Prasówka SEO/e-commerce #13
W tej prasówce ciekawe newsy – nowy czynnik rankingowy od Google oraz 3 interesujące raporty.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Google wprowadza nowy czynnik rankingowy
- 2 Facebook Messenger będzie pozwalał na udzielanie odpowiedzi klientom
- 3 Nowy raport od Google na temat spamu internetowego
- 4 Więcej niż połowa transakcji w Europie napotyka błędy na etapie rozliczenia
- 5 Raport – większość marek nie wykorzystuje dużego potencjału wiadomości tekstowych w marketingu
Google wprowadza nowy czynnik rankingowy
Cumulative Layout Shift (CLS) to metryka od Google, która ma na celu pomiar pewnego czynnika związanego z user experience. Ogólnie rzecz biorąc, CLS bierze pod uwagę wizualną stabilność strony, na którą wpływają zmiany czcionek, dynamicznie wprowadzany content, czy video oraz obrazy bez określonej z góry rozdzielczości. Choć Cumulative Layout Shift funkcjonuje już od jakiegoś czasu, to w 2021 roku ma stać się czynnikiem rankingowym.
Więcej na temat CLS możesz dowiedzieć się tutaj.
Facebook Messenger będzie pozwalał na udzielanie odpowiedzi klientom
Facebook wprowadza aktualizację, dzięki której firmy będą mogły wykorzystywać Messengera, aby komunikować się z klientami i odpowiadać na ich zapytania. Wiadomości te będą przechowywane w innej kategorii, aby zapobiec przypadkowemu udzieleniu odpowiedzi z prywatnego konta.
Przejdź tutaj, aby zapoznać się z oficjalnym komunikatem.
Nowy raport od Google na temat spamu internetowego
Jak co roku Google publikuje raport związany z wysiłkami podejmowanymi w celu zwalczania spamu internetowego. Według jego autorów 99% wyszukiwań w Google jest wolne od spamu. Oto kilka innych ciekawych statystyk:
- W 2019 roku Google otrzymało prawie 230 000 zgłoszeń dotyczących spamu w wyszukiwarkach i był w stanie podjąć działania w odniesieniu do 82% z nich.
- Zespół Google zajmujący się spamem odkrywa codziennie 25 miliardów spamowych stron, które są filtrowane z indeksu wyników wyszukiwania Google.
- Wysiłki Google pozwoliły zmniejszyć spam generowany przez użytkowników, który w 2018 roku został zredukowany o 80%, a w 2019 nie wzrósł.
Więcej danych z raportu możesz znaleźć tutaj.
Więcej niż połowa transakcji w Europie napotyka błędy na etapie rozliczenia
Stripe przeprowadził analizę tego, jak wygląda stan rozliczeń w przypadku zakupów internetowych w Europie. W badaniu ujęto 450 sklepów z 7 krajów naszego kontynentu. Okazało się, że 58% transakcji napotykało przynajmniej 3 podstawowe błędy. Najczęstsze z nich to:
- Brak automatycznej weryfikacji numeru karty po jej wprowadzeniu – 42%.
- Brak klawiatury numerycznej do wprowadzania numerów kart w urządzeniach przenośnych –– 29%.
- Zezwolenie na składanie transakcji z nieprawidłowymi numerami kart lub datami ważności –39%.
Aby zapoznać się z całym raportem, przejdź tutaj.
Raport – większość marek nie wykorzystuje dużego potencjału wiadomości tekstowych w marketingu
Więcej niż 50% konsumentów chce, aby marki komunikowały się z nimi za pomocą wiadomości tekstowych (chodzi o SMS-y, a nie wiadomości wysyłane na platformach społecznościowych). Jednocześnie tylko 29% sprzedawców detalicznych wykorzystuje SMS-y w marketingu oraz w przypadku obsługi klienta. To duży błąd, gdyż omawiany kanał nie jest kosztowny we wprowadzeniu i utrzymaniu, a zapewnia świetny współczynnik odpowiedzi.
Więcej na temat tego, jak SMS marketing może pomóc Ci w sprzedaży, dowiesz się tutaj.
Komentarze