Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #29

W tej prasówce krótka wzmianka o Allegro, a reszta w zasadzie tylko o Google 😊

A co zatem w tej prasówce?

Rośnie popularność Allegro Lokalnie

Allegro Lokalnie to serwis, który został uruchomiony w sierpniu 2019 roku. Stworzono go z myślą o osobach, które okazjonalnie sprzedają zwykle używane towary. Platforma stara się wyróżnić przede wszystkim wygodnymi opcjami płatniczymi i świetnym poziomem obsługi klienta. Nie bez znaczenia jest także bezpieczeństwo, gdyż Allegro Lokalnie pozwala bez obaw dokonywać transakcji nawet na 10 000 złotych. Od 4 grudnia tego roku użytkownicy mogą nawet wysyłać paczki za pośrednictwem InPost na preferencyjnych warunkach.

Najpopularniejsza kategoria na platformie to gaming, który odpowiada za ponad 15% sprzedaży. Tuż za tą sekcją plasują się akcesoria fotograficzne, a trzecie miejsce to urządzenia elektroniczne. Allegro Lokalnie w ciągu roku zyskało dużą popularność i znalazło się w TOP 10 najważniejszych platform e-commerce w Polsce według badania Gemius.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Najważniejsze trendy wyszukiwania Google 2020

Google opublikowało zestawienie najpopularniejszych zapytań z podziałem na poszczególne państwa, jak i w skali Polski. Zacznijmy zatem od naszego kraju. Najszybciej zyskującymi na popularności tematami były oczywiście te związane z koronawirusem – w TOP 5 znalazły się takie frazy jak Koronawirus, Koronawirus w Polsce, Koronawirus porady. Polityka USA także nie była nam obojętna, bowiem zapytanie Wybory USA uplasowało się na trzecim miejscu.

Epidemia odbiła się także na zapytaniach Jak zrobić. Najpopularniejsze z nich to Jak zrobić płyn antybakteryjny oraz Jak zrobić maseczkę bez szycia. Z racji konieczności pozostawania w domu interesowało nas także Jak zrobić drożdże oraz Jak zrobić zakwas na chleb.

W skali świata podobnie największe zainteresowanie generowały Coronavirus oraz Election Results a z newsów także Iran i Beirut. Jeśli chodzi o gry, internauci najczęściej wprowadzali zapytania dotyczące Among US oraz Fall Guys: Ultimate Knockout. Spośród filmów TOP 3 to Parasite, 1917 oraz Black Panther. Na 4 miejscu uplasowało się z kolei polskie 365 Dni.

Z całym zestawieniem, tematycznym filmem oraz quizem związanym z trendami zapytań 2020 możesz zapoznać się tutaj.

 

Tego szukaliśmy w 2020 roku

 

Google opublikowało FAQ dotyczące Page Vitals i Page Experience

Core Web Vitals (Podstawowe Wskaźniki Internetowe) to zestaw metryk, które pozwalają ocenić, jak prezentuje się user experience na stronie. Google odpowiedziało na kilka pytań związanych z tą kwestią. Oto najważniejsze informacje:

  • Google nie bierze pod uwagę technologii zastosowanych na stronie czy jej architektury podczas oceniania Core Web Vitals – najważniejsze jest po prostu końcowe user experience.
  • Istnieje wysoka szansa, że strony AMP są bardzo dobrze przygotowane na nadchodzącą aktualizację Page Experience i będą w stanie zapewnić świetne UX.
  • Przystosowanie strony do mobile nie jest równoznaczne z zapewnieniem świetnego doświadczenia użytkownika na tych urządzeniach.

Z całym FAQ możesz zapoznać się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *