Prasówka SEO/e-commerce #25
W tej prasówce kilka ważnych informacji dotyczących Google oraz parę ciekawych wydarzeń na naszym rynku e-commerce.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Raportowanie w Google Search Console będzie opóźnione z powodu nieznanego problemu
Google potwierdziło, że Google Search Console doświadcza obecnie pewnych problemów dotyczących aktualizowania Raportu Stan w indeksie (Index Coverage report). Raport Stan w indeksie pokazuje, które podstrony na witrynie zostały zaindeksowane oraz jakie ewentualne komplikacje mogły wystąpić podczas tego procesu. Na szczęście problem ten nie wpływa na to, jak algorytmy indeksują, crawlują i rankingują same strony internetowe.
Trudno powiedzieć, kiedy Google naprawi dany problem, gdyż już w przeszłości kwestia aktualizacji raportowania w Google Search Console była wielokrotnie odkładana na później.
Komunikat od Google na Twitterze w omawianej sprawie:
We're currently experiencing longer than usual delays in the Search Console Index Coverage report. This only affects reporting, not crawling, indexing, or ranking of websites. We'll update here once this issue is resolved. Thanks for your patience!
— Google Webmasters (@googlewmc) 14 września 2020
Google wprowadza metody, które zapobiegną wandalizmowi w wynikach wyszukiwania
Google rozwija kolejne rozwiązania, które mają zagwarantować najwyższą jakość rezultatów wyników wyszukiwania. Oprócz tego firma przedstawiła, jak już teraz dba o dostarczanie wiarygodnych informacji. Google zatrudnia pracowników, którzy są odpowiedzialni za monitorowanie obecnych najważniejszych wydarzeń światowych jak kryzysy, katastrofy naturalne, czy rozwój obecnej pandemii. Zespół ten nazywa się The Intelligence Desk. Zbierając informacje na tego typu tematy analizuje się, jakie kreują się narracje (np. mniej lub bardziej trafne porady na temat tego, jak nie zarazić się SARS-CoV-2). Na podstawie takich analiz tworzy się raporty, dzięki którym Google stale poprawia swoje funkcjonowanie.
Choć informacje zawarte w Knowledge Graph w dużym stopniu pobierane są automatycznie, to jednak w przypadku ważnych tematów jak choćby obecna pandemia, Google aktywnie współpracuje z różnymi organizacjami, aby dostarczać sprawdzonych informacji.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Allegro wchodzi na giełdę
Największy gigant e-commerce w Polsce planuje jeszcze w tym roku (dokładna data nie jest znana) wyemitować 10% udziałów o wartości 1 mld złotych. Jako że firma jest wyceniana na 44-53 mld złotych jej pojawienie się na giełdzie byłoby największym debiutem w historii GPW. Allegro od razu wyprzedziłoby obecnego lidera CD Projekt, który jest wyceniany na 40 mld złotych. Warto też zaznaczyć, że firma nie będzie wypłacać dywidendy. Jej celem jest zatrzymanie pieniędzy w spółce, aby wykorzystać je do rozwoju w zależności od pojawiających się okazji rynkowych.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
InPost wprowadza paczkomaty InDoor
Popularne paczkomaty InPostu (których to jest już ponad 7 000) stawiane są w sumie zawsze na zewnątrz. Niedługo się to zmieni, gdyż firma wprowadza paczkomaty InPost, które znajdą swoje miejsce w biurowcach, galeriach handlowych oraz innych większych obiektach usługowych oraz mieszkalnych. Nowe paczkomaty będą w stanie funkcjonować 24/7 lub tylko w określonych godzinach, jeśli będzie tego wymagać nieruchomość, w której się znajdują.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Komentarze