26 narzędzi SEO dla e-commerce managerów

26 narzędzi SEO dla e-commerce managerów

Jeśli jesteś e-commerce managerem, musisz mieć ciągle na uwadze wiele spraw. Zależy Ci na jak najlepszych wynikach i efektywności. Do tak odpowiedzialnych zadań potrzebne Ci są oczywiście odpowiednie narzędzia.

Oczywiste jest, że nie masz czasu przetestować ich wszystkich. W tym artykule znajdziesz dlatego 26 sprawdzonych narzędzi SEO, które na pewno przydadzą Ci się w pracy.

Analityka i analiza widoczności

1. Google Analytics

Podstawowe narzędzie od Google do analityki internetowej. Pozwala w szczegółowy sposób analizować ruch na stronie internetowej. Wyciągnięte w ten sposób dane dostarczają ważnych informacji odnośnie efektywności Twoich działań.

2. Google Search Console

Platforma diagnostyczna od Google (wcześniej Webmaster Tools). Pozwala na uporządkowaną analizę takich kwestii jak choćby indeksowanie Twojego sklepu. Dzięki temu narzędziu zobaczysz jak robot Google „widzi” Twój sklep.

Google Search Console

3. SEMSTORM

Posiada funkcje które pozwalają na analizę widoczności strony, analizę i dobór fraz kluczowych, analizę konkurencji w SERP-ach oraz Adwords i wiele więcej. Wszystkie dane zdobywane przez SEMSTORM są generowane w czasie rzeczywistym.

SEMSTORM

4. Senuto

Inne sprawdzone na polskim rynku narzędzie. Jego funkcjonalności dzielą się na trzy główne obszary: baza słów kluczowych, analiza widoczności oraz monitoring pozycji. Senuto obsługuje także nieograniczoną liczbę języków i pozwala na analizę fraz na innych rynkach.

5. Surferseo

Narzędzie stworzone przez zespół Polaków. Pozwala na analizę +40 najlepszych stron na dane zapytanie/słowo kluczowe w Google. Dostarcza dzięki temu wartościowych informacji o ich wspólnych cechach.

6. Google Trends

Google Trends pokazuje, jak często dany termin jest wprowadzany do wyszukiwarki Google na przestrzeni czasu. Narzędzie pozwala także na porównywanie wybranych trendów oraz bardziej szczegółową analizę popularności danych haseł – np. ze względu na województwo.

Analiza słów kluczowych

7. Planer słów kluczowych

Niezbędne narzędzie dla każdego w branży SEO. Pozwala odkrywać terminy, które generują wystarczająco dużo zapytań Google. Pomaga także znajdować synonimy i odmiany niszowych słów kluczowych.

8. Answer The Public

Świetne i do tego darmowe narzędzie. Służy w zasadzie do wyszukiwania słów kluczowych, ale pomaga także generować pomysły dotyczące treści w oparciu o dane słowo kluczowe. Same wyniki można zwizualizować w przystępnej graficznej formie.

AnswerThePublic

9. Keywords Everywhere

Rozszerzenie Keywords Everywhere można zainstalować na przeglądarkach Chrome lub Firefox. Pokazuje ono miesięczny wolumen wyszukiwania, koszt PPC i konkurencyjność słów kluczowych na przeglądanych stronach internetowych.

10. Keyword Tool

Keyword Tool pozycjonuje się jako alternatywa dla Planera Słów Kluczowych. Pomaga wygenerować ponad 750+ słów kluczowych z funkcji autouzupełniania Google. Współpracuje z 129 domenami Google i 83 językami. Korzystając z narzędzia słów kluczowych, możesz uzyskać wgląd w zachowania użytkowników trendy wyszukiwania.

Analiza linków

11. Ahrefs

Jedno z ulubionych narzędzi wśród specjalistów ds. marketingu internetowego. Ahrefs daje Ci wszystko, co potrzebne do śledzenia backlinków i słów kluczowych. Ponadto, możesz przyjrzeć się działaniom konkurencji.

Ahrefs

12. Majestic

Majestic jest doskonałym narzędziem, które może być wykorzystywane do analizy katalogu linków zwrotnych Twojej strony, jak i każdej innej. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, możesz zbadać jej backlinki i wygenerować potencjalne dobre źródła linków, które mogą pomóc Twojemu sklepowi internetowemu zwiększyć pozycję w rankingach.

Optymalizacja

13. Screaming Frog SEO Spider

Narzędzie to jest website crawlerem, które pozwala przeanalizować kluczowe elementy strony i określić jej techniczne właściwości. Niektóre funkcje są darmowe, choć istnieją także dodatkowe płatne.

14. Clusteric

Clusteric rozwiązuje problemy związane z analizą ogromnej ilości danych, różnorodnością parametrów i informacji pochodzących z licznych źródeł. Dzięki niemu SEO jest łatwiejsze, szybsze i zautomatyzowane.

