Prasówka SEO/e-commerce #12
W tej prasówce nazbierało się trochę „dużych” newsów – Google na celowniku władz USA oraz dwa raporty dotyczące e-commerce w Europie.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Amazon to największy amerykański pracodawca w Polsce
- 2 Google objaśnia, które podstrony warto usunąć
- 3 Google na celowniku władz USA w kontekście zapobiegania działaniom monopolizacyjnym
- 4 Niemal 1/4 europejskiego e-commerce to handel międzynarodowy
- 5 65% sprzedawców internetowych w Europie musi polegać na pożyczkach finansowych
Amazon to największy amerykański pracodawca w Polsce
Według raportu przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce (AmCham) oraz KPMG Amazon znajduje się na pierwszej pozycji, jeśli chodzi o amerykańskich pracodawców w Polsce, zatrudniając 16 000 osób. Jednocześnie jest także trzecim amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Tak imponujące rezultaty gigantowi e-commerce udało się osiągnąć w zaledwie 6 lat, odkąd zaczął działalność w Polsce.
Z pełnym raportem możesz zapoznać się tutaj.
Google objaśnia, które podstrony warto usunąć
Na ostatnim Google Webmaster Hangouts John Mueller wyjaśnił, które strony z niskim ruchem można wyłączyć z indeksu. Oprócz tego poruszył kwestię dotyczącą witryn z wieloma podstronami (np. takimi, które publikują liczne newsy). Czy podstrony o małym ruchu Google interpretuje jako te o niskiej jakości i dlatego warto się ich pozbyć?
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, przejdź tutaj.
Google na celowniku władz USA w kontekście zapobiegania działaniom monopolizacyjnym
Władze USA chcą ograniczyć monopol Google na rynku wyszukiwarek internetowych. Przedstawiciele rządu chcą, aby gigant z Kalifornii dawał użytkownikom przeglądarki Google Chrome oraz urządzeń na Androidzie alternatywy, jeżeli chodzi o wyszukiwarkę. Mówi się także, że przedstawiciele DuckDuckGo (konkurencyjnej przeglądarki, która często krytykowała działania Google) współpracują z władzami Stanów Zjednoczonych w prowadzeniu dochodzenia.
Przejdź tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Niemal 1/4 europejskiego e-commerce to handel międzynarodowy
Całkowity transgraniczny rynek e-commerce (z wyłączeniem branży podróżniczej) w Europie osiągnął w 2019 roku obroty w wysokości 108,75 mld euro. Stanowi to wzrost o 14,4% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Udział transakcji transgranicznych stanowi 23,55% całkowitej sprzedaży online w Europie, co jest zbliżone do sytuacji z roku ubiegłego. Liczby te pochodzą z badania przeprowadzonego przez Cross-Border Commerce Europe.
Sporządzono dzięki temu listę największych firm handlu elektronicznego w Europie, koncentrując się na wynikach transgranicznych. W tym roku Ikea Group zajmuje najwyższą pozycję w rankingu TOP 500 Cross-Border Retail Europe. Szwedzki detaliczny sprzedawca mebli osiągnął w 2019 roku przychody transgraniczne w wysokości 4,6 mld euro.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z oficjalnego źródła.
65% sprzedawców internetowych w Europie musi polegać na pożyczkach finansowych
W ciągu ostatnich dwóch lat dwie trzecie sprzedawców internetowych w Europie potrzebowało dodatkowych środków finansowych. Warto zaznaczyć, że pożyczki pobierane po wybuchu epidemii nie są tutaj uwzględnione! Handlowcy internetowi najbardziej potrzebują pożyczki na zakup sprzętu. Przedsiębiorstwa e-commerce generują oczywiście ogromne dochody, jednak ponoszą także duże koszty. Niestety, niewielu sprzedawców internetowych w Europie jest w stanie samodzielnie je pokryć.
Pełny raport dotyczący tej kwestii możesz pobrać tutaj.
Komentarze