8 książek o marketingu internetowym dla początkujących
Czy chciałbyś zdobyć sprawdzoną i usystematyzowaną wiedzę na temat podstaw marketingu internetowego od samych branżowych ekspertów? Jeśli tak, powinieneś sięgnąć po odpowiednie książki. Jakie? W tym artykule poznasz 8 pozycji, które warto przeczytać.
1. Digital Marketing All-in-One for Dummies – Stephanie Diamond
Książka ta skupia się całościowo na wszystkim, co związane z marketingiem internetowym. Autorka opisuje dlatego 8 tematów jak SEO, media społecznościowe, strategie contentowe, influencer marketing i wiele więcej. Tak usystematyzowana wiedza pozwoli Ci zrozumieć, jak wygląda przygotowywanie całościowej strategii marketingowej w sieci, która wykorzystuje liczne kanały.
2. Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw – Grzegorz Miłkowski
Blogi oraz branżowe portale firmowe to tzw. media własne, które pozwalają skutecznie zdobywać klientów dzięki publikowaniu wartościowych treści. Jeśli chcesz z nich korzystać, sięgnij po tę książkę. Grzegorz Miłkowski tłumaczy krok po kroku takie podstawowe kwestie jak:
- Wybór domeny i hostingu
- SEO
- Optymalizacja konwersji
- Opracowanie polityki redakcyjnej
Z publikacji tej dowiesz się, jak regularnych czytelników Twoich treści z czasem przekształcić w klientów.
3. Zaufanie, czyli waluta przyszłości – Michał Szafrański
Michała Szafrańskiego możesz kojarzyć z tego, że jest autorem popularnego bloga jakoszczedzacpieniadze.pl. W książce tej przybliża, jak go rozwijał. Choć nie znajdziesz tutaj szczegółowego know-how odnośnie do blogowania, to książkę warto przeczytać, aby przyswoić sobie podejście promowane przez Szafrańskiego.
Autor kładzie duży nacisk na dobry kontakt z grupą docelową, dzięki któremu można budować z nią zaufanie za pomocą transparentności i szczerości. Tak utworzona relacja pozwala jednocześnie zdobyć klientów, którzy, ufając Ci, chętnie skorzystają z oferty. Takie podejście warto stosować w zasadzie w każdej gałęzi marketingu internetowego.
4. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński
Artur Jabłoński podkreśla w swojej książce, że piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej. Stylistyka tekstów uczona w szkole niestety niezbyt dobrze sprawdza się w marketingu internetowym i ogólnie w biznesie. W publikacji tej dowiesz się zatem, jak pisać w sposób ciekawy i przystępny dla współczesnych odbiorców treści w Internecie. Na uwagę zasługują gotowe rozwiązania i przykłady, z których warto korzystać podczas pisania własnych tekstów reklamowych.
5. Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki
Od czasu do czasu pojawiają się hasła, obrazy czy filmy, które robią furorę w Internecie i stają się mniej lub bardziej popularnymi memami. Choć zjawisko to zdaje się być nieuchwytne, to jednak rządzi się pewnymi prawami, które to stara się przybliżyć autor. Piotr Bucki na podstawie badań naukowych wyjaśnia, co przyczynia się do tzw. wirusowości treści. Wiedza ta pomoże Ci lepiej zrozumieć różne aspekty reklamy w Internecie, zwłaszcza tej powiązanej z mediami społecznościowymi.
6. Conversion Optimization – Khalid Saleh, Ayat Shukairy
Optymalizacja konwersji to bardzo ważny element w marketingu internetowym, gdyż pomaga wycisnąć maksymalne wyniki ze wszystkich działań, jakie podejmujesz w celu zdobywania klientów. Autorzy wykorzystują swoje wieloletnie doświadczenie, aby wytłumaczyć, jak zoptymalizować praktycznie każdy etap pozyskiwania klientów – od sprowadzenia ich na stronę po finalizację sprzedaży. Objaśniają takie zagadnienia, jak web design, analityka, usability i wiele więcej, dzięki czemu będziesz w stanie osiągnąć jak najlepsze wyniki.
7. Influencer marketing od A do Z – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun
Influencer marketing to stosunkowo nowa dziedzina ogólnie pojętego marketingu internetowego. Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się o nim najważniejszych rzeczy, sięgnij po tę publikację. Na uwagę zasługuje w niej to, że jest oparta w zasadzie w całości na doświadczeniach z polskiego rynku, dzięki czemu dostarcza wielu przydatnych i praktycznych wskazówek.
Dowiesz się z niej jak zaplanować strategię influencer marketingu, ile będzie ona kosztować oraz jak przygotować samą umowę z influencerem. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to wszystko wygląda od strony praktycznej, czeka na Ciebie aż 11 studiów przypadku obejmujących różne branże.
8. The Business of Social Media: Clients & Customers Not Just Likes & Followers
Książka ta skupia się główne na tym, jak prowadzić skuteczny marketing w mediach społecznościowych – skuteczny, czyli taki, który przynosi prawdziwych klientów. Autorka kieruje publikację do właścicieli małych firm, którzy chcą odnaleźć się na takich platformach jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że dzięki tym publikacjom uda Ci się opanować podstawowe kwestie związane z marketingiem internetowym, a następnie zastosować tę wiedzę w praktyce. A może sam znasz książki, które polecasz pod tym względem? Podziel się nimi w komentarzach.
Komentarze
3 wypowiedzi:Czytałem Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki – i książka świetna. Trzeba nadrobić resztę lektury.
Dobre zestawienie. Ja na swojej półce mam „Zaufanie czyli waluta przyszłości” i czeka w kolejce. Zainteresowała mnie również pozycja Grzegorza Miłkowskiego. Trzeba będzie zamówić po wypłacie.
Ja jestem początkująca w marketingu internetowym i niektóre z polecanych pozycji książkowych są mi już znane. Zawsze kiedy zaczynam coś nowego, staram się do tego jak najlepiej przygotować, a książki są według mnie skarbnicą wiedzy. Korzystam też często z internetu, ponieważ ta branża szybko się zmienia i trzeba być na bieżąco z nowościami 🙂