LinkedIn wydało e-book z danymi statystycznymi dotyczącymi platformy
LinkedIn to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, która jest tak naprawdę starsza nawet i od Facebooka. Nazywany również „Facebookiem dla biznesu” stanowi on świetne narzędzie do szukania pracy, nawiązywania wartościowych znajomości czy też rozwoju własnej firmy.
Niedawno sam LinkedIn opublikował e-book zawierający ciekawe dane statystyczne odnośnie do samej platformy. Mają one zachęcić social media managerów do pełnego wykorzystywania potencjału popularnego serwisu społecznościowego.
LinkedIn – ruch oraz zaangażowanie
Oba te ważne wskaźniki nieustannie rosną:
- LinkedIn posiada obecnie ponad 610 milionów zarejestrowanych użytkowników.
- 40% użytkowników LinkedIn odwiedza serwis każdego dnia.
- W stosunku do poprzedniego roku liczba komentarzy, polubień oraz udostępnień wzrosła o 60%.
- W porównaniu z poprzednim rokiem liczba wyświetleń wpisów w feedzie wzrosła o 60%.
- Każdego tygodnia tworzonych jest ponad 130 tysięcy artykułów na LinkedIn.
LinkedIn – generowanie rezultatów
Sam e-book wielokrotnie podkreśla wyróżniającą cechę LinkedIn – przyciąga on profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje firmy oraz dzielić się wizją.
LinkedIn generuje świetne wyniki z punktu widzenia biznesowego:
- Średnio 45% ruchu generowanego na strony firmowe objęte badaniem pochodzi z LinkedIn.
- 71% osób korzysta z informacji zdobywanych na LinkedIn, aby podejmować biznesowe decyzje.
- Według raportu Business Insider’s Digital Trust LinkedIn to platforma społecznościowa darzona największym zaufaniem.
- 50% członków LinkedIn jest bardziej skłonna dokonać zakupu od danych firm, jeżeli nawiązali oni z nimi interakcję poprzez media społecznościowe.
Jak ujmuje to sam e-book:
Choć zawodowcy spędzają swój czas na różnych platformach społecznościowych, musisz dotrzeć do nich we właściwym czasie oraz wtedy, kiedy są gotowi na dokonanie potencjalnego zakupu.
Właśnie to wyróżnia LinkedIn. To właśnie tutaj znajdują się ludzie, którzy będą gotowi wejść z Tobą w interakcje. To właśnie tutaj możesz pracować nad swoją społecznością i rozwijać relacje z potencjalnymi i aktualnymi klientami. To właśnie tutaj możesz generować rezultaty, które mają znaczenie – od budowania świadomości marki, do po prostu rozwijania biznesu.
LinkedIn – platforma stworzona dla thought leadership
Definicję thought leadership można przedstawić następująco:
Typ content marketingu, który polega na prezentowaniu swojej wiedzy, umiejętności i doświadczenia w celu budowania wokół siebie autorytetu. Thought leader to osoba, u której przedstawiciele grupy docelowej szukają odpowiedzi na najważniejsze pytania ze swojej branży.
Poprzez LinkedIn można w świetny sposób prezentować swoje idee, podejście do biznesu oraz innowacyjne rozwiązania. W końcu na platformie znajdują się ludzie, którzy mają podobne biznesowe poglądy oraz zainteresowania.
E-book powołuje się na ankietę, którą LinkedIn przeprowadził wśród grupy 1 300 osób odpowiedzialnych za podejmowanie biznesowych decyzji:
- 91% osób spośród badanych uznaje thought leadership za ważne.
- 50% z nich spędza przynajmniej godzinę tygodniowo, przeglądając treści tego typu.
- 52% z nich przyznaje, że thought leadership to ważny czynnik, na podstawie którego oceniają daną organizację.
- 37% wzięło pod uwagę skorzystanie z usługi/produktu firmy po zapoznaniu się z jej treściami, które można uznać za thought leadership.
Podsumowanie
LinkedIn ma się coraz lepiej – jeśli chcesz znaleźć nową pracę lub rozwinąć swój biznes, koniecznie wykorzystaj możliwości tej platformy.
Komentarze
Jedna wypowiedźZgadza się, że LinkedIn ma się coraz lepiej, ostatnio uruchomił nową usługę tj. transmisję na żywo… na razie tylko dla wybranych użytkowników w USA no i oczywiście musi stawić czoła konkurentom, czyli innym popularnym sieciom społecznościowym 🙂