26 narzędzi SEO dla e-commerce managerów
Jeśli jesteś e-commerce managerem, musisz mieć ciągle na uwadze wiele spraw. Zależy Ci na jak najlepszych wynikach i efektywności. Do tak odpowiedzialnych zadań potrzebne Ci są oczywiście odpowiednie narzędzia.
Oczywiste jest, że nie masz czasu przetestować ich wszystkich. W tym artykule znajdziesz dlatego 26 sprawdzonych narzędzi SEO, które na pewno przydadzą Ci się w pracy.
Analityka i analiza widoczności
1. Google Analytics
Podstawowe narzędzie od Google do analityki internetowej. Pozwala w szczegółowy sposób analizować ruch na stronie internetowej. Wyciągnięte w ten sposób dane dostarczają ważnych informacji odnośnie efektywności Twoich działań.
2. Google Search Console
Platforma diagnostyczna od Google (wcześniej Webmaster Tools). Pozwala na uporządkowaną analizę takich kwestii jak choćby indeksowanie Twojego sklepu. Dzięki temu narzędziu zobaczysz jak robot Google „widzi” Twój sklep.
3. SEMSTORM
Posiada funkcje które pozwalają na analizę widoczności strony, analizę i dobór fraz kluczowych, analizę konkurencji w SERP-ach oraz Adwords i wiele więcej. Wszystkie dane zdobywane przez SEMSTORM są generowane w czasie rzeczywistym.
4. Senuto
Inne sprawdzone na polskim rynku narzędzie. Jego funkcjonalności dzielą się na trzy główne obszary: baza słów kluczowych, analiza widoczności oraz monitoring pozycji. Senuto obsługuje także nieograniczoną liczbę języków i pozwala na analizę fraz na innych rynkach.
5. Surferseo
Narzędzie stworzone przez zespół Polaków. Pozwala na analizę +40 najlepszych stron na dane zapytanie/słowo kluczowe w Google. Dostarcza dzięki temu wartościowych informacji o ich wspólnych cechach.
6. Google Trends
Google Trends pokazuje, jak często dany termin jest wprowadzany do wyszukiwarki Google na przestrzeni czasu. Narzędzie pozwala także na porównywanie wybranych trendów oraz bardziej szczegółową analizę popularności danych haseł – np. ze względu na województwo.
Analiza słów kluczowych
7. Planer słów kluczowych
Niezbędne narzędzie dla każdego w branży SEO. Pozwala odkrywać terminy, które generują wystarczająco dużo zapytań Google. Pomaga także znajdować synonimy i odmiany niszowych słów kluczowych.
8. Answer The Public
Świetne i do tego darmowe narzędzie. Służy w zasadzie do wyszukiwania słów kluczowych, ale pomaga także generować pomysły dotyczące treści w oparciu o dane słowo kluczowe. Same wyniki można zwizualizować w przystępnej graficznej formie.
9. Keywords Everywhere
Rozszerzenie Keywords Everywhere można zainstalować na przeglądarkach Chrome lub Firefox. Pokazuje ono miesięczny wolumen wyszukiwania, koszt PPC i konkurencyjność słów kluczowych na przeglądanych stronach internetowych.
10. Keyword Tool
Keyword Tool pozycjonuje się jako alternatywa dla Planera Słów Kluczowych. Pomaga wygenerować ponad 750+ słów kluczowych z funkcji autouzupełniania Google. Współpracuje z 129 domenami Google i 83 językami. Korzystając z narzędzia słów kluczowych, możesz uzyskać wgląd w zachowania użytkowników trendy wyszukiwania.
Analiza linków
11. Ahrefs
Jedno z ulubionych narzędzi wśród specjalistów ds. marketingu internetowego. Ahrefs daje Ci wszystko, co potrzebne do śledzenia backlinków i słów kluczowych. Ponadto, możesz przyjrzeć się działaniom konkurencji.
12. Majestic
Majestic jest doskonałym narzędziem, które może być wykorzystywane do analizy katalogu linków zwrotnych Twojej strony, jak i każdej innej. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, możesz zbadać jej backlinki i wygenerować potencjalne dobre źródła linków, które mogą pomóc Twojemu sklepowi internetowemu zwiększyć pozycję w rankingach.
Optymalizacja
13. Screaming Frog SEO Spider
Narzędzie to jest website crawlerem, które pozwala przeanalizować kluczowe elementy strony i określić jej techniczne właściwości. Niektóre funkcje są darmowe, choć istnieją także dodatkowe płatne.
14. Clusteric
Clusteric rozwiązuje problemy związane z analizą ogromnej ilości danych, różnorodnością parametrów i informacji pochodzących z licznych źródeł. Dzięki niemu SEO jest łatwiejsze, szybsze i zautomatyzowane.
15. Narzędzie do testowania danych strukturalnych
Dane strukturalne pomagają Google lepiej zrozumieć zawartość strony. Wspomniane narzędzie pomaga sprawdzić istnienie i poprawność takich danych na wybranej domenie.
