Prasówka SEO/e-commerce #19
W tej prasówce kilka ciekawych analiz dotyczących aplikacji mobilnych, Facebooka oraz serwisu Allegro. Oprócz tego parę nowinek od Google.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Raport: popularność aplikacji mobilnych rośnie
- 2 Najbardziej lajkowane posty na Facebooku niekoniecznie są przy tym najpopularniejsze
- 3 Google wprowadza płatną, ulepszoną wersję Google Moja Firma
- 4 Allegro – co najczęściej kupowaliśmy na początku epidemii?
- 5 Termin przeniesienia wszystkich stron do mobile first indexing przesunięty do marca 2021
Raport: popularność aplikacji mobilnych rośnie
Pobieramy coraz więcej aplikacji i spędzamy na nich więcej czasu, jak podaje raport przygotowany przez App Annie. Analiza wzięła pod uwagę rozwój rynku aplikacji w ciągu ostatnich 5 lat. Oto kilka najciekawszych informacji:
- W 2019 roku przeciętny użytkownik na świecie miał zainstalowane 93 aplikacje na swoim telefonie i regularnie korzystał z 41 z nich, podczas gdy liczby te wynosiły odpowiednio 85 i 35 w 2015
- Konkurencja wzrosła – topowe aplikacje nie generują już aż tak dużego odsetka całościowego czasu spędzonego w aplikacjach, jak 5 lat temu.
- W 2019 roku użytkownicy spędzali średnio 3,1 godziny dziennie w aplikacjach w porównaniu do 2,1 godziny 5 lat temu.
Z całym raportem możesz zapoznać się tutaj.
Najbardziej lajkowane posty na Facebooku niekoniecznie są przy tym najpopularniejsze
Jak podaje John Hegeman, Facebook’s Head of News Feed, wpisy na Facebooku, które generują największy engagement rate (liczba polubień, komentarzy, udostępnienia), zwykle są widoczne tylko przez stosunkowo niewielką liczbę osób. Hegeman udzielił tego wyjaśnienia po tym, jak jeden z dziennikarzy z New York Times zarzucił, jakoby Facebook w USA celowo promował posty z pewnych źródeł, przez co osiągają one duży engagement rate, a co za tym idzie (domniemanie), są jednocześnie widziane przez mnóstwo osób.
Dyskusję na Twitterze możesz znaleźć tutaj:
1/6 Some important things to consider about these lists. This isn’t a criticism of your analysis, because you’re working with accurate engagement data from @CrowdTangle. But these lists don’t represent what most people see on FB.
— John Hegeman (@johnwhegeman) 20 lipca 2020
Google wprowadza płatną, ulepszoną wersję Google Moja Firma
Google zaczyna oferować tzw. Google Guaranteed certification. Koszt nabycia tej usługi ma zaczynać się od 50$ miesięcznie. W jej skład wchodzi ulepszony profil, który ma być wyróżniony przez specjalną odznakę. Sama opcja jest obecnie w fazie testów.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Allegro – co najczęściej kupowaliśmy na początku epidemii?
Jako że z powodu epidemii spora część pracowników umysłowych rozpoczęła pracę zdalną, na omawianej platformie zauważalnie wzrosło zapotrzebowanie na meble biurowe, czy artykuły papiernicze. Wraz ze znoszeniem obostrzeń popyt na te produkty spadł. Ciekawym trendem był także zauważalny wzrost zapotrzebowania na drożdże piekarskie, co oczywiście wzięło się z tego, że wiele osób postanowiło przygotowywać podstawowe produkty spożywcze w domu.
Więcej danych na ten temat możesz znaleźć tutaj.
Termin przeniesienia wszystkich stron do mobile first indexing przesunięty do marca 2021
W marcu tego roku Google ogłosiło, że mobile first indexing ma objąć wszystkie witryny we wrześniu 2020. Cel ten został jednak postawiony jeszcze przed wprowadzeniem licznych obostrzeń z powodu epidemii na całym świecie. Firma zdaje jednak sobie sprawę, że ostatni rozwój wydarzeń jest bardzo problematyczny dla praktycznie wszystkich, dlatego daje więcej czasu na dostosowanie się do planowanych zmian.
Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.
Komentarze