Clusteric

15. Narzędzie do testowania danych strukturalnych

Dane strukturalne pomagają Google lepiej zrozumieć zawartość strony. Wspomniane narzędzie pomaga sprawdzić istnienie i poprawność takich danych na wybranej domenie.

16. Google Mobile Friendly Test

Trwający mniej niż minutę test pozwoli Ci sprawdzić dostosowanie Twojego sklepu pod mobile. Oprócz tego generowana jest także lista wszelkich problemów, jakie mogły wystąpić podczas ładowania sklepu.

17. Google PageSpeed Insights

Szybkość ładowania sklepu ma duży wpływ na pozycjonowanie. Opisywane narzędzie od Google pozwala sprawdzić szybkość ładowania, wykryć problemy oraz sugeruje sposoby ich naprawy.

PageSpeed Insights

18. GTmetrix

GTmetrix to także sprawdzone narzędzie, które daje Ci wgląd w to, jak dobrze Twoja witryna się ładuje. Oprócz tego dostarcza praktycznych zaleceń, jak ją zoptymalizować.

Unikalność treści

19. Plagiarism Checker

Darmowe narzędzie do analizy unikalności treści. Testowałem je osobiście i daje dość poprawne rezultaty, jednak daleko mu do takiej dokładności, jakie ma kolejne narzędzie w naszym zestawieniu.

20. Copyscape

Zdecydowanie lider w swojej branży. Korzystanie z Copyscape jest jednak płatne. Niemniej jednak 10$ pozwala i tak na sprawdzenie dużych ilości tekstów.

21. Siteliner

Siteliner jest bezpłatnym narzędziem, które pozwoli Ci przeanalizować swoją stronę pod kątem potencjalnej wewnętrznej duplikacji treści, co pozwoli Ci uniknąć pogorszenia swojego rankingu. Oprócz tego znajdziesz tutaj inne funkcje znajdujące np. niedziałające linki.

Zmiany w algorytmie Google

22. MozCast

MozCast to niejako SEO raport pogodowy pokazujący turbulencje w algorytmie Google. Im bardziej „gorąca i burzliwa” pogoda, tym bardziej zmieniły się rankingi Google w ostatnim czasie.

Na Moz możesz znaleźć także archiwum wszystkich większych zmian w algorytmie Google.

MozCast - The Google Algorithm Weather Report

23. Algoroo

Narzędzie monitoruje około 17 000 słów kluczowych do 100 pozycji wyszukiwania i analizuje je pod kątem wahań. Dodawany jest zarówno ruch ujemny, jak i dodatni, aby stworzyć jedną metrykę strumienia SERP, który jest nazywany „roo”. Wysoka wartość roo wskazuje na dużą zmienność wyników wyszukiwania Google. Niska wartość roo ma miejsce zazwyczaj w zwykły dzień, kiedy to zapewne nie dochodziło do żadnych większych zmian w algorytmach Google.

Inne

24. SEOquake

SEOquake posiada w zasadzie takie same funkcje do analizy SEO, jak wiele innych mu podobnych rozwiązań. Różnica jest jednak taka, że omawiane narzędzie działa jako rozszerzenie do przeglądarki. Dzięki niemu możesz dlatego bardzo szybko przeprowadzić prosty audyt SEO, czy też przeanalizować wewnętrzne i zewnętrzne linki.

25. Httpstatus

Popularne narzędzie do masowego sprawdzania statusu HTTP, przekierowań oraz nagłówków. Możesz użyć go do łatwego sprawdzenia kodów stanu http i łańcuchów przekierowań zwracanych przez serwer w odpowiedzi na żądanie URL.

26. Archive

Biblioteka całego Internetu. Serwis ma na celu przechowanie i zarchiwizowanie jak największej ilości treści, jakie znalazły się w sieci. Możesz skorzystać z tego narzędzia, gdy będziesz chciał sprawdzić, czy dana domena nie ma podejrzanej historii. Tak naprawdę samo Google poradziło, że warto wykorzystać ten sposób, choć oczywiście metoda ta nie jest w pełni wystarczająca.

Wayback Machine

Podsumowanie

Oto lista 26 przydatnych narzędzi SEO. Na pewno przydadzą się one do różnych zadań. Zdecyduj sam, z których z nich będziesz korzystał.

  • 41
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

2 wypowiedzi:
  1. Przeczytałem o 26 narzędziach i pomyślałem, że po co komu aż tyle tego. A potem patrzę i faktycznie wszystkich ich używam w codziennej pracy. Najczęściej jest to Ahrefs, Semstorm i Analytics. W głównej mierze analiza z tych 3 narzędzi pozwala objąć większość prac związanych ze stroną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Darmowa wycena