16. Google Mobile Friendly Test
Trwający mniej niż minutę test pozwoli Ci sprawdzić dostosowanie Twojego sklepu pod mobile. Oprócz tego generowana jest także lista wszelkich problemów, jakie mogły wystąpić podczas ładowania sklepu.
17. Google PageSpeed Insights
Szybkość ładowania sklepu ma duży wpływ na pozycjonowanie. Opisywane narzędzie od Google pozwala sprawdzić szybkość ładowania, wykryć problemy oraz sugeruje sposoby ich naprawy.
18. GTmetrix
GTmetrix to także sprawdzone narzędzie, które daje Ci wgląd w to, jak dobrze Twoja witryna się ładuje. Oprócz tego dostarcza praktycznych zaleceń, jak ją zoptymalizować.
Unikalność treści
19. Plagiarism Checker
Darmowe narzędzie do analizy unikalności treści. Testowałem je osobiście i daje dość poprawne rezultaty, jednak daleko mu do takiej dokładności, jakie ma kolejne narzędzie w naszym zestawieniu.
20. Copyscape
Zdecydowanie lider w swojej branży. Korzystanie z Copyscape jest jednak płatne. Niemniej jednak 10$ pozwala i tak na sprawdzenie dużych ilości tekstów.
21. Siteliner
Siteliner jest bezpłatnym narzędziem, które pozwoli Ci przeanalizować swoją stronę pod kątem potencjalnej wewnętrznej duplikacji treści, co pozwoli Ci uniknąć pogorszenia swojego rankingu. Oprócz tego znajdziesz tutaj inne funkcje znajdujące np. niedziałające linki.
Zmiany w algorytmie Google
22. MozCast
MozCast to niejako SEO raport pogodowy pokazujący turbulencje w algorytmie Google. Im bardziej „gorąca i burzliwa” pogoda, tym bardziej zmieniły się rankingi Google w ostatnim czasie.
Na Moz możesz znaleźć także archiwum wszystkich większych zmian w algorytmie Google.
23. Algoroo
Narzędzie monitoruje około 17 000 słów kluczowych do 100 pozycji wyszukiwania i analizuje je pod kątem wahań. Dodawany jest zarówno ruch ujemny, jak i dodatni, aby stworzyć jedną metrykę strumienia SERP, który jest nazywany „roo”. Wysoka wartość roo wskazuje na dużą zmienność wyników wyszukiwania Google. Niska wartość roo ma miejsce zazwyczaj w zwykły dzień, kiedy to zapewne nie dochodziło do żadnych większych zmian w algorytmach Google.
Inne
24. SEOquake
SEOquake posiada w zasadzie takie same funkcje do analizy SEO, jak wiele innych mu podobnych rozwiązań. Różnica jest jednak taka, że omawiane narzędzie działa jako rozszerzenie do przeglądarki. Dzięki niemu możesz dlatego bardzo szybko przeprowadzić prosty audyt SEO, czy też przeanalizować wewnętrzne i zewnętrzne linki.
25. Httpstatus
Popularne narzędzie do masowego sprawdzania statusu HTTP, przekierowań oraz nagłówków. Możesz użyć go do łatwego sprawdzenia kodów stanu http i łańcuchów przekierowań zwracanych przez serwer w odpowiedzi na żądanie URL.
26. Archive
Biblioteka całego Internetu. Serwis ma na celu przechowanie i zarchiwizowanie jak największej ilości treści, jakie znalazły się w sieci. Możesz skorzystać z tego narzędzia, gdy będziesz chciał sprawdzić, czy dana domena nie ma podejrzanej historii. Tak naprawdę samo Google poradziło, że warto wykorzystać ten sposób, choć oczywiście metoda ta nie jest w pełni wystarczająca.
Podsumowanie
Oto lista 26 przydatnych narzędzi SEO. Na pewno przydadzą się one do różnych zadań. Zdecyduj sam, z których z nich będziesz korzystał.
Komentarze
6 wypowiedzi:Do tego zestawu dodałbym softy od Nepteak – Spider i Checker, wprawdzie nie są idealne, mają swoje wady, ale to solidna porcja oprogramowania.
Przeczytałem o 26 narzędziach i pomyślałem, że po co komu aż tyle tego. A potem patrzę i faktycznie wszystkich ich używam w codziennej pracy. Najczęściej jest to Ahrefs, Semstorm i Analytics. W głównej mierze analiza z tych 3 narzędzi pozwala objąć większość prac związanych ze stroną.
Ciekawa lista narzędzi SEO. Słyszałem o wielu z nich, ale znowu dowiedziałem się o kolejnych. Dzięki!
Do analizy słów kluczowych polecam narzędzie Ubersuggest.
Dobrym narzędziem jest także Woorank., szczególnie ich wtyczka do Chrome.
To jest mega przydatne jeśli porównujesz swoją stronę z konkurencją – pozwala na szybko przeanalizować stronę.
sporo dobrych narzędzi, sama szukałam wiele darmowych alternatyw, ale ostatecznie i tak wolę komuś zlecić konkretne działania, zwłaszcza, jeśli chodzi o marketing szeptany 😀