8 książek o marketingu internetowym dla początkujących

8 książek o marketingu internetowym dla początkujących

Czy chciałbyś zdobyć sprawdzoną i usystematyzowaną wiedzę na temat podstaw marketingu internetowego od samych branżowych ekspertów? Jeśli tak, powinieneś sięgnąć po odpowiednie książki. Jakie? W tym artykule poznasz 8 pozycji, które warto przeczytać.

1. Digital Marketing All-in-One for Dummies – Stephanie Diamond

Książka ta skupia się całościowo na wszystkim, co związane z marketingiem internetowym. Autorka opisuje dlatego 8 tematów jak SEO, media społecznościowe, strategie contentowe, influencer marketing i wiele więcej. Tak usystematyzowana wiedza pozwoli Ci zrozumieć, jak wygląda przygotowywanie całościowej strategii marketingowej w sieci, która wykorzystuje liczne kanały.

 

Digital Marketing All-in-one for dummies - Stephanie Diamond

2. Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw – Grzegorz Miłkowski

Blogi oraz branżowe portale firmowe to tzw. media własne, które pozwalają skutecznie zdobywać klientów dzięki publikowaniu wartościowych treści. Jeśli chcesz z nich korzystać, sięgnij po tę książkę. Grzegorz Miłkowski tłumaczy krok po kroku takie podstawowe kwestie jak:

  • Wybór domeny i hostingu
  • SEO
  • Optymalizacja konwersji
  • Opracowanie polityki redakcyjnej

Z publikacji tej dowiesz się, jak regularnych czytelników Twoich treści z czasem przekształcić w klientów.

Niech Cię widzą w sieci - Grzegorz Miłkowski

3. Zaufanie, czyli waluta przyszłości – Michał Szafrański

Michała Szafrańskiego możesz kojarzyć z tego, że jest autorem popularnego bloga jakoszczedzacpieniadze.pl. W książce tej przybliża, jak go rozwijał. Choć nie znajdziesz tutaj szczegółowego know-how odnośnie do blogowania, to książkę warto przeczytać, aby przyswoić sobie podejście promowane przez Szafrańskiego.

Autor kładzie duży nacisk na dobry kontakt z grupą docelową, dzięki któremu można budować z nią zaufanie za pomocą transparentności i szczerości. Tak utworzona relacja pozwala jednocześnie zdobyć klientów, którzy, ufając Ci, chętnie skorzystają z oferty. Takie podejście warto stosować w zasadzie w każdej gałęzi marketingu internetowego.

4. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński

Artur Jabłoński podkreśla w swojej książce, że piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej. Stylistyka tekstów uczona w szkole niestety niezbyt dobrze sprawdza się w marketingu internetowym i ogólnie w biznesie. W publikacji tej dowiesz się zatem, jak pisać w sposób ciekawy i przystępny dla współczesnych odbiorców treści w Internecie. Na uwagę zasługują gotowe rozwiązania i przykłady, z których warto korzystać podczas pisania własnych tekstów reklamowych.

jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) - Artur Jabłoński

5. Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki

Od czasu do czasu pojawiają się hasła, obrazy czy filmy, które robią furorę w Internecie i stają się mniej lub bardziej popularnymi memami. Choć zjawisko to zdaje się być nieuchwytne, to jednak rządzi się pewnymi prawami, które to stara się przybliżyć autor. Piotr Bucki na podstawie badań naukowych wyjaśnia, co przyczynia się do tzw. wirusowości treści. Wiedza ta pomoże Ci lepiej zrozumieć różne aspekty reklamy w Internecie, zwłaszcza tej powiązanej z mediami społecznościowymi.

viral - Pior Bucki.png

6. Conversion Optimization – Khalid Saleh, Ayat Shukairy

Optymalizacja konwersji to bardzo ważny element w marketingu internetowym, gdyż pomaga wycisnąć maksymalne wyniki ze wszystkich działań, jakie podejmujesz w celu zdobywania klientów. Autorzy wykorzystują swoje wieloletnie doświadczenie, aby wytłumaczyć, jak zoptymalizować praktycznie każdy etap pozyskiwania klientów – od sprowadzenia ich na stronę po finalizację sprzedaży. Objaśniają takie zagadnienia, jak web design, analityka, usability i wiele więcej, dzięki czemu będziesz w stanie osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Conversion Optimization Khalid Saleh

 

7. Influencer marketing od A do Z – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun

Influencer marketing to stosunkowo nowa dziedzina ogólnie pojętego marketingu internetowego. Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się o nim najważniejszych rzeczy, sięgnij po tę publikację. Na uwagę zasługuje w niej to, że jest oparta w zasadzie w całości na doświadczeniach z polskiego rynku, dzięki czemu dostarcza wielu przydatnych i praktycznych wskazówek.

Dowiesz się z niej jak zaplanować strategię influencer marketingu, ile będzie ona kosztować oraz jak przygotować samą umowę z influencerem. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to wszystko wygląda od strony praktycznej, czeka na Ciebie aż 11 studiów przypadku obejmujących różne branże.

Influencer marketing od A do Z - Patrycja Górecka-Butora

 

8. The Business of Social Media: Clients & Customers Not Just Likes & Followers

Książka ta skupia się główne na tym, jak prowadzić skuteczny marketing w mediach społecznościowych – skuteczny, czyli taki, który przynosi prawdziwych klientów. Autorka kieruje publikację do właścicieli małych firm, którzy chcą odnaleźć się na takich platformach jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn.

The Business of Social Media

 

Podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki tym publikacjom uda Ci się opanować podstawowe kwestie związane z marketingiem internetowym, a następnie zastosować tę wiedzę w praktyce. A może sam znasz książki, które polecasz pod tym względem? Podziel się nimi w komentarzach.

  • 1
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *