo, Aliexpress i jeszcze 5 najbardziej popularnych w Polsce.
Piszę o tym, ponieważ ma to duże przełożenie na wykresy szacunkowego ruchu poszczególnych domen. Spora liczba serwisów zaliczyła bardzo duże wzrosty (więcej fraz na jakie narzędzie „wyłapuje” domenę = większy szacunkowy ruch). Także SEMSTORM uaktualnił współczynnik CTR zgodnie z nowymi badaniami, co też wpływa na wyniki ruchu w systemie — teraz dane są jeszcze bardziej precyzyjne. W niektórych przypadkach uaktualnione wyniki mogą wydawać się mało wiarygodne. Jest to efekt przejściowy i w najbliższym miesiącach wykresy powinny się ustabilizować.
Dodatkowo SEMSTORM rozszerzył bazę o 5 mln fraz typu long tail. Ta aktualizacja nie ma dużego wpływu na dane o ruchu, jednak zdecydowanie daje większe możliwości dla analizy i pozycjonowania. Tak czy siak, powiększenie bazy słów kluczowych to dla nas bardzo dobra informacja, ponieważ mamy jeszcze więcej danych do analizy dla naszych domen 🙂
Liderem września zostaje serwis oglaszam.plze wzrostem szacunkowego ruchu o ponad 800%.
Ciekawe i warte odnotowania wzrosty
adidas.pl – pozycja 7 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 906 000 (+396,25%).
kler.eu – pozycja 10 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 75 000 (+305,22%).
meblobranie.pl – pozycja 16 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 65 000 (+229,06%).
ozonee.pl – pozycja 19 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 98 000 (+221,78%).
meble.pl – pozycja 23 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 397 000 (+212,11%).
cocolita.pl – pozycja 24 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 444 000 (+210,26%).
mediaexpert.pl – pozycja 25 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 537 000 (+209,22%).
moodo.pl – pozycja 28 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 50 000 (+197,59%).
Spadki SEO
Mimo znacznie powiększonej liczby analizowanych fraz w narzędziu SEMSTORM, nie obyło się również bez spadków SEO. Kilka z nich wydają się naprawdę ciekawe 😉
Liderem spadków został serwis bph.pl. Spadek szacunkowego ruchu o ponad 92% wydaje się dotkliwy (spadek wartości szacunkowego ruchu o 299 201).
Ciekawe i warte odnotowania spadki
matras.pl – pozycja 7 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 72 000 (-51,96%).
gino-rossi.com – pozycja 9 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 39 000 (-46,22%).
stylowebuty.pl – pozycja 11 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 5 900 (-42,75%).
legolas.pl – pozycja 13 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 8 700 (-37,03%).
superkoszyk.pl – pozycja 15 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (-32,66%).
upolujebooka.pl – pozycja 28 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 14 000 (-20,84%).
perfumeria.pl – pozycja 29 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 4 500 (-17,85%).
merlin.pl – pozycja 34 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 48 000 (-15,2%).
Metodologia powstania rankingu
Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2019 do SIERPNIA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.
Dodaj serwis!
Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!
Komentarze
Jedna wypowiedź
Ciekawe zestawienie. U mnie na blogu od wielu miesięcy duży wzrost. Co cieszy mnie bardzo, ponieważ już w pełni zrezygnowałem z dawniej stosowanych technik SEO, które już nie są ważne dla Google(np. katalogowanie, budowanie nieciekawego zaplecza seo itp.)
Czy masz świadomość, w jaki sposób móc podnosić pozycję własnej strony w internecie? Jeżeli nie, to niniejszy tekst został przyszykowany specjalnie z myślą o Tobie! W poniższym artykule przedyskutujemy kilka podstawowych etapów, które pomogą Ci zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarkach online. Dowiesz się, czym jest optymalizacja dla wyszukiwarek, jak funkcjonuje, jakie metody są najbardziej
Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, usługa pozycjonowania może być niezbędna. Takie działania niestety generują koszty. Informacje na temat cen usług SEO pomogą Ci świadome podjąć decyzje, we właściwy sposób zainwestować środki na zwiększenie widoczności firmy w sieci. Od czego więc uzależniona jest cena pozycjonowania? Czynniki
Przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej można zacząć praktycznie od zaraz, jeśli oczywiście macie do tego odpowiednią wiedzę. Wiele firm nie czuje się na tyle wyuczonych do tego zadania, więc zatrudniają agencje SEO. Jeśli jednak robicie to na własną rękę, to ogromnie ważne jest to, abyście znali wszelkie pojęcia w tym zakresie. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne
Czy pozycjonowanie faktycznie może przynieść Twojej firmie nowych klientów, czy też jest tylko biznesową modą? Jak to w praktyce wygląda i czy pozycjonowanie może zastąpić inne formy marketingu internetowego? Spójrzmy na sprawę bliżej. Co to jest pozycjonowanie? Pozycjonowanie to proces działań przeprowadzanych zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią, którego celem jest uzyskanie
Widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Część uwagi należy poświęcić technicznym aspektom, skupiając się na kodzie źródłowym czy też właściwościach domeny. Nie do przecenienia są też odpowiednie linki. Absolutnie fundamentalną rolę odgrywają jednak treści. Dowiedz się, jak mogą one wpłynąć na pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie stron a bieżąca zawartość Gdy rozpoczyna się kampania
Polskie firmy działające w sektorze handlu e-commerce, chcąc utorować sobie drogę do zachodnich rynków i ich zamożnych konsumentów, często celują w strategię rozszerzania swojej działalności na rynek niemiecki. Niemcy – jako jeden z najważniejszych partnerów gospodarczych Polski – okazują się być kierunkiem atrakcyjnym nie tylko pod kątem możliwości nabywczych tamtejszych klientów, ale również ze względu
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Akceptujęwięcej informacji
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Komentarze
Jedna wypowiedźCiekawe zestawienie. U mnie na blogu od wielu miesięcy duży wzrost. Co cieszy mnie bardzo, ponieważ już w pełni zrezygnowałem z dawniej stosowanych technik SEO, które już nie są ważne dla Google(np. katalogowanie, budowanie nieciekawego zaplecza seo itp